خبرگزاری کار ایران

فینال جام جهانی با ما چه می‌کند؟

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۷۱۶

نشر رسم که در حوزه تالیف و ترجمه آثار مختلف در حوزه سینما، تئاتر و تلویزیون فعالیت می‌کند، در تازه‌ترین اثر خود به قلم "مهدی صادقی" به پیوند میان فوتبال و سینما و اقتصاد می‌پردازد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی صادقی در تازه‌ترین اثر خود به بازخوانی فیلم معجزه برن، به توسعه و شکوفایی اقتصاد آلمان در پی قهرمانی‌هایشان در سالهای 1954 و 2014 می‌پردازد. یک سال پس از قهرمانی آلمان در جام جهانی 1954، تمام اسرای جنگی این کشور آزاد شدند و شکوفایی اقتصاد آلمان آغاز شد. این جمله در تیراژ پایانی فیلم معجزه برن می‌درخشد، روی تصویری از خط‌ آهن که در افق غروب گم می‌شود. قهرمانی در فوتبال، جامعه دشارژ شده المان را شارژ کرد و اقتصادش را توسعه بخشید. فوتبال می‌تواند چنین کاری بکند و این یک لاف ارشمیدسی نیست. جام جهانی 1954 نخستین جام جهانی‌ست که به صورت زنده از تلویزیون پخش می‌شود و این برای آلمانی‌هایی که سرافکنده از جنگ جهانی بودند، جذاب و امیدوار کننده بود.

مهدی صادقی پیشتر نیز با انتشار آثاری دیگر در حوزه‌های تحلیل محتوای فیلم‌های سینمایی و نشانه‌شناسی، در نشر و پژوهش رسم، نهمین اثر خود را به چاپ رساند. این اثر در 500 نسخه توسط نشر و پژوهش رسم منتشر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز