خبرگزاری کار ایران

طیبه سیاوشی شاه‎عنایتی اعلام کرد:

سهم کودکان در سینمای ایران دیده نشده است

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۸۴۰

نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: یکی از محروم‌ترین بخش‌های سینمای ایران، سینمای کودکان است. متاسفانه آنطور که باید و شاید سهم کودکان در این سینما دیده نشده است.

طیبه سیاوشی (نماینده مجلس شورای اسلامی) با اشاره به اهمیت سینمای کودک به خبرنگار ایلنا گفت: اوایل انقلاب و دهه اول انقلاب  بیشتر به سینمای کودک  پرداخته شد و ارزش این سرمایه‌های انسانی بیشتر قابل توجه بود اما در 20 ساله اخیر ما به ندرت فیلم‌های تجاری بزرگی را دیدیم که برای کودکان ساخته شده باشد که مورد استقبال قرار بگیرد و در واقع در سطح ملی مطرح شود.

وی افزود: بیشتر  فعالیتها در سینمای کودک محدود به سینمای تجربه و جشنواره‌های دانش آموزی بوده است. که البته این گونه جشنواره‌ها می‌تواند خود اتفاق خوبی باشد. و جشنواره رشد می تواند  پایه خوبی باشد برای این که اتفاق خوبی  در عرصه ملی برای سینمای کودکان بیفتد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیاری از مسائل مهم و اموزشهای لازم برای زندگی را  نه با قانون ، نه با نصحیت و سخنرانی نمی توان نهادینه کرد مگر این که فرهنگ سازی و آموز ش برای انها انجام شود  و این کار  را می توان با فیلم‌هایی که برای این بچه‌ها جذاب و قابل پذیرش است  و بتواند روی آنها تأثیر بگذارد انجام داد 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز باید یک آسیب شناسی درباره جشنواره مثل جشنواره فیلم رشد صورت بگیرد که  چرا نتوانستیم بعضی از فیلم‌های خوبی که در این جشنواره ها نمایش داده شده را در سطح ملی  نمایش بدهیم.

وی درباره این که مجلس در این زمینه چه کارهایی می‌تواند بکند گفت: باید از  اعضای  کمیسیون فرهنگ و  یا  کمیسیون آموزش دعوت شود تا در این گونه جشنواره‌ها حضور پیدا کند تا  تعامل مثبتی  برقرار شود و ما هم بتوانیم  بصورت مالی و معنوی  از این سینما و چنین جشنواره های حمایت کنیم.و با کمک نمایندگان مجلس می توان این جشنواره ها را در شهرستانها  بیشتر معرفی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز