خبرگزاری کار ایران

حسن برزیده در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

دولت کاسبان تحریم را معرفی کند/چهل سال وقت داشتیم تا خودمان را در زمینه‌های مختلف بی‌نیاز کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۵۴۸

برزیده معتقد است تباه کردن عمر و زندگی مردم به بهانه لجبازی حزبی با برخی سیاست‌ها و دشمنی‌های که سودی ندارد، درست نیست.

حسن برزیده (کارگردان سینما) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به تأثیر تحریم‌ها بر روی دارو و مواد غذایی گفت: آنچه کاملاً ملموس است این است که دارو  بسیار گران و کمیاب شده است و قطعاً بخشی از آن به دلیل تحریم و کاهش ورود به کشور است و بخشی نیز به دلیل احتکارهای داخلی. 

وی ادامه داد: تحریم دارو مربوط به امروز و دیروز نیست. چند سال پیش قبل از برجام از طرف کانون کارگردانان دیداری با نماینده یونسکو در ایران داشتیم و وی تاکید داشت که تحریم دارو تأثیر گذاشته و بسیاری از کودکان ایرانی در زمینه دارو با مشکلات زیادی روبرو شده‌اند و در مضیقه هستند.

برزیده ادامه داد: شاکله تحریم‌ها به شکلی است که اجازه هیچگونه معامله‌ای را نمی‌دهد. دولت آمریکا ادعا می‌کند که دارو تحریم نیست اما شکل مکانیزم بانک‌ها به صورتی است که قطعاً بر خرید و فروش دارو نیز تأثیر می‌گذارد.

کارگردان فیلم دکل با اشاره به اینکه می‌توان در داخل کشور با ارائه راهکارهایی مشکلات را حل کرد، ادامه داد: تحریم‌های آمریکا مربوط به امروز و  دیروز نیست، چهل سال است وقت داشتیم تا خودمان را در زمینه‌های مختلف بی‌نیاز کنیم تا به تحریم‌های سنگین دچار مشکل نشویم. امروز چرا باید یک محصول داخلی به دلیل اینکه مواد اولیه آن  از خارج وارد می‌شود ناگهان گران یا نایاب شود؟!

وی با ابراز تأسف از اینکه در برخی حوزه‌ها وابستگی کامل به خارج از کشور وجود دارد، افزود: از همین امروز نیز می‌توان به خودکفایی در داخل بیشتر توجه کرد.

کارگردان فیلم مزار شریف بر لزوم دیپلماسی فعال تاکید کرد و افزود: همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم و باید اختلافات داخلی  را کنار بگذاریم و به یک هماهنگی و یکدستی در تصمیمات برسیم. با دیپلماسی فعال می‌توانستیم مشکلات را حل کنیم اما متاسفانه گروهی برخلاف دیپلماسی فعال وزارت امور خارجه رفتار می‌کنند و باعث خنثی شدن نتایج تلاش‌های آنها می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه گروهی معتقدند این هزینه‌ها برای حفظ اسلام و انقلاب و آرمان‌های انقلاب است، ادامه داد: اسلام همیشه زنده مانده و می‌ماند اما تباه کردن عمر و زندگی مردم به بهانه لجبازی حزبی با برخی سیاست‌ها و دشمنی‌های که سودی ندارد، درست نیست. اگر به تاریخ اسلام و سیره ائمه اطهار نیز نگاه کنیم حفظ جان و ناموس مردم از همه چیز مهمتر بوده است و گاه در چنین مواردی حتی با دشمنان متخاصم نیز مدارا می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه مردم همیشه پای آرمان‌های کشور و انقلاب با همه سختی‌ها ایستاده‌اند، افزود: من در دیدار خصوصی که اخیراً همراه با چند نفر از هنرمندان با مقام معظم رهبری داشتیم، گفتم که اگر قرار است برای حفظ آرمان‌ها و اهداف انقلاب هزینه بدهیم و اگر ملت قبول کردند که پای این آرمان‌ها بایستند، باید مدیران و مسئولان نیز قبول کنند و همه این تاوان را بدهند و اینگونه  نباشد که برخی مسئولان در رفاه کامل باشند و مردم با سختی و مشکلات دست و پنجه نرم کنند.

برزیده ادامه داد: آنچه از تحریم‌ها آزاردهنده‌تر است این است که گروهی از این مسئله برای نفع شخصی خود استفاده می‌کنند و به اصطلاح کاسب تحریم شده‌اند و دولت باید با این مسئله مبارزه کند و آنها را به مردم معرفی کند.

وی ادامه داد: نباید کارمند و کارگر در فشار و گرانی باشند اما بازاریان و فروشندگان فقط به دنبال سود خود و بخواهند همان سودی  را ببرند که قبل از تحریم‌ها می‌بردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز