خبرگزاری کار ایران

مدیر شبکه سوم سیما مطرح کرد؛

فردوسی پور کارمند رسمی صدا و سیما است/ماه عسل دو برابر نود مخاطب دارد/پایان سریال نباید توسط یک بازیگر تغییر کند

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۸۳۶

علی فروغی مدیر شبکه سوم سیما از ادامه پخش برنامه نود و همچنین ساخت سری جدید برنامه هفت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برنامه حالا خورشید صبح امروز یکشنبه ۶ آبان میزبان علی فروغی مدیر شبکه سه بود.

علی فروغی در این برنامه درباره وضعیت برنامه ۹۰ گفت: ۹۰ ماجرای پیچیده‌ای ندارد و من هم دوست ندارم ماجرای درون خانواده‌ای را به بیرون ببرم. در هفته اولی که این اتفاق افتاد بازی حساس از لیگ اروپا پخش می‌شد و همزمان با آن بازی دیگری هم در جریان بود به همین دلیل هم شبکه ۳ و هم شبکه ورزش باید فوتبال را پخش می‌کردند و همه برنامه‌های آن شب شبکه سه حذف شد.

وی در ادامه با بیان اینکه حذف برنامه ۹۰ و دیگر برنامه‌های شبکه سه در آن شب تصمیم شورای کنداکتور شبکه بوده و به هیچ وجه تصمیم شخصی در کار نبود گفت: با این وجود بعد از اینکه این تصمیم گرفته شود گفتیم که از ساعت ۱۲ شب به بعد ۹۰ پخش شود چرا که بازی دوستانه تیم ملی با بولیوی قرار بود انجام شود ولی خود عادل قبول نکرد که بیاید و برنامه را اجرا کند.

وی در ادامه با بیان اینکه ما یک خانواده‌ایم و بحث داخل خانواده نباید به بیرون برود، گفت: مصاحبه عادل کار درستی نبود در همه جای دنیا مصاحبه درباره برنامه حتما باید با هماهنگی شبکه باشد همانطور که خود شما (رضا رشیدپور) برای اینکه موضع خود را درباره برنامه ۹۰ اعلام کنید با بنده تماس گرفته و اجازه موضوع را گرفتید.

وی افزود: فردوسی‌پور کارمند رسمی صدا و سیما است و مصاحبه باید با هماهنگی شبکه باشد ما اگر می‌خواستیم در شبکه ۳ کار غیر اصولی انجام دهیم و به این صورت رشته کار از دست‌مان در برود شما نمی‌توانستید هیچ‌کدام از این برنامه‌های چالشی را داشته باشید. رسانه باید کار حرفه‌ای خود را انجام دهد و دیسیپلین رسانه‌ای برای همه رسانه‌های دنیا مهم است. به عنوان مثال برنامه‌ای در شبکه بی‌بی‌سی اجرا می‌شد که مخاطب فراوانی داشت بنا به دلایلی مجری و تهیه‌کننده این برنامه باهم دعوا کردند. بی‌بی‌سی به عنوان شبکه ایستاد تا مجری را عوض کند.

وی ادامه داد: کار باید حرفه‌ای و در مدارش باشد و نباید احساسی شود چرا که شبکه ۳ مهم‌ترین شبکه بوده و باید همه چیز آن حساب شده باشد چرا که اگر کار از مدارش دربیاید دیگر هیچ چیز در سر جای خود باقی نمی‌ماند.

وی در مقابل صحبت‌های رشیدپور مبنی بر اینکه برنامه ۹۰ پرمخاطب‌ترین برنامه تلویزیون است، گفت: این موضوع را در فضای مجازی هم بارها دیده‌ام. باید بگویم برنامه عادل از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون است اما همین برنامه حالا خورشید در نظرسنجی آخری که انجام دادیم به اندازه برنامه ۹۰ مخاطب داشته و ماه عسل دو برابر برنامه ۹۰ مخاطب داشته است. در نتیجه باید گفت که به طور کلی شبکه ۳ پربیننده بوده و همه برنامه‌های آن با استقبال مواجه می‌شود.

وی افزود: بر اساس نکاتی که گفتم باید کار اصولی انجام شود چرا که اگر به این صورت نباشد وضعیتی مانند سریال دلدادگان ایجاد شده و می‌بینیم که یک بازیگر می‌تواند پایان سریال را عوض کند.

وی ادامه داد: پخش نشدن برنامه نود تصمیم شبکه بوده و ما هم در این دو هفته هیچ موضعی درباره آن نگرفتیم. چراکه ما اهل هیاهوی رسانه‌ای و جنجال نیستیم. وظیفه ما گفت‌وگو، صبر و کار حرفه‌ای انجام دادن است.

وی با بیان اینکه مردم از قاطعیت حرفه‌ای، منطقی و عقلانی دفاع می‌کنند، گفت: بسیاری از مشکلات کشور به خاطر نبود همین قاطعیت است. عادل برنامه‌ساز فوق‌العاده‌ای است اما باید کار بر اصول آن انجام شود بعد از موضوع ۹۰ من خودم گفتم که گزارش بازی پرسپولیس – السد را به عادل بدهید چرا که هیچ بحث شخصی وجود نداشت و موضوع درباره ۹۰ بود و به گزارشگری عادل فردوسی‌پور مربوط نمی‌شد.

وی ادامه داد: فرق ما جوان‌ها با قدیمی‌ها همین است که پای تصمیم خود بایستیم و کار منطقی انجام دهیم. برنامه۹۰ این هفته به خاطر اینکه شب اربعین است پخش نخواهد شد ولی از هفته بعد مجددا به کار خود ادامه می‌دهد.

وی همچنین در پایان در برابر درخواست رشیدپور مبنی بر اینکه قبل از بازی پرسپولیس که در فینال جام باشگاه‌های آسیا قرار است انجام شود می‌توانیم برنامه ۹۰ را داشته باشیم، گفت: من خودم موافق این موضوع هستم ولی باید این موضوع به جلسه کنداکتور شبکه برود. البته برنامه باید اینقدر محتوا داشته باشد که این کار عملی شود.

فروغی در پاسخ به سؤال رشیدپور مبنی بر اینکه چطور و با چه سوابق مدیریتی مدیر شبکه سه شده است، گفت: کارم را در شبکه‌های رادیویی همچون رادیو جوان، گفت‌وگو و ... با مجری‌گری و سردبیری برنامه‌های رادیویی آغاز کردم. از اواخر دهه 80 در تلویزیون مشغول شدم که البته نمی‌خواهم زیاد به آن بپردازم چرا که بهترین ملاک سنجش عملکرد است و بر این اساس باید ببینیم که در این شش، هفت که بنده مدیر شبکه سه شده‌ام چه اتفاقی برای آن افتاده است. باید ببینیم شبکه سه چه معایبی و محاسنی داشته و در این مدت چه اتفاقی برایش افتاد.

وی با بیان اینکه کشور به هوای تازه نیاز دارد گفت: ما در این مدت چند مؤلفه اصلی را به عنوان حرکت اصلی خودمان مشخص کردیم که شجاعت رسانه و شفافیت محورهای اصلی ما به شمار می‌آید. به عنوان مثال مشخص کردیم که حالا خورشید برای مردم است و اگر فشارهایی به مردم وارد می‌شود در برنامه حالا خورشید به آنها پرداخته می‌شود و با توجه به همین موضوع از آقای ظریف تا وزیر آموزش و پرورش در این برنامه پاسخگوی سؤالات مردم شدند که البته تنها مختص به برنامه حالا خورشید نبوده و اصل گفت‌وگو ما در همه برنامه‌های شبکه سه ملاک قرار دادیم.

وی در ادامه افزود: خیلی مهم است که ما با مردم حرف بزنیم و بنده نمی‌دانم که چرا برخی این کار را انجام نمی‌دهند و مشکلات را شفاف با مردم در میان نمی‌گذارند به همین دلیل من وظیفه خود دانستم و بیایم به سؤالات مردم پاسخ دهم چرا که اگر مردم خود حقیقی ما را ببینند مسائل‌مان حل شده و به نوعی امیدوار می‌شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه شبکه سه در این مدت شجاع‌تر شده و به صورت کاملاً شفاف به مسائل مختلف می‌پردازد اظهار کرد: به عنوان مثال در برنامه بدون توقف سعی کردیم از همه مسائل صحبت کنیم و در این برنامه درباره مساله حجاب هر چه باید گفته می‌شد؛ پرسیده شده و به آن پاسخ داده شد. فصل جدید این برنامه نیز قرار است به موضوع عملکرد مسئولان بپردازد که هماهنگی‌هایی با مسئولان قوه قضائیه هم انجام شده تا آنها نیز برای پاسخگویی و شرح عملکرد خود به این برنامه بیایند.

فروغی با بیان اینکه نام شبکه سه جوان بود ولی جوان‌ها در آن کم بودند، گفت: برنامه کاملاً دخترانه در این مدت راه افتاد که اتفاقاً خیلی هم موفق بود ولی قبل از آن خانم‌ها در برنامه‌های تلویزیون آنچنان حضور پررنگی نداشتند ما خیلی دشمن‌های مهربانی داریم که 180 شبکه فارسی زبان راه انداختند تا مخاطب جذب کنند در این شرایط برنامه شاخص ایجاد کردن بسیار سخت است ولی حال برنامه برنده باش در شبکه سه پخش می‌شود.

وی در پاسخ به سؤال رشیدپور مبنی بر اینکه بسیاری به حضور چهره‌ها همچون محمدرضا گلزار در برنامه‌های تلویزیونی انتقاد دارند گفت: یکی از مسائلی که به برنامه کمک می‌کند چهره بودن مجری است. محمدرضا گلزار علاوه بر معروفیت، بسیار محبوب هم هست و اتفاقاً روز به روز اجرایش نسبت به روز اول بهتر می‌شود.

وی در ادامه صحبت‌هایش درباره پایان سریال دلدادگان که با انتقاد بسیاری در فضای مجازی همراه شد گفت: مردم راست می‌گویند پایان سریال خوب نبود نقشی که قرار بود اتفاق بیفتد بر سر اختلافات مالی انجام نشد که از نظر من از اتفاقات عجیب است. درست است که آن بازیگر حق‌شان را خواستند ولی کار را پایین گذاشتند و این کار درستی نبود.

وی با بیان اینکه پایان بندی این سریال دستخوش هیچ سانسوری از سوی تلویزیون نشده اظهار داشت: این موضوع تنها به خاطر نیامدن بازیگر بوده و سازندگان سریال مجبور شدند که این کار را انجام دهند البته ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا چنین مسائلی باب نشود.

در بخش دیگری از برنامه رشیدپور درباره اشتباهات دوران مدیریتی فروغی پرسید و فروغی با فرستادن فیلم یکی از مهمانانی که در گذشته در برنامه حالا خورشید دعوت شده به اشتباه این برنامه در دعوت مهمان اشاره کرد.

رشیدپور در این باره توضیح داد ما در یکی از برنامه‌هایمان مهمانی را دعوت کردیم که به بخش‌های مختلف اخبار به عنوان چهره ورزشی دعوت شده بود ولی بعد از آن ادعای امام زمانی کرد که این فیلم هم بر همان اساس از خود گرفته است. البته من بابت این موضوع از مردم عذرخواهی می‌کنم.

فروغی در ادامه درباره آمار بینندگان شبکه سه گفت: در این شش ماه تمام بینندگان شبکه سه با اختلاف از شبکه‌های دیگر بیشتر است. ما 14 درصد با شبکه‌های دیگر از لحاظ مخاطب فاصله داریم که این نقطه غرورآفرینی بوده و به ما انگیزه می‌دهد.

وی در ادامه درباره برنامه‌های تازه شبکه سه گفت: احسان علیخانی زمستان با یک برنامه که بعد از خبر 22 پخش می‌شود به شبکه سه می‌آید. همچنین برنامه برنده باش تا آن زمان ادامه پیدا می‌کند. به علاوه آن برنامه فوتبالیست‌ها که یک برنامه استعدادیابی ورزشی است و برنامه قهرمان ایرانی نیز جزء برنامه‌های پیش‌بینی شده در چند ماه آینده است.

وی افزود: به علاوه همه این موارد برنامه هفت از اواسط دی‌ماه که تقریباً یک ماه قبل از جشنواره است پخش خود را آغاز می‌کند و مجری آن بهروز افخمی است و قرار است جمعه‌ها پخش شود.

وی در پایان گفت: همچنین در فصل زمستان دو سریال خیلی جذاب که ساخته عزیزاله حبیب‌نژاد و آقای اسعدیان است پخش خود را آغاز می‌کند و اطمینان داریم که سریال‌های پربیننده‌ای می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز