خبرگزاری کار ایران

یزد میزبان دومین نمایشگاه تخصصی «زیلو، حصیر و زیراندازهای سنتی» می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۸۲۳

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از برگزاری یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و دومین نمایشگاه تخصصی «زیلو، حصیر و زیراندازهای سنتی» در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا دهقان مهرجردی (معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد) از برگزاری یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و دومین نمایشگاه تخصصی زیلو، حصیر و زیراندازهای سنتی در این استان خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه در راستای معرفی تولیدات صنایع دستی و فراهم کردن بستر مناسب به منظور ارائه محصولات متنوع برای همه اقشار جامعه بیست و دوم لغایت بیست و ششم آبان‌ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های استان یزد برگزار خواهد شد.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با بیان اینکه قرار است در این نمایشگاه به‌صورت تخصصی به معرفی زیلو، حصیر و زیراندازهای سنتی پرداخته شود، گفت: از همه استان‌ها برای شرکت در این نمایشگاه دعوت شده تا بتوانند علاوه بر معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی شاخص و بومی خود، با حضور در بخش تخصصی به معرفی محصولات خود در این حوزه نیز بپردازند.

دهقان مهرجردی تصریح کرد: برای هر استان به ازای سهمیه، دو غرفه رایگان به همراه اسکان برای بخش بازرگانی و تخصصی در نظر گرفته شده و همچنین برای هر شهر و روستای ملی و جهانی در حوزه صنایع دستی، غرفه و اسکان رایگان تدارک دیده شده است.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد درباره جزئیات یازدهمین نمایشگاه صنایع دستی استان و همچنین برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی زیلو، حصیر و زیراندازهای سنتی در کنار این نمایشگاه توضیحاتی داد و گفت: با توجه به ثبت ملی شهرستان میبد به‌عنوان شهر زیلو و اقدامات انجام شده در راستای ثبت جهانی این هنرصنعت و حضور ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی در استان به همین منظور، قرار شد امسال نیز دومین نمایشگاه تخصصی زیلو، حصیر و زیراندازهای سنتی در کنار یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه تمامی محصولات صنایع دستی با تخفیف ویژه عرضه خواهد شد، گفت: برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی فرصت خوب و مناسبی برای معرفی تولیدات صنایع دستی است و می‌تواند زمینه مناسبی به‌منظور ارائه محصولات متنوع برای همه اقشار جامعه فراهم کند.

یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و دومین نمایشگاه تخصصی زیلو، حصیر و زیراندازهای سنتی در استان یزد از ۲۲ لغایت ۲۶ آبان‌ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های استان یزد از ساعت ۱۶ الی ۲۱:۳۰ برگزار خواهد شد و پذیرای علاقه‌مندان به هنر صنایع دستی و نیز عموم مردم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز