خبرگزاری کار ایران

دیپلماسی فرهنگی می‌تواند از دیپلماسی سیاسی تاثیرگذارتر باشد

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۷۲۹

«پتروس ت. ناکوزیس»، سفیر قبرس در ایران ظهر امروز با حضور در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این مجموعه با اشرف بروجردی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایلنا، اشرف بروجردی، رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ضمن خوش‌آمد به سفیر قبرس برای حضور در سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت:‌ امیداوار هستم حاصل این نشست بتواند دستاورد خوبی برای هر دو کشور در زمینه‌های فرهنگی داشته باشد.
او در ادامه گفت:‌ در این جلسه می‌توانیم فصل مشترکی برای اینکه در آینده بتوانیم رویکردهای فرهنگی را درعرصه تعاملات دوکشور برقرار کنیم، داشته باشیم.
بروجردی افزود: سازمان اسناد و کتابخانه ملی متشکل از دو بخش مهم کتابخانه و اسناد است که این دو بخش از سال ۱۳۸۲ با یکدیگر ادغام شده‌اند. 
رییس این نهاد هشتاد ساله فرهنگی ادامه داد: دراین مجموعه علاوه بر تلاش برای حفظ میراث فرهنگی و نگهداری از میلیون‌ها جلد کتاب و سند، زمینه را برای رشد و توسعه مبانی علمی ایران‌شناسی و اسلامی‌شناسی فراهم کرده‌ایم.
او گفت: این سازمان جایگاهی است برای اینکه دانشمندان با آسایش کامل به بحث و تبادل نظر بپردازند و خودمان را موظف می‌دانیم این فضا برای آنان را مهیا کنیم.
بروجردی اظهار داشت: همچنین از آن جایی که این سازمان یک جایگاه ملی هم دارد، بنابراین ما موظف هستیم تا ارتباطات بین‌المللی در حوزه فرهنگی را به وجود آوریم. در این راستا هم علاوه بر تبادل منابع و ارتباطات رایج، علاقه‌مند هستیم آموزش‌های تعاملات مرتبط با حوزه نگهداری از کتب و اسناد را افزایش دهیم.
او افزود: معتقدم سرنوشت برخی از ملت‌ها با یکدیگر گره خورده است و این موضوع ریشه در دیرینه مشترک کشورها دارد. 
رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی تاکید کرد: امروز دیپلماسی فرهنگی می‌تواند از دیپلماسی سیاسی تاثیرگذارتر و اثربخش‌تر باشد.
این مقام مسیول در ادامه با تاکید بر لزوم امضا تفاهم‌نامه برای اجرایی شدن برنامه‌های فرهنگی بین دو کشور گفت: دو کشور ایران و قبرس در گذشته تعاملات مشترکی بسیاری داشته‌اند. بنابراین هم در بخش اسناد و هم منابع خطی می‌توانیم فصول مشترکی بسیاری ایجاد کنیم.
بروجردی در ادامه با بیان اینکه سازمان اسناد و کتابخانه ملی آمادگی دارد تا علاوه بر فعالیت در حوزه حفظ منابع و اسناد خطی، یک اتاق برای کشورهای مختلف در این مجموعه راه‌اندازی کند، گفت: این اقدام می‌تواند برای آشنایی مردم کشور ما با فرهنگ دیگر کشورها کمک کند.
از امضای تفاهم‌نامه سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران استقبال می‌کنیم
در ادامه این نشست «پتروس ت. ناکوزیس»، سفیر قبرس در ایران گفت: آرشیو ملی و کتابخانه ملی کشور قبرس دو نهاد جدا از یکدیگر هستند. مجموعه آرشیو ملی قبرس علاوه برخدمات، بازدید، حفاظت و نگهداری از اسناد، برای تحقیقات محققان و پژوهشگران نیز ارایه خدمات دارد. همچنین مجموعه کتابخانه ملی قبرس نیز علاوه بر نگهداری از منابع، ارتباطات خوبی با مجامع اروپایی ایجاد کرده است.
 سفیر قبرس در ادامه با بیان اینکه از امضای هرگونه تفاهم‌نامه سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران استقبال می‌کنیم، افزود: دوکشور ایران و قبرس تجارب تاریخی زیادی با یکدیگر دارند. به این دلیل است که می‌توانیم در حوزه‌های مختلف با یکدیگر همکاری‌هایی داشته باشیم.
پتروس ت. ناکوزیس در ادامه با تاکید بر اینکه ایران و قبرس در بعدهای مختلف ارتباطات بسیاری با یکدیگر داشته‌اند، گفت: در یک اقدام مشترک فرهنگی می‌توانیم، شرایط را برای محققان و پژوهشگران فراهم کنیم تا پیشینه تاریخی خوبی با استفاده از منابع و اسناد تاریخی از دو کشور به دست آورند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز