خبرگزاری کار ایران

صالحی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

آیین‌نامه سالن‌های خصوصی تئاتر به زودی اجرا می‌شود/شورای عالی نظارت بر اکران فیلم‌ها دستخوش تغییراتی تازه شده است

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۳۹۸

وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی درباره آیین‌نامه وزارتخانه متبوعش درباره سالن‌های خصوصی تئاتر گفت: یکی از نکاتی که در حوزه هنرهای نمایشی دنبال کرده‌ایم بحث آیین‌نامه سالن‌های خصوصی تئاتر است تا انظباط این سالن‌ها بیشتر شود.

سیدعباس صالحی درباره انتقاد تعدادی از کارگردانان سینما درباره وضعیت اکران فیلم‌های جدی و محدودیت سالن برای این‌گونه فیلم‌ها به خبرنگار ایلنا گفت: در شورای صنفی اکران تا چند ماه پیش؛ حضور ما به عنوان وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی رقیق و کمرنگ بود. بدین معنی که تقریبا یک نفر در حد کارمند میانی از وزرات فرهنگ در شورای اکران حضور داشت و مابقی امور حول صنف عمدتا انجام می‌شد، باتوجه به پاره‌ای از  گلایه‌ها که اتفاقا با همین نگاه مطرح شد، از آن پس در شورای اکران مدیر ارشدی از وزرات فرهنگ و ارشاد حضور پیدا می‌کند.

وزیر ارشاد با بیان اینکه نمی‌خواهم بگویم انتقادات با این شدت و حدت و به این تندی درست است یا غلط و به هیچ عنوان قصد داوری ندارم، ادامه داد: باتوجه به نگاهی که وجود داشت و بحث‌های که شد، تغییراتی در آئین‌نامه شورای نظارت بر اکران سینما دیده شده تا بتوانیم انتقادات مطرح را با داوری منصفانه‌تری پیش ببریم.

وی تاکید کرد: به خاطر اینکه اعتماد بیشتری در فضای اکران سینما پدید بیاید، هم در شورای اکران از ناحیه بخش دولتی نماینده ما حضور پیدا می‌کند و هم در شورای عالی نظارت بر اکران حضور بیشتری داریم.

صالحی درباره اینکه برخی از سالن‌های خصوصی تئاتر به تهیه‌کنندگان تئاتر پیشنهاد می‌دهند برای اینکه فروش بیشتری داشته باشند به شبکه‌های فارسی زبان مانند «GEM» تبلیغات دهند و بعد با نوشتن ندامت‌نامه؛ از اینکه پخش آگهی‌ها خلاف مقررات وزرات ارشاد است، اظهار بی‌اطلاعی کنند، گفت: یکی از نکاتی که در حوزه هنرهای نمایشی دنبال کردیم و انشالله بتوانیم آن را اجرایی کنیم همین بحث آیین‌نامه سالن‌های خصوصی است تا انصباط این سالن‌ها بیشتر شود. البته به طور طبیعی سالن‌های خصوصی تئاتر به فضای نمایش ما کمک می‌کنند اما باید از فضای بی‌انظباطی خارج شوند و عملا سلیقه‌های فرد و شخصی در این سالن‌ها حکومت نکند. این آیین‌نامه چیزی بوده که ما نداشتیم و فکر می‌کنم به امر سامان‌دهی به حوزه تئاتر کشور کمک می‌کند.

وزیر ارشاد با تاکید بر این مطلب که تبلیغات در شبکه‌های ماهواره‌ای خلاف مقررات کشور است، گفت: با تنظیم آیین‌نامه‌ سالن‌های خصوصی تئاتر تمام این بحث‌ها و راه‌حل‌های موردنظر نهایی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز