خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

شرکت در نمایشگاه WTM لندن ۱۲۰ هزار پوند تمام می‌شود/نیازمند کمک دولت هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۴۶۱

رئیس جامعه تورگردانان ایران در آستانه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری WTM لندن می‌گوید: دولت آمریکا سال‌هاست که تحریم و تهدید را علیه ما عنوان می‌کند ولی ما باید برای معرفی ایران با قدرت بیشتری در نمایشگاه‌های جهانی گردشگری شرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایشگاه‌‌های بین‌المللی گردشگری به‌عنوان زیرمجموعه‌هایی از بازار جهانی سفر یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت گردشگری جهان به‌شمار آمده و بسیاری از فعالان این حوزه در این فضاها با یکدیگر ملاقات کرده و قرارد‌های مهمی را منعقد می‌کنند. یکی از مهمترین نمایشگاه‌های این حوزه، نمایشگاه بین‌المللی گردشگری WTM لندن بوده که از ۱۵ تا ۱۸ آبان‌ماه تازه‌ترین دوره خود را با حضور کشور‌های مختلفی همچون ایران آغاز می‌کند.

ابراهیم پورفرج (رئیس جامعه تورگردانان ایران) در پاسخ به این پرسش که با توجه به تبلیغ‌های منفی که در حال حاضر از سوی آمریکا برای ایران انجام می‌شود؛ آیا حضور در چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند تاثیری در آوردن گردشگران خارجی به کشور ما داشته باشد، گفت: اینکه آمریکا چه گفته و چه می‌گوید اصلا برای ما مهم نیست. آنها سال‌هاست که دائما حرف‌های بی‌ربطی می‌زنند و تحریم و تهدید را علیه ما عنوان می‌کنند؛ ولی ما در تمام این دوره‌ها حضور خود را کم نکرده‌ایم چراکه به‌عنوان بخش خصوصی نمی‌توانیم عقب‌نشینی را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی افزود: در چنین نمایشگاه‌هایی، شرکت‌های زیادی حضور دارند که سال‌هاست با ما همکاری می‌کنند و ملاقات‌ها، برنامه‌های آینده سفر، مشکلات و به‌طور کلی همه کارها در آنجا تنظیم می‌شود و حضور در آن به‌ شدت تاثیرگذار است. به‌همین دلیل بخش خصوصی و کسانی که در این بازار مشتری دارند؛ باید در این نمایشگاه حضور پیدا کنند در غیر اینصورت کل بازار را از دست می‌دهیم.

رئیس جامعه تورگردانان ایران ادامه داد: اگر به‌عنوان مثال من در این نمایشگاه نباشم؛ آژانس‌هایی که با بنده کار می‌کردند؛ حس خوبی را پیدا نکرده و فکر می‌کنند اوضاع خیلی خراب بوده و من هم اعتماد به نفس خود را از دست داده و به ناامیدی رسیده‌ام. در این صورت آنها هم ناامید می‌شوند و بازار به‌طور کامل از بین می‌رود. به همین دلیل اتفاقا در چنین شرایطی ما باید با قدرت بیشتر و بهتری از سال‌های گذشته حضور پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه در این شرایط بهترین راه این است که با قدرت بیشتری در این نمایشگاه‌ها حضور پیدا کنیم، گفت:  در تمام این سال‌ها این حرف‌ها زده شده و ما هم کار خود را کرده‌ایم و شکر خدا هنوز هم در این شرایط گروه‌های خوبی در ایران حضور پیدا می‌کنند که اتفاقا گروه‌های آمریکایی را هم شامل می‌شود. ما نباید این بازارها را از دست بدهیم و تقاضایمان این است که دولت کمک کند تا امسال نمایشگاه‌هایی بهتر از سال‌های گذشته بسازیم.

پورفرج در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره هزینه‌‌های حضور در نمایشگاه لندن این‌طور توضیح داد: ما در نمایشگاه لندن ۱۵۰ متر زمین را در اختیار داریم و فکر می‌کنم حداقل هزینه‌ برای شرکت در آن چیزی نزدیک به ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار پوند تمام شود. البته باید بگویم؛ طبیعی است که هزینه برگزاری و حضور در چنین نمایشگاه‌هایی بسیار سنگین باشد ولی ما انتظار داریم که سازمان میراث فرهنگی هم برای شرکت در این رویداد‌ها به ما کمک کند که تابه‌حال این موضوع عملی نشده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر هزینه‌های ساخت نمایشگاه؛ هزینه‌های دیگری همچون رفت‌و‌آمد، هتل، خرج و مخارج و تبلیغات هم داریم که مبلغ قابل توجهی خواهد شد، افزود: به دلیل گران شدن هزینه‌ها برای شرکت در هرکدام از نمایشگاه‌ها فشار زیادی را متحمل می‌شویم. با این وجود تا به‌ حال حضور ۱۲ آژانس ایرانی در نمایشگاه لندن قطعی شده و دو آژانس دیگر نیز متقاضی حضور هستند که با توجه به‌کوچکی زمین‌مان در لندن، جا دادن آنها کمی سخت خواهد بود که امیدوارم موفق به این کار شویم و با حضور این ۱۴ آژانس؛ بخشی از هزینه‌های زمین و ساخت نمایشگاه جبران شود.

رئیس جامعه تورگردانان ایران همچنین در پاسخ به این پرسش که چه اندازه گردشگر از لندن به ایران جذب شده است، گفت: به‌طور کلی انگلیس یکی از بازارهای سنتی ما بوده و سال‌هاست که از آنجا برای ما تور می‌آید. ولی آمار دقیق گردشگران این کشور را نمی‌دانم. چیزی که مسلم است این است که بازارهای آلمان، ایتالیا، فرانسه، انگلیس و ... بازارهای خوب ما در کشورهای اروپایی هستند و گروه‌های زیادی از این کشورها در ایران حضور دارند.

پورفرج در ادامه درباره کیفیت و جایگاه ایران در این دوره از نمایشگاه لندن گفت: دولت‌ کشورهایی همچون قطر و امارات که همسایگان ما هستند، در این نمایشگاه‌ها حضور فعال داشته و به‌ این صورت نمایشگاه‌های خوبی را می‌سازند که ما به‌هیچ وجه توانایی آنها را در نحوه حضور نداریم. ما به‌عنوان بخش خصوصی در حد توانمان تلاش می‌کنیم که بهترین نمایشگاه را برگزار کنیم به همین دلیل قرار است با آقای مونسان جلسه‌ای داشته باشیم تا مشکلات را تا حدی برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه هر ساله در ۱۱ نمایشگاه معتبر شرکت می‌کنیم که به‌شدت تاثیرگذار بوده و مردم کشورهای مختلف را به آمدن به ایران ترغیب می‌کند؛ اظهار داشت: بلافاصله بعد از تمام شدن نمایشگاه لندن؛ نمایشگاه‌های اتریش، چین و همین‌طور در اسفندماه نمایشگاه ITB برلین را در پیش داریم.  ITB برلین بزرگترین نمایشگاه جهان بوده که ایران در آن بزرگترین غرفه در بین نمایشگاه‌های دیگر را دارد. ما در این نمایشگاه یک زمین ۱۲۰۰ متری داریم و تلاشمان این است که امسال نیز همچون سال‌های گذشته؛ بتوانیم زمین‌های بزرگی را در اختیار آژانس‌ها بگذاریم و زمین خود را به‌بهترین نحو ممکن پر کنیم.

پورفرج افزود: البته امسال به‌دلیل افزایش هزینه‌ها که در اثر نوسانات دلار ایجاد شده، کمی نگران هستیم چراکه حس می‌کنیم، اگر امسال هم دولت برای تامین هزینه‌ها به‌ما کمک نکند؛ شاید نتوانیم به همکاران خود کمک کرده و غرفه‌ها را پر کنیم. امسال واقعا به کمک دولت به‌خصوص در نمایشگاه ITB برلین نیاز داریم. چراکه حداقل هزینه ما در این نمایشگاه چیزی نزدیک به ۴۰۰ هزار یورو خواهد بود. در شرایطی هستیم که بیش از هر وقت و زمان دیگری نیاز به‌ تبلیغ و معرفی ایران داریم و حضور در چنین نمایشگاه‌هایی، این فرصت را در اختیار ما قرار می‌دهد.

وی در پایان گفت: حال که تحریم‌ها، تهدیدها و مشکلات دیگری برای کشورمان ایجاد شده، باید امنیت ایران را معرفی کنیم و نگذاریم که آنها در معرفی ایران به‌عنوان مرکز تهدید موفق شوند. برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی همه در کنار هم باید خودمان را معرفی کنیم. متاسفانه در این سال‌ها دولت در بحث تبلیغ ایران در دنیا وارد نشده و تنها بخش خصوصی است که برای معرفی ایران در این نمایشگاه‌های جهانی حضور پیدا می‌کند. ولی امسال باتوجه به اینکه هزینه‌ها بسیار سنگین شده، ما  به‌تنهایی از پس این موضوع برنیامده و نیاز به کمک دولت داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز