خبرگزاری کار ایران

به ترانه‌های «مکش مرگ من» مجوز می‌دهند، به کار هنرمندان موسیقی اصیل، نه

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۹۲۲

حسین علیشاپور ضمن اشاره به رد شدن شعری که قرار بود در مورد ایران بخواند از سوی شورای شعر و ترانه دفتر موسیقی، می‌گوید ترانه‌های «مکش مرگ من» به راحتی مجوز می‌گیرند و کار هنرمندان موسیقی اصیل نه.

به گزارش ایلنا، حسین علیشاپور می‌گوید به نظر می‌رسد تحرکاتی تازه در شورای شعر وزارت ارشاد شروع شده که رویکردش گسترش ممیزی‌های موضوعی به بهانه ضعف ترانه‌هاست.

این خواننده موسیقی ایرانی ضمن بیان این مطلب گفت: اخیرا آقای اللهیاری دوست آهنگسازم، شعر و آهنگی را درباره کشورمان ایران ساخت که البته بعد از جلساتی، کلماتی از آن را جا به جا و ترانه را مرتب کردیم و اتفاقا ترانه خوبی هم از آب درآمد. بنده بعد از خواندن بیش از ۲۰ آلبوم و این همه کنسرت، قادر به تشخیص این مساله هستم که چه کلامی فخامت دارد و چه کلامی ندارد. منتها با کمال تعجب به من خبر دادند ترانه را، شورای شعر و ترانه به بهانه این که شایسته نام ایران نیست رد کرده است.

او ادامه داد: مشخص نیست شورای شعر ارشاد، چه چیزی را می‌بیند که ما در این کشور نمی‌بینیم و اصولا آیا این دوستان فکر نمی‌کنند که ایجاد این محدودیت‌ها، شرایط بد را بدتر می‌کند؟!

علیشاپور گفت: آن‌چه موجب شد این ذهنیت برای من ایجاد شود این بود که دوست هنرمندم امیر اثنی‌عشری نیز تماس گرفت و گفت که شورای شعر، ترانه‌ای را که قرار است ایشان در کنسرت آذرماه‌اش بخواند و موضوع آن مرتبط با زلزله‌زدگان سر پل ذهاب است، مردود برشمرده‌اند!

این خواننده موسیقی ایرانی در پایان گفت: آقایان ده‌ها ترانه «مکش مرگ من» را به سهولت مجوز می‌دهند؛ اما انگار اراده‌ای در کار است که جلوی کار هنرمندان جدی موسیقی اصیل ایرانی را بگیرند و صد البته که این تلاش‌هایشان راه به جایی نمی‌برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز