خبرگزاری کار ایران

۱۰۸ عکس و سند از روابط ایران و استرالیا به نمایش درآمد

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۶۵۳

نمایشگاه عکس و اسناد پنجاه سال روابط دیپلماتیک ایران و استرالیا در خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه عکس و اسناد پنجاه سال روابط دیپلماتیک ایران و استرالیا یکشنبه 8 مهر با حضور محمود فرازنده (مدیرکل آسیا واقیانوسیه وزارت امور خارجه)، یان بیگز (سفیر استرالیا در ایران)، احمدحاج حسینی (مدیرکل مرکز مطالعات وزارت امور خارجه)، مجید رجبی معمار (مدیرعامل خانه هنرمندان ایران) و سفرای کشورهای روسیه، انگلستان، مجارستان، اسپانیا، ساحل عاج، فنلاند، الجزایر، لهستان و رایزن فرهنگی سفارت آلمان در خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

در این مراسم سفیر استرالیا در ایران گفت: خوشحالم که امروز فرصتی فراهم شده تا پنجاهمین سالگرد روابط ایران و استرالیا را گرامی بداریم. در این پنجاه سال روابط دو کشور همواره دوستانه بوده است.

او افزود: وزیر امور خارجه استرالیا در نخستین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل از برجام حمایت کرد و این نشان می‌دهد که استرالیا در عرصه بین‌المللی همواره از ایران حمایت کرده است.

بیگز در تهران خاطر نشان کرد: ۱۳ تا ۱۹ مهرماه شاهد برگزاری هفته فیلم استرالیا در تهران هستیم، از خانه هنرمندان ایران برای حمایت از برپایی این رویداد فرهنگی قدردانی می‌کنیم؛ فضای خانه هنرمندان ایران از امکانات و قابلیت‌های بسیاری برخوردار است و فضای آن یادآور تمدن عظیم ایران است.

در ادامه این مراسم محمود فرازمند (مدیرکل دفتر امور اقیانوسیه وزارت امور خارجه) گفت: پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و استرالیا سالگرد هیجان انگیزی است؛ روابط ایران و استرالیا از ابتدا خوب بوده است به خصوص در موضوع برجام، استرالیا نخستین کشوری بود که از برجام حمایت کرد و گام‌های خوبی در این زمینه برداشته است و معتقد است برجام برای توسعه همکاری‌ها لازم است.

وی خاطر نشان کرد: ایرانی‌های بسیاری در استرالیا زندگی می‌کنند و گردشگران زیادی از استرالیا به ایران می‌آیند. هیجان زده‌ام که این عکس‌ها را ببینم، این عکس‌ها اسناد تاریخی هستند. امیدوارم روابط ایران و استرالیا  در سال‌های آتی بهتر و گسترده‌تر شود.

در ادامه این مراسم احمدحاج حسینی، مدیرکل اسناد وزارت امور خارجه گفت: اگر بخواهیم روابط پنجاه ساله ایران و استرالیا را بررسی کنیم، روابط این دو کشور با وجود فرازوفرودها هیچ وقت ازهم گسسته نشده و دچار چالش نشده است.

وی افزود: استرالیا نخستین کشوری بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به رسمیت شناخت و دردوران جنگ حمایت خوبی از ایران داشت.

احمدحاج حسینی اظهار کرد: در اردوگاه غرب استرالیا نخستین کشوری بود که منافقین را به عنوان یک سازمان تروریستی شناخت.

وی از برگزاری نمایشگاه عکس و اسناد روابط ایران واسترالیا ابراز خرسندی کرد و گفت: امیدوارم با همکاری سفرای سایر کشورها نمایشگاه‌هایی هم‌چون این نمایشگاه برگزار کنیم.

در این نمایشگاه مجموعه ۱۰۸ عکس و سند که شامل اسنادی چون تفاهم نامه٬ استوارنامه و همکاری اقتصادی میان دو کشور به همراه تصاویری از اهدای استوارنامه‌ها٬ تصاویری از حضور اعضای تیم فوتبال ایران در سال ۱۳۵۲ در سیدنی و تصاویری از بازی تیم فوتبال ایران و استرالیا در استادیوم آزادی در معرض دید مخاطبان قرار گرفت.

نگارخانه‌های خانه هنرمندان ایران تا ۱۷ مهر همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۴ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز