خبرگزاری کار ایران

از علی موسوی گرمارودی تجلیل می‌شود؛

بزرگداشت شاعر رگبار

کد خبر : ۶۹۳۹۵۴

مراسم نکوداشت علی موسوی‌گرمارودی با حضور جمعی از فعالان فرهنگی و ادبی در خانه شعر و ادبیات، به پاس ۵ دهه فعالیت ادبی وی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، مراسم نکوداشت موسوی‌گرمارودی در خانه شعر و ادبیات، با سخنرانی بهاءالدین خرمشاهی، احمد مسجدجامعی و حدادعادل برگزار می‌شود.

نکوداشت سیدعلی موسوی‌گرمارودی به پاس ۵ دهه تلاش بی دریغ ایشان به ادب پارسی با حضور پیروز حناچی (سرپرست شهرداری تهران)، احمد مسجدجامعی (عضو شورای اسلامی شهرتهران)، بهاءالدین خرمشاهی (مترجم شاعر و نویسنده)، محمدعلی بهمنی (شاعر و ترانه‌سرا)، جواد محقق (پژوهشگر)، یوسفعلی میرشکاک، سعید بیابانکی، حسین آهی، محمدرضا بایرامی، علیرضا قزوه و سایر شاعران و فعالان ادبیات کشور، دوشنبه ۵ آذر ساعت ۱۵ در خانه شعر و ادبیات برگزار می‌شود.

در این نکوداشت از تلاش‌های ۵ دهه گرمارودی تقدیر، و خانه شعر و ادبیات با رویکردی جدید فعالیت‌های خود را آغاز می‌کند.

برگزاری دوره‌های آموزشی شعر و ترانه، بررسی تخصصی ادبیات، برگزاری شب‌های پاسداشت بزرگان عرصه شعر و ادب، بررسی ادبیات انقلاب اسلامی، راه‌اندازی کتابخانه تخصصی برای پژوهشگران و دانشجویان ادبیات، از جمله فعالیت‌های خانه شعر در دوره جدید، خواهد بود.

گفتنی‌ست، مرتضی‌امیری‌اسفندقه، ۱۲ شهریورماه سال جاری، طی حکمی از سوی سیدمحمدحسین حجازی، مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد، به عنوان رئیس شورای سیاست‌گذاری خانه شعر و ادبیات منصوب شد.

 این مرکز، خانه‌ای برای شاعران،نویسندگان و فعالان پیشکسوت و علاقه‌مندان جوان حوزه ادبیات کشور خواهد بود.

نکوداشت موسوی‌گرمارودی، اولین برنامه خانه شعر و ادبیات در دوره جدید است که با حضور همه فعالان حوزه شعر و ادبیات و با سخنرانی استاد بهاءالدین خرمشاهی و سایر علاقه مندان به ادبیات برگزار می‌شود.

سیدمحمد موسوی‌گرمارودی شاعر، منتقد، مترجم و نویسنده، در سال ۱۳۲۰ در قم به دنیا آمد. وی دکترای خود را در رشته ادبیات فارسی از دانشگاه تهران اخذ و نقش فعالی در ادبیات انقلاب اسلامی ایفا کرد.

«عبور، در سایه‌سار نخل‌ولایت، سرود رگبار، چمن لاله، خط خون، دستچین، باران اخم،گزیده شعر نیستان، تا ناکجاآباد، از صدر تا ساقه و ترجمه قرآن‌کریم» از جمله آثار استاد گرمارودی‌ست.

۱۴ مجموعه شعر،۱۰ گزینه شعر، ۹ اثر پژوهشی ادبی، دو پژوهش تاریخی، ۶ داستان،۴  ترجمه،۱۶ کتاب برای نوجوانان و ۴۲ مقاله تحقیقی تا کنون از ایشان به چاپ رسیده است.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به خانه شعر و ادبیات، به نشانی: بزرگراه حقانی، خروجی کتابخانه‌ ملی، جنب باغ کتاب مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز