خبرگزاری کار ایران

در اولین نمایش فیلم دخمه مطرح شد؛

ضرابی‌نسب: سینمای ایران به بیماری شباهت فرم و محتوا دچار شده است

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۲۰۸

فیلم سینمایی دخمه به نویسندگی و کارگردانی وحید ضرابی‌نسب طی مراسمی در خانه هنرمندان رونمایی و اکران شد.

به گزارش ایلنا، وحید ضرابی‌نسب (کارگردان فیلم دخمه) پیش از آغاز نمایش این فیلم درباره شرایط دشوار تولید این فیلم گفت: اتمام این پروژه که ۸۰ درصد آن در شب و در فضاهای خارجی و باز روستایی می‌گذرد، تنها با یاری و همدلی تک تک عوامل فیلم میسر شد.

ضرابی‌نسب با گلایه از عدم توجه به گونه‌های مختلف فیلم در سینمای ایران گفت: سینمای ایران با وجود تنوع ژانرهای گوناگون جهانی، متاسفانه این روزها به بیماری شباهت فرم و محتوا دچار شده و تقریباً بیشتر آثار ساخته شده در طول سالهای اخیر، فقط در فضای شهری و با موضوعات اجتماعی یا کمدی تولید و اکران می‌شود و جای خالی آثار متفاوت در سینما به‌شدت  احساس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در دهه‌های گذشته در کنار فیلم‌های کمدی، آثاری در ژانرهای وحشت، معمایی، علمی و تخیلی نیز اکران می‌شدند، افزود: یکی از ژانرهایی که در سالهای اخیر بسیار مغفول مانده و توجهی به آن نشده، سینمای وحشت و ترس است. عدم حمایت از این زانر در ساخت و اکران باعث شده تا فیلمسازان داخلی و تهیه‌کنندگان چندان رغبتی به ورود به این عرصه از خود نشان ندهند.

کارگردان فیلم سینمایی دخمه مشکل دیگر سینمای ایران را کم‌توجهی به فرهنگ بومی و اعلام کرد و افزود: آیین‌ها و روایت‌های فولکلور غنی ایرانی می‌تواند بستر دراماتیکی برای تولید آثار سینمایی باشد ولی متاسفانه این نگاه به بوم و فرهنگ شفاهی یا مکتوب ایران در سینمای ایران کمرنگ است.

وحید ضرابی‌نسب گفت: فیلم دخمه ادعای بزرگی ندارد بلکه خواسته‌ام در این فیلم دوباره تجربه ژانر ترس و معما را در سینمای کشور نشان دهم آن هم بر بستری از آیین‌های فولکلور ایرانی.

در آیین رونمایی از فیلم دخمه، جمع زیاد از سینماگران و هنرمندان رشته‌های مختلف ازجمله بهزاد فراهانی، مجید رجبی معمار، شقایق فراهانی، کاوه خداشناس، مهدی میامی، قاسم زارع، سمیرا حسینی، کاوه ایمانی و محمدصادق مرکبی حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز