خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تبلیغات و بازاریابی صنعت گردشگری:

سازمان میراث فرهنگی در ثبت محور ساسانی هوشمندی انجام داد/تدوین اطلس رویدادهای گردشگری به چند زبان به دستور مونسان

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۴۲۷

نشست خبری آیین رونمایی از پوستر دهمین نمایشگاه گردشگری پارس (شیراز) در محل سالن ملل هتل هویزه تهران با حضور رییس جامعه هتل‌داران کشور، مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری کشور و دیگر فعالان صنعت گردشگری در سالن ملل هتل هویزه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری آیین رونمایی از پوستر دهمین نمایشگاه گردشگری پارس (شیراز) در محل سالن ملل هتل هویزه تهران با حضور رییس جامعه هتل‌داران کشور، مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری کشور و دیگر فعالان صنعت گردشگری در سالن ملل هتل هویزه برگزار شد.

مشتاق لاری، مجری نمایشگاه گردشگری فارس در ابتدای مراسم گفت: سال‌گذشته این نمایشگاه در محوطه یازده هزار و دویست متری با حضور نهادهای مختلف برگزار شد که با بازخورد بسیار خوبی در سطح ملی جهانی مواجه بود که برای ما به شدت ارزشمند است. این نمایشگاه دارای ویژگی‌های ارزنده‌ای است چراکه اگر ایران را مهد تمدن و ارزش‌های بسیاری بدانیم این نمایشگاه می‌تواند فرصتی برای عرضه محصولات ما باشد.

وی با بیان اینکه در این دوره از برگزاری نمایشگاه در حوزه‌های مختلفی از جمله گردشگری، کارگاه‌های مختلف هتل‌داری، تعویض تجهیزات سند هتل‌داری و تمام مجموعه‌هایی که می‌تواند در صنعت گردشگری نقش داشته باشند حضور پیدا کنند. امیدواریم با برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه باعث توسعه گردشگری کل کشور شویم. علاوه بر همه این موضوعات در حاشیه این نمایشگاه برنامه‌های ثبت محور ساسانی نیز در دستورکار قرار دارد.

در ادامه مراسم، امیری مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس گفت: از استان فارس می‌توان به عنوان یک ایران کوچک نام برد چراکه یک دهم از ۳۰ هزار ثبت شده کل کشور متعلق به استان فارس است. از ۲۳ اثر جهانی، پنج اثر مختص به آثار استان فارس است. علاوه‌بر تمام این موضوعات، چهار فصل بودن استان فارس بسیار مهم بوده و به جذابیت این استان اضافه می‌کند که به شدت مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که امسال به آن پرداخته می‌شود، گردشگری سلامت بوده که بنا به پتانسیل استان در این زمینه مورد توجه ما قرار گرفته است. همچنین گردشگری مذهبی نیز که در این سال‌ها در استان فارس به آن کمتر پرداخته شده یکی از رویکردهای مهم این نمایشگاه است. علاوه‌بر تمامی این موضوعات قرار است به ثبت ملی محور ساسانی استان فارس که به تازگی نیز انجام شده بپردازیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس افزود: همچنین منبت‌کاری شهر آباده مورد توجه ما بوده و شاید تا زمان برگزاری این نمایشگاه شهر آباده نیز به خاطر همین منبت‌کاری به‌عنوان شهر جهانی ثبت و معرفی شود. در نهایت امیدواریم بتوانیم عظمت فارس و کشور ایران در نمایشگاه امسال به بهترین شکل ممکن نشان دهیم.

محمدابراهیم لاریجانی، مدیرکل تبلیغات و بازاریابی صنعت گردشگری نیز در ادامه مراسم تصریح کرد: در بحث ثبت محور ساسانی سازمان هوشمندی انجام داده است. با این کار ما توانستیم به جای یک اثر، یک محور را به ثبت جهانی برسانیم که این موضوع از اهمیت بسیاری برخوردار است چراکه هر سال ما فقط یک اثر را می‌توانیم ثبت جهانی کنیم.

وی درباره نمایشگاه پارس خاطرنشان کرد: این نمایشگاه سابقه طولانی دارد که برای آن وقفه‌ای ایجاد شده بود و متاسفانه چند سالی اجرا نمی‌شود که خوشبختانه دوستان سال گذشته دوباره آن را احیا کردند. اینکه یک نمایشگاه بتواند فضای ۱۱ هزار و ۲۰۰ متری را به یک شهرستان در خود  اختصاص دهد، اتفاق نادری است که در کمتر شهرستانی شاهد آن هستیم ولی خوشبختانه این اتفاق برای استان فارس ایجاد شده است.

مدیرکل تبلیغات و بازاریابی صنعت گردشگری با بیان اینکه ما در سال، ۵۳۰ رویداد گردشگری در ۳۱ استان داریم، ابراز داشت: با دستور مونسان قرار است اطلس رویدادهای گردشگری به چند زبان تدوین و آماده شود که بدین ترتیب با فرستادن این اطلس به آژانس و تورهای مختلف، ابزار خوبی را برای جذب گردشگران ایجاد کنیم. عزم سازمان میراث‌فرهنگی این است که از همه رویدادهای گردشگری کشور حمایت لازم را انجام دهد.

در ادامه این مراسم، جمشید حمزه‌زاده رییس جامعه هتلداران کشور بیان کرد: استان فارس و به‌خصوص شهر شیراز یکی از مقاصد اصلی سفر در کشور ما به شمار می‌آید و همین موضوع سبب شده تا این استان از اهمیت بالایی در صنعت گردشگری برخوردار باشد. به همین دلیل برگزاری چنین نمایشگاهی در بخش توسعه کشور می‌‌تواند تاثیر فراوانی ایجاد کند که برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی اضافه کرد: ما نیز به عنوان جامعه هتلداران کشور برگزاری چنین نمایشگاهی را یک فرصت بسیار مغتنم در جهت توسعه خدمات صنعت گردشگری می‌دانیم و به صورت جدی در آن حضور خواهیم داشت. یکی از موارد حضور ما که در کنار برگزاری این نمایشگاه اتفاق می‌افتد، برگزاری کارگاه‌ها برای ارتقای دانش کارکنان هتل‌ها اعم از مدیران و کارکنان و غیره است.

رییس جامعه هتلداران کشور با بیان اینکه این نمایشگاه از ۲۱ تا ۲۴ آبان برگزار می‌شود، یادآور شد: این نمایشگاه می‌تواند جایگاه مناسبی برای آشنایی هتلداران و شرکت‌های ارایه‌دهنده تجهیزات و هتل‌ها باشد که برای ما از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و در ادامه می‌تواند تعاملات بسیاری خوبی را رقم بزند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز