خبرگزاری کار ایران

البرز در آستانه افتتاح ۷ سالن جدید سینما

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۳۵۷

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، از فعالیت ١٦ سالن سینما در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، ناصر مقدم ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: استان البرز هم اکنون دارای ١٦ سالن سینما مجهز به سیستم‌های روز نمایش است و این سالن‌ها به صورت فعال با ظرفیت ٣٨٤٢ صندلی در حال اکران فیلم‌ها هستند.

مقدم در ادامه افزود: سینماهای هجرت با دو سالن و گنجایش ١٠٢ و ٧٧٠ نفر، ساویز با سه سالن و گنجایش ١٠٠، ۲۸۰ و٣٢٠  نفر، فردیس با یک سالن و گنجایش ۳۲۰ نفر، منظریه با دو سالن که یکی از این دو سالن با گنجایش ۲۵۰ نفر به بهره برداری رسیده، سینما بهمن با گنجایش ۱۰۰ نفر، سینما تئاتر ارشاد با ظرفیت ۴۵۰ نفر، مجتمع سینمایی ۹ دی هشتگرد با ۴ سالن و ظرفیت ۸۰۰ نفر، سالن امام علی(ع) نظر آباد با گنجایش ۲۵۰ نفر و سالن فرهنگسرای غدیر محمدشهر با ظرفیت ۱۰۰ صندلی در استان البرز فعالیت دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، ضمن اشاره به اهمیت ارتقاء شاخص‌های حوزه فیلم و سینما در استان خاطرنشان کرد: ۷ سالن سینما نیز در استان در دست احداث هستند،  به زودی با برنامه‌ریزی و اقدامات صورت گرفته در جهت بهره‌برداری از سالن‌های سینمایی جدید و افزایش ظرفیت صندلی‌های سینمایی استان این ظرفیت به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

مقدم در ادامه گفت: در آینده‌ای نزدیک  سینماهای سپنتا با ۴ سالن و ظرفیت  ۱۰۰۰  صندلی، دو سالن سینمای پرشین که هرکدام با ظرفیت ۲۵۰ نفر و یک سالن سینمای منظریه با گنجایش ۱۵۰  نفر، از جمله سالن‌های در دست احداث در استان البرز هستند.

وی همچنین با اشاره به جمعیت و تنوع قومی و فرهنگی استان البرز، به اکران عناوین متعدد فیلم با موضوعات مختلف اشاره کرد و میانگین حضور تماشاگران در سینماهای استان را حدود ٢٨٠ هزار نفر در سال عنوان کرد و اظهار داشت: این استان دارای پیشینه‌ای غنی از نظر فرهنگی است و مردمان این دیار همواره دوستدار فرهنگ و هنر بوده‌اند و با توجه به جمعیت استان میزان استقبال رضایت‌بخش بوده است ولی کافی نیست و تلاش بر این است تا با افزایش ظرفیت صندلی‌های سینمایی و سایر امکانات استان این حضور گسترده شود و میزان رضایت مردم با سلایق متعدد بالاتر برود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در بحث آسیب شناسی عدم تمایل جوانان به سینما تصریح کرد: گسترش امکانات جدید سمعی و بصری ازجمله اینترنت و دانلود فیلم‌ها در کمترین زمان موجب عدم تمایل جوانان به سینماها شده است که باید راه کارهایی در این زمینه ارائه گردد.

وی تأکید بر اجرای قانون کپی رایت و مقابله با استفاده غیرمجاز از محصولات فرهنگی و سینمایی، بهسازی فضاهای سینمایی، ارائه تسهیلات مناسب به خانواده‌ها، اکران به روز و همزمان فیلم‌ها با تهران و تبلیغات مناسب، تولید فیلم‌های ارزشی و نه صرفاً جشنواره‌ای را ازجمله راهکارهای جذب مخاطبان به سینما عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت دفتر انجمن سینمای جوان در کرج اشاره کرد و افزود: دفتر انجمن سینمای جوان که در گذشته در یک مکان استیجاری فعالیت داشت و متحمل هزینه‌های فراوان بود، با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مکانی در داخل اداره کل برای این دفتر در نظر گرفته شد که ادامه فعالیتها را در آنجا انجام دهد که بحمدالله اکنون این دفتر به عنوان بازوی توانمند اداره کل ارشاد البرز در حوزه آموزش و تولید آثار سینماگران جوان و توسعه هنر سینما در بین جوانان و علاقمندان این استان فعالیتی مستمر دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز