خبرگزاری کار ایران

برنامه‌ای برای شرکت دادن کودکان در ساخت موسیقی

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۷۰۸

گروه موسیقی کودکان پارس امروز، دوشنبه ۱۶ مهر مصادف با روز جهانی کودک دو برنامه، یکی در فوت‌کورت پالادیوم و دیگری در گالری آموزشگاه پارس واقع در پالادیوم، در نظر گرفته است برای به مشارکت طلبیدن کودکان در ساخت موسیقی، چه کودکانی که پیش‌تر آموزش دیده‌اند و چه کودکانی که آموزش ندیده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گروه موسیقی پارس در سال ۱۳۶۴، با هدف حفظ و اشاعه موسیقی کودکان و توسعه روش‌های خلاقانه در این حوزه پایه‌گذاری شد. ناصر نظر (پایه‌گذار گروه موسیقی پارس) نخستین ارکستر سمفونیک نوجوانان را هم در سال ۱۳۷۱ تشکیل داد.

این گروه به صورت فعال در جشنواره موسیقی  فجر و از سال ۱۳۸۰ همه ساله در جشن روز جهانی کودک حضور داشته است و امسال نیز اگرچه نظر در خارج از کشور به سر می‌برد اما گروه و آموزشگاه تحت نظرش؛ پارس، برنامه‎هایی برای امروز؛ دوشنبه، ۱۶ مهر (مصادف با هشتم اکتبر ۲۰۱۸) ترتیب داده است.  

رضا افشاری (معاون آموزشگاه موسیقی پارس) در مورد دو برنامه‌ای که امروز توسط این گروه و آموزشگاه برگزار می‌شود، یکی در فوت‌کورت پالادیوم و دیگری در گالری آموزشگاه پارس واقع در پالادیوم، توضیح داد: در بخشی از فوت‌کورت پالادیوم، چند غرفه برنامه مشترکی را با هم اجرا می‌کنند که یکی از این گروه‌ها ما هستیم و از ساعت ۱۱ تا ۲۰ که قرار است برنامه ما برگزار شود بیشتر بر مسئله آموزش‌هایی ساده برای درک صدا و ریتم تمرکز می‌کنیم که از طریق بازی‌های ریتمیک انجام می‌شود. نواختن سازهای پرکاشن کوچک و ادوات ضربی کوچک و رنگارنگ که مخصوص خود بچه‌هاست بخش دیگری از برنامه را تشکیل می‌دهد. به گونه‌ای که بتوانیم بچه‌هایی را هم که تا به حال به کلاس موسیقی نرفته‌اند در معرض آموزشی کوتاه قرار دهیم.

او در مورد برنامه‌ای که قرار است در گالری مجموعه موسیقی پارس که در پالادیوم قرار دارد برگزار شود هم توضیح داد: در ضمن در گالری مجموعه موسیقی پارس که در خود مجموعه پالادیوم است و هم فروشگاه است و هم نمایشگاه، هم برنامه‌ای داریم. فضایی که در انتخاب ساز به کودکانی که در حال آموختن موسیقی هستند کمک بسیاری می‌کند و زمانی که کودکان به مرحله انتخاب ساز می‌رسند می‌توانند انواع سازها را در آنجا ببینند. همان طور که می‌دانید ما عموما مکانی نداریم که کودکان در آنجا بتوانند تنوع سازها اعم از ایرانی و جهانی را در یک مجموعه ببینند، معمولا به این صورت است که اگر کودک پیانو می‌خواهد به فروشگاه پیانو می‌رود یا اگر گیتار می‌خواهد به فروشگاهی می‌رود که گیتار می‌فروشند در آن فروشگاه فرضی، دیگر ساز ایرانی نیست یا سازهای دیگر که کودک بتواند قبل از تصمیم گرفتن برای خرید ببینندشان، ولی ما همه این‌ها را در یک فضا در کنار هم قرار داده‌ایم.

افشاری در مورد اهداف این برنامه‌ها نیز تصریح کرد: تمرکزمان در برنامه «به وقت کودکی» که در فوت‌کورت پالادیوم برگزار می‌شود، بیشتر روی آموزش کودکانی است که به آنجا می‌آیند و حتی اگر حضورشان در حد نیم ساعت یا یک ساعت باشد تلاش می‌کنیم با بازی‌های ریتمیک آشنایشان کنیم و ادوات و سازهای ضربی را در اختیارشان بگذاریم و اگر خودشان توانایی اجرای موسیقی داشته باشند و پیش از این آموزش دیده باشند هم می‌توانند قطعاتی را اجرا کنند. یعنی خود بچه‌هایی که به این برنامه می‌آیند یک کار عملی انجام می‌دهند و ممکن است از قبل موزیک کار کرده باشند و ممکن است کار نکرده باشند. ما حالتی نمایشی ایجاد نکرده‌ایم که بچه‌های بیایند اجرا ببینند، بلکه بر امر آموزش از طریق به مشارکت طلبیدن خود کودک تمرکز کرده‌ایم، چه این کودک موسیقی بداند و چه نداند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز