خبرگزاری کار ایران

با هدف گسترش همکاری‌های بین‌الملل؛

همایش فرهنگی- گردشگری ایران و لیتوانی برگزار شد/ افزایش تعاملات گردشگری با حل مشکلات ویزا

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۱۰۷

همایش همکاری‌های علمی، فرهنگی و‌ گردشگری لیتوانی و ایران با هدف مقابله با تحریم‌های آمریکا و گسترش همکاری‌های بین‌الملل در محل کنسولگری افتخاری لیتوانی در ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن کریمی طبسی(کنسول‌ افتخاری لیتوانی در ایران و سفیر صلح صلح جهانی) ابتدای این مراسم گفت: دوشنبه هفته آینده قرار است نشستی با حضور مسئولان ایران و لیتوانی در هتل اسپیناس تهران برگزار شود. این همایش در دو قسمت گردشگری و علمی بوده و به‌همین منظور دو گروه از لیتوانی حضور پیدا خواهند کرد.

وی افزود: برای بخش علمی قرار است ۱۰، ۱۲ تا از دانشگاه‌های لیتوانی حضور پیدا کنند و در این همایش با وزارت‌علوم ایران جلساتی را برگزار کنند. این موضوع با هدف جذب دانشجویان لیتوانی در ایران و همچنین جذب دانشجویان ایران به لیتوانی انجام می‌گیرد. البته به شخصه در حال تلاش‌هایی هستم تا اگر بشود شعبه‌ای از دانشگاه‌های لیتوانی را در ایران دایر کنیم تا به این‌صورت کسانی که برای تحصیل به خارج می‌روند امکان تحصیل در کشور خود با شرایط خارج را پیدا کنند.

کریمی ادامه داد: همچنین در بخش گردشگری نیز میزبان هیاتی از لیتوانی هستیم که با هدف معرفی جاذبه‌های کشور خود و جذب گردشگران ایرانی به کشور ما سفر می‌کنند.

وی با بیان اینکه قرار است تعاملات گردشگری دو کشور دو طرفه باشد، افزود: قرار است در حاشیه برگزاری این همایش، هیات لیتوانی را با هواپیمای خصوصی به شهر شهداد کرمان ببریم. چراکه آنها به جاذبه‌های کویری علاقه‌مند هستند و به‌این ترتیب ما نیز جاذبه‌های خود را تبلیغ می‌کنیم.

کنسول‌ افتخاری لیتوانی در ایران بیان کرد: تا به حال دو کشور ایران و لیتوانی سفارتی در کشور‌های یکدیگر نداشتند و با چنین وضعیتی سال گذشته ۴۵۰ نفر از آنها به ایران سفر کرده‌اند. پیش‌بینی بنده این است که با ایجاد تعاملات بیشتر و حل مشکلات ویزا این عدد به ۲۰۰ هزار گردشگر خواهد رسید که البته دو طرفه بوده و باتوجه به جاذبه‌های کشور لیتوانی نیز همین میزان در سال به این کشور سفر خواهند کرد.

وی با بیان اینکه لیتوانی عضو اتحادیه اروپا بوده، گفت: ویزای این کشور تحت‌عنوان ویزای شینگن بوده که در حال حاضر اگر کسی درخواست آن را داشته باشد، ما انگشت‌نگاری آن را باید به آنکارا بفرستیم و آنجا ویزا صادر می‌شود. البته در حاشیه این همایش قرار است صحبت‌هایی از سوی وزارت‌خارجه ایران با لیتوانی انجام گیرد تا این مشکل نیز رفع شود.البته مردم این کشور همچون بسیاری از کشور‌های اروپایی هیچ مشکلی برای آمدن به ایران نداشته و نیازی به اخذ ویزا ندارند.

کنسول‌ افتخاری لیتوانی در ایران در ادامه اظهار داشت: باتوجه به خدمات پزشکی خوب و ارزان در ایران تصمیم داریم ایران را به‌عنوان یکی از نقاط گردشگری سلامت معرفی کنیم و تقریبا اطمینان داریم از سوی لیتوانی از آن استقبال خواهد شد چراکه در حال حاضر عمل پیوند قرنیه در ایران سه میلیون و پانصد هزار تومان بیشتر نبوده و این در حالی است که همین عمل در لیتوانی ۳۰۰۰ هزار یورو تمام می‌شود.

وی با بیان اینکه ایران سال گذشته نزدیک به ۱۳ میلیون دلار از محصولات خود را به لیتوانی صادر کرد، گفت: کشور لیتوانی جزو ۵ کشور برتر در حوزه آی‌تی بوده و حضور آنها در چنین شرایطی در ایران نشانه دوستی این کشور با ماست. بیشترین صادرات ما به این کشور از محصولات غذایی بوده که تعاملات برای ازدیاد آن و همکاری با شرکت‌هایی ایران در حال انجام است.

کریمی در پایان در پاسخ به این پرسش که با توجه به تحریم‌های موجود چه راهکاری برای نقل  و انتقال پول بین دو کشور انجام شد، اظهار داشت: ایرانی‌ها آدم‌های به‌شدت باهوشی هستند و قطعا برای این موضوع نیز راهکار خود را پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز