خبرگزاری کار ایران

۳۷ساخت و ساز غیر قانونی در حریم تخت جمشید تخریب شد

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۳۷۴

۳۷ پلاک ویلا و ساخت و سازغیر مجاز واقع در حریم درجه دو تخت جمشید امروز با حکم دادستانی و همراهی فرماندهی انتظامی مرو دشت تخریب شد.

به گزارش ایلنا، فرهاد عزیزی (مدیرکل امور پایگاه‌ها) با همراهی مصیب امیری (مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری) برای بازدید از عملیات تخریب در تخت جمشید رفت و گفت: ۳۷ پلاک ویلا و ساخت و سازغیرمجاز واقع در حریم دو تخت جمشید تخریب شد. ساخت و سازهای یاد شده از سال ۹۱ علیرغم ممنوعیت تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و تفکیک اراضی در مرز حریم درجه یک و دو تخت جمشید ایجاد شده بودند.

وی با اشاره به ساخت و سازهای صورت گرفته در اراضی کشاورزی واقع در حریم دو تخت جمشید افزود: از زمان تغییر کاربری‌های یاد شده طرح شکایت از این اقدامات غیرقانونی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و امور حقوقی استان فارس در مراجع قانونی در دستور کار قرار گرفت که سرانجام در سال ۹۴ حکم قطعی مبنی بر تخریب پلاک‌های اعلامی از سوی دادستانی صادر شد.

مدیرکل امور پایگاه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ضمن تشکر از دادگستری و دادستانی وهمچنین همراهی فرماندهی انتظامی مرودشت در صدور حکم و تخریب پلاک‌های غیرقانونی در حریم درجه دو تخت جمشید و پیگیرهای کار‌شناسی اداره کل استان فارس و پایگاه تخت جمشید اظهار داشت: تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز از صبح امروز آغاز شده و تا تخریب آخرین پلاک ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز