خبرگزاری کار ایران

انجمن سینماداران ایران با انتشار بیانه‌ای اعلام کرد:

کمیته انضباطی غیرقانونی و مورد قبول و پذیرش صنف سینماداران نیست

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۱۱۰

شورای مرکزی انجمن سینماداران با انتشار بیاینه‌ای اعتراض خود را به محمدمهدی حیدریان درخصوص غیرقانونی بودن کمیته انضباطی اعلام کرد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، شورای مرکزی انجمن سینماداران صبح امروز (سه‌شنبه 1 آبان) تشکیل جلسه داد و در پایان جلسه با انتشار بیاینه‌ای، اعتراض خود را محمدمهدی حیدریان، رئیس سازمان سینمایی در خصوص غیرقانونی بودن کمیته انضباطی که در نظم و روند فروش سینمای کشور که بدون کارشناسی و عدم رعایت حقوق کل سینماداران کشور به صورت یکجانبه برگزار می‌شود، اعلام کرد.

 متن  این بیانیه به شرح زیر است:

جناب آقای محمدمهدی حیدریان، ریاست محترم سازمان سینمایی

با سلام و احترام در اجرای اصل بیست و ششم و چهلم قانون اساسی به منظور حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی هریک از صنوف و استقلال شغلی کشور و رونق اقتصادی و عدم اضرار آنان در اعمال حق خویش نسبت به هریک از صنوف و منافع عمومی کشور. لذا انجمن سینماداران ایران در راستای رعایت این اهداف، کمیته انضباطی و مقررات و آیین‌نامه اجرایی اخیرالتصویب معاونت محترم سازمان سینمایی کشور که به طور یکطرفه و بدون حضور نماینده قانونی صنف مورد تدوین و تصویب قرار گرفته است به هیچ عنوان مورد قبول و پذیرش صنف سینماداران نبوده و نمی‌باشد و قابلیت اجرایی در سالن‌های سینمایی کشور نداشته و نخواهد داشت و نیز مراتب اعتراض خود را در موارد متعدد به صورت مکتوب و در جلسات حضوری به آن ریاست محترم در خصوص تشکیل کمیته انضباطی اعلام نموده‌ایم که متاسفانه تا به حال نتیجه‌ای نداشته است و با تصویب این مقررات به حقوق حقه و قانونی انجمن سینماداران ایران که در 50 درصد منابع و فروش کل سینمای کشور سهیم و شریک می‌باشند، خدشه وارد گردیده و عملاً رعایت نگردیده است و به صورت جد از ریاست محترم سازمان سینمایی کشور استدعا داریم که به حقوق قانونی و مسلم سینماداران توجه خاص شود و لزوماً در تمامی تصمیمات اخیر این حق قانونی و مشروع سینماداران در سطوح مختلف تضییع گردیده است و خواستار رعایت قانونی و صنفی در این زمینه را داریم  و در غیر اینصورت  با توجه به اینکه شرعا و عرفا مطالبات و حقوق صنفی ما در این شرایط خاص پایمال می‌شود. لذا بر خود لازم می‌دانیم این موضوع را از مسیر قانونی پیگیری نماییم و در ضمن مکاتبات عدیده در این ارتباط انجام شده است که متاسفانه تاکنون کوچکترین پاسخ مکتوب و اقدام موثری به عمل نیامده است. بلکه تمامی خواسته‌های این صنف بدون دلیل موجه بایگانی گردیده است.

کمیته انضباطی غیرقانونی و مورد قبول و پذیرش صنف سینماداران نیست

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز