خبرگزاری کار ایران

انتشار فراخوان جشنواره ملی نقاشی روبان قرمز

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۳۲۹

فراخوان جشنواره ملی نقاشی روبان قرمز با شعار (جهانی عاری از ایدز؛ مادر سالم، کودک سالم) منتشر شد.

به گزارش ایلنا، فراخوان جشنواره ملی نقاشی روبان قرمز با شعار (جهانی عاری از ایدز؛ مادر سالم، کودک سالم) به دبیری بهناز پورنگ منتشر شد.

متن فراخوان جشنواره ملی نقاشی روبان قرمز به شرح زیر است:

همه‌گیری ایدز از قریب چهار دهه پیش تاکنون ده‌ها میلیون نفر را درگیر خود کرده و به یکی از چالش‌های بزرگ بهداشتی و اجتماعی بدل شده است. کشور ما نیز از سه دهه قبل، میزبان این عفونت شد و ازلحاظ همه‌گیرشناسی اکنون در مرحله‌ همه‌گیری متمرکز به سر می‌برد. برای کنترل این بیماری در کشور ما از حدود بیست سال پیش برنامه‌ای با شرکت دست اندرکاران متولی نگاشته شده و در حال حاضر چهارمین برنامه کشوری در حال اجراست.

به صفر رساندن انگ و تبعیض نسبت به مبتلایان ایدز و همچنین به صفر رساندن موارد جدید عفونت، سه هدف اصلی است که جهان در راه آن می‌کوشد. یکی از اهداف برنامه کشوری، برای کنترل ایدز، حذف انتقال آن از مادر به جنین است که این مهم با جدیت در حال انجام است.مراقبت و درمان زنان باردار مبتلا در طی بارداری، انجام عمل سزارین و پرهیز از شیردهی، سه راهکاری است که خطر انتقال اچ آی وی را از مادر به جنین به حداقل می‌رساند. البته پیش‌نیاز این اقدامات، شناسایی به هنگام زنان بارداری است که نادانسته به این عفونت مبتلا هستند.

با توجه به جایگاه خاص هنر و ارتباط ملموس میان هنرمندان و مخاطبان آنان در اجتماع و تأثیرات هنر در رشد آگاهی و پیشرفت اهداف بشردوستانه، برآن شدیم تا از طریق زبان هنر، وظیفه اجتماعی خود را در این راستا ایفا کنیم. با امید به اینکه جامعه‌ای سالم و دور از هرگونه آسیب اجتماعی داشته باشیم.

آموزشگاه هنری پویندگان با همکاری و مشارکت برج میلاد تهران و حمایت دفتر برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز در جمهوری اسلامی ایران (UNAIDS) و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و اداره سلامت و پشتیبانی اساتید مطرح کشور و هنرمندان فرهیخته به مناسبت روز جهانی ایدز، جشنواره نقاشی «روبان قرمز» را با محوریت «مادر و کودک» و با شعار «نسلی عاری از ایدز؛ مادر سالم کودک سالم» در دو بخش رقابتی و حمایتی با حضور اساتید مطرح کشور در اسفندماه سال جاری در برج میلاد تهران برگزار می‌کند.

 معرفی برخی از اهداف جشنواره:

- استفاده کاربردی از زبان هنر به‌منظور ارتقاء آگاهی عمومی و تغییر نگرش جامعه نسبت به بیماری ایدز

- جلب‌توجه هنرمندان به شعار نمایشگاه (نسلی عاری از ایدز، مادر سالم و کودک سالم)

- معرفی مراکز مختلف فعال در رابطه با ایدز

- ایجاد فضایی مناسب جهت ارائه آثار هنرمندان

- کشف استعدادهای جدید هنری

شرایط شرکت در جشنواره:

- شرکت برای عموم هنرمندان آزاد است (از سنین ۱۶ سال به بالا)

- تکنیک و سبک آزاد است.

- موضوعات موردنظر (من هم تست می‌دهم) (از سلامت خودآگاه هستم) (مادر سالم و کودک سالم) (نسلی عاری از ایدز) (امید)

- تعداد آثار برای هر هنرمند حداکثر ۲ اثر است.

- ابعاد آثار ارسالی ۸۰ در ۶۰ و ۷۰ در ۷۰ باشد.

- آثار ارسالی بدون قاب و حتماً می‌بایست بر روی بوم دیپ (بوم قابی) انجام شود.

مدارک لازم: یک قطعه عکس رنگی ۴×۳ یک برگ کپی شناسنامه و یا کارت ملی

مهلت ثبت‌نام و ارسال عکس آثار از ۲۰ الی ۳۰ دی‌ماه سال جاری بوده و داوری نیز در مرحله‌ اولیه از ۱ بهمن الی ۴ بهمن امسال خواهد بود. علاوه بر این زمان ارسال اصل اثر به دبیرخانه از ۵ الی ۷ بهمن‌ماه می باشد. اعلام نهایی پذیرفته‌شدگان و ثبت‌نام و تحویل مدارک هم تا تاریخ ۹ بهمن‌ماه سال جاری اعلام‌شده است.

افتتاحیه جشنواره درتاریخ ۳ اسفند  و نمایشگاه به مدت ۴ روز  برپا و تاریخ اختتامیه جشنواره  در   ۷ اسفند  خواهد بود.

داوران نمایشگاه روبان قرمز هما خوش‌بین، کامبیز درم بخش، حبیب درخشانی، امیر احدی به‌عنوان استادان بخش هنری جشنواره معرفی شدند و همچنین دکتر فرداد درودی، دکتر پروین افسر کازرونی، دکتر وحید جهانمیری به‌عنوان بخش تخصص پزشکی معرفی شدند.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به نشانی اینترنتی pooyandegan۱ @gmail.com و نرم‌افزار واتساپ به شماره ۰۹۱۲۶۱۰۴۰۲۲ یا اینستاگرام به نشانی poyandegan۱ و  _poyandegan ارسال کنند.

هنرمندان برای دسترسی هر چه‌بهتر به اطلاعات صحیح و مورد تأیید وزارت بهداشت در زمینه ایدز به سایت رسمی اطلاع‌رسانی درباره ایدز به نشانی WWW. hiv.sti.ir مراجعه کنند.

انتخاب اولیه بر اساس تصاویر ارسالی و انتخاب نهایی برای شرکت‌کننده حداکثر دو اثر بر اساس مشاهده اصل اثر انجام می‌شود، ازاین‌رو اعلام اسامی مرحله اولیه به‌عنوان پذیرش قطعی تلقی نمی‌شود و شرکت‌کننده طبق تاریخ اعلامی باید اصل اثر را به دفتر دبیرخانه جشنواره روبان قرمز تحویل دهند؛ در غیر این صورت از حضور در جشنواره حذف خواهد شد. همچنین هرگونه خسارت ناشی از پست و یا حمل‌ونقل آثار متوجه فرستنده خواهد بود و دفتر دبیرخانه هیچ‌گونه مسئولیتی در این راستا نخواهد داشت.

شرایط ارسال آثار و پذیرش آثار عبارت‌اند از:

-کلیه آثار حتماً بر بوم دیپ و بدون قاب و شیشه باشد (مشخصات فردی هنرمند و نام اثر در پشت اثر ثبت شود ‌)

-پوستر و کارت‌های دعوت بازدید از نمایشگاه جهت ارائه به مدعوین توسط برگزارکنندگان در اختیار قرار داده خواهد شد.

- به کلیه هنرمندان شرکت‌کننده گواهی حضور اهدا خواهد شد.

- به نفرات برگزیده اول تا سوم لوح تقدیر اهداء خواهد شد.

- حق انتشار و تکثیر آثار برگزیده به برگزارکننده جشنواره روبان قرمز تعلق دارد و برگزارکننده مجاز به بهره‌گیری مادی و معنوی این آثار با ذکر نام هنرمندان در فعالیت‌های نمایشگاه، تبلیغاتی و امور فرهنگی است.

-تصمیم‌گیری در مورد مسائل پیش‌بینی‌نشده، تغییر شرایط و مقررات اعلان‌شده بر عهده برگزارکنندگان است.

-تعدادی از آثار منتخب از سوی هیئت‌داوران به‌صورت کتاب چاپ خواهد.

- تعدادی از آثار منتخب به‌صورت نقاشی دیواری و یا بنرهای تبلیغاتی اجرا خواهد شد.

دبیرخانه جشنواره واقع در تهران،  بزرگراه رسالت، نرسیده به چهارراه سرسبز، پلاک ۶۶۲، طبقه اول، واحد ۴، آموزشگاه هنری پویندگان است. متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن های ۰۲۱٧٧٨٩١٥٢١ و ۰۹۱۲۶۱۰۴۰۲۲ و یا تلفکس ٧٧١٣٣٠٦٩ ۰۲۱ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز