خبرگزاری کار ایران

"دیوار آن خانه" در گالری فرشته

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۷۰۷

نمایشگاه انفرادی نقاشی "دیوار آن خانه" با آثاری از مجتبی کاکی در گالری فرشته برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه انفرادی نقاشی با عنوان "دیوار آن خانه" و با آثاری از مجتبی کاکی، روز جمعه ۲۵ آبان‌ماه در گالری این مجموعه فرهنگی- هنری برگزار افتتاح می‌شود.

آثار حاضر در این نمایشگاه با بهره گیری از اِلمان‌هایی از دوره قاجار مانند تصاویرِ پادشاهان این سلسله; حقیقتی تلخ از دل تاریخ را در پرتویی از رنگ و نقش غبار روبی می‌کند و پیش روی مخاطبِ امروز می‌آورد.

آنچنان که در شرح این نمایشگاه آمده است:

آدم‌ها می‌آیند و بی‌صداتر از آمدنشان می‌روند، اما در این فاصله قصه‌هایشان را به‌جا می‌گذارند. قصه‌ها در شکاف دیوارهای خانه‌ای که در آن متولد شده‌اند، خانه‌ای که همواره کوچک‌تر شده و به‌ تاراج می‌رود، پنهان می‌شوند.

گرچه سال‌هاست تصویرِ آنان که با مرده‌باد و زنده‌بادها بر تارک دیوار این خانه چسبانده و کنده شده‌، زیر غبار رنگ‌ روزگار پنهان می‌شود، همچون حقیقت تلخی در دل تاریخ آن خانه همیشه باقی خواهد ماند. کافیست به دیوارهای آن خانه بنگری و گوش به صدای نم‌گرفته‌ و ترک‌خورده‌شان بسپاری. شاید به قول بیهقی زمان آن است که به «دیوارهای آن خانه نیکو نگاه کنید».

نمایشگاه "دیوار آن خانه" روز جمعه ۲۵ آبان‌ماه؛ ساعت ۱۶ در گالری فرشته به نشانی: خیابان شریعتی، پایین‌تر از پل صدر پلاک ۱۶۷۱ افتتاح خواهد شد و تا هفتم آذرماه ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز