خبرگزاری کار ایران

گردشگران چینی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کردند؛

ایران کشوری امن که رد شدن از خیابان‌های آن ترسناک است/حجاب، قانونی که ایرانیان آن را رعایت نمی‌کنند

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۵۵۱

دو گردشگر چینی با بیان اینکه ایران کشور خاصی است که قطعا سفر به آن را به دوستان خود پیشنهاد می‌کنند، درباره تجربه‌های جالب و گاهی دلهره‌آورشان در سفر به ایران توضیحاتی را ارائه دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جی‌اِی‌سا و سارایا دو گردشگر از کشور چین هستند که تابه‌حال به کشورهای مختلفی همچون فیلیپین، ژاپن، هلند، اندونزی و ... سفر کرده‌اند. این دو گردشگر در اولین سفر خود به ایران تجربه‌های جالب و گاهی هم بدی را پشت سر گذاشته‌اند. آنچه در ادامه می‌خوانید حاصل گپ‌و‌گفت دوستانه‌ با این دو گردشگر است.

ایران کشوری امن که رد شدن از خیابان‌های آن ترسناک است

جی‌اِی‌سا؛ پسر بیست‌و‌هشت ساله چینی، درباره تجربه سفر به ایران و امنیت حاکم بر آن در شرایطی که تبلیغات منفی زیادی درباره آن انجام می‌شود، گفت: ایران از لحاظ امنیتی هیچ مشکلی ندارد و همه چیز در امنیت کامل است. تنها مشکل ‌ما در بحث امنیت، به خیابان‌ها و ماشین‌ها مربوط است. راننده‌ها در ایران خیلی بد رانندگی می‌کنند و رد شدن از خیابان کار به‌شدت سخت و ترسناکی است.

وی در ادامه بیان کرد: تا‌به‌حال به کشورهای مختلفی سفر کرده‌ایم ولی اگر بخواهم از بین این کشور‌ها سفر به یکی از آنها را به‌دوستانم پیشنهاد کنم، آن کشور قطعا ایران است. جالب است بدانید که ما قبل از اینکه به ایران بیاییم؛ به چند کشور اروپایی هم سفر کرده بودیم؛ ولی حال باید بگویم ایران خیلی خاص‌تر از کشورهای اروپایی است.

این گردشگر چینی افزود: با توجه به سفرهایی که تابه‌حال داشته‌ام، هنوز از ایران نرفته؛ دوست دارم دوباره به ایران سفر کنم. ایران از لحاظ آب وهوایی به‌مراتب خاص‌تر از کشورهای دیگر است و برای هرکسی که می‌خواهد سفر پر ماجرایی را تجربه کند؛ ایران بهترین گزینه به‌شمار می‌آید.

جی‌اِی‌سا همچنین درباره مواردی که در این سفر، آنها را به‌زحمت انداخته، توضیح داد: بیشترین چیزی که ما را در این سفر اذیت می‌کند؛ مسئاله زبان است. تقریبا افراد کمی در ایران زبان انگلیسی را می‌دانند و ما حتی وقتی به تاکسی زنگ می‌زدیم؛ کسی که توانایی انگلیسی صحبت کردن را داشته باشد؛ وجود نداشت.

حجاب؛ قانونی برای گردشگران که خود ایرانیان آن را رعایت نمی‌کنند

سارایا دختر چینی بیست‌و‌چهار ساله؛ درباره تجربه سفر به ایران گفت: ایران کشور بسیار خوبی بوده و دخترهای آن بسیار زیبا هستند. یکی از نکات جالب‌توجه این سفر برای ما مسئله حجاب بوده که به‌عنوان قانون ایران اعلام شده است ولی بیشتر دخترهای ایرانی آن را رعایت نمی‌کنند و به‌نوعی می‌توان گفت که حجابشان بد است. البته تعدادی هم هستند که چادر دارند ولی ما دخترهای چادری زیادی ندیدیم. برای ما هم به عنوان گردشگر در ایران این قانون وجود دارد که باید حجاب داشته باشیم، پس موظف هستیم که به‌ آن عمل کنیم. در نهایت باید بگویم که حجاب برایم تجربه جالب و قشنگی بود و از انجام آن ناراحت نبودم.

وی با بیان اینکه سفر به ایران جذابیت‌های خاص و متفاوتی را برایش داشته؛ درباره تجربه کردن غذاهای ایرانی و مقایسه آن با غذاهای چینی توضیح داد: غذای ایرانی را نمی‌توان با غذای چینی مقایسه کرد و گفت کدام بهتر است. چراکه غذای چینی ویژگی‌های خاص خود را دارد که اگر خیلی از ایرانی‌ها آن را تجربه کنند؛ شاید برایشان جذاب باشد.

این گردشگر چینی افزود: یکی از خاطرات جالب ما که اتفاقا به کشف یک غذای بی‌نظیر ایرانی منجر شد؛ در سفر به اصفهان اتفاق افتاد. در یکی از شب‌هایی که ما در این شهر می‌خواستیم برای خوردن غذا به رستورانی برویم؛ معلمی آنجا بود که از ما پرسید تابه‌حال مغز خورده‌اید. وقتی جواب منفی ما را شنید؛ تعجب کرد و گفت کسی که مغز نخورده؛ در حقیقت چیزی را در زندگی تجربه نکرده است. بعد از آن شب هنوز مزه مغز را فراموش نکرده‌ایم و شاید باز هم برای خوردن آن برویم.

سارایا ادامه داد: به‌علاوه مغز؛ تقریبا همه غذاهای ایرانی را که تجربه کردیم دوست داریم ولی چون آنها را از روی عکس انتخاب می‌کردیم؛ اسم آنها را نمی‌دانیم. در نهایت باید بگویم ایران کشور فوق‌العاده‌ای است و ما دوست داریم که غذاهای آنها را امتحان کنیم.

ایران کشوری امن که رد شدن از خیابان‌های آن ترسناک است/حجاب، قانونی که ایرانیان آن را رعایت نمی‌کنند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز