خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه نقاشی‌های امیرحسین امیرجلالی در گالری ژاله برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۶۲۷

نمایشگاه نقاشی‌های امیرحسین امیرجلالی با عنوان «فراسو» در گالری ژاله افتتاح می‌شود.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه نقاشی‌های امیر حسین امیر جلالی با عنوان «فراسو»، جمعه ۱۳ مهر ۱۳۹۷ در گالری ژاله افتتاح می‌شود.

در این نمایشگاه که با گردآوری مرتضی توکلی برگزار می‌شود، ۱۲ اثر انتزاعی با تکنیک ترکیب مواد که از سیر و سلوکی فلسفی گذر کرده و بر بوم نشسته‌اند، به نمایش در می‌آید.

امیرحسین امیرجلالی متولد ۱۳۴۴ در تهران و دانش آموخته نقاشی است. وی از سال ۱۳۸۱ تا کنون نمایشگاه‌هایی در گالری‌های نشر کارنامه، گالری دریا بیگی، گالری گیتا، گالری آتش زاد، فرهنگسرای نیاوران، گالری آذر، گالری زاویه، نمایشگاه کمال الملک، تالار وحدت، نمایشگاه بین‌المللی، تالار وزارت امور خارجه، گالری خاورمیانه، گالری نیوان، گالری شمس، پردیس ملت، خیریه دهش پور برج میلاد و کشورهای امارات، چین و کره جنوبی داشته است.

در آغاز و بعد از آن هم طراحی، رسم و رنگ برای او حکم تنفس را داشته است. سال‌ها بعد، پس از گذراندن دوره‌های آکادمیک نزد اساتید مختلف و تجربه کردن سبک‌ها، نگاه‌ها و شیوه‌های متفاوت تمام تلاش خود را صرف آشنایی مخاطبانش با دغدغه‌ای کرد که کمتر هنرمندی به آن پرداخته بود؛ پروژه ثقیل و سخت فهم عبور از بشریت و آنچه بشریست.

آثار امیرجلالی، حول محور عناصر انسانی نمی‌گردد؛ تمامی راهکارهای مسکن وار او را خسته کرده و درمان قطعی را نگاه به فراسوی ما می‌داند.

روند تغییر در کارهای امیر حسین امیرجلالی در جهت تاثیرگذاری بصری بیشتر برای القاء مفهومی خاص است که تا به حال دست مایه افراد بسیار کمی قرار گرفته است. راهی که در نهایت نقش فرم را در مقایسه با محتوا در آثار جدید او بیشتر و تا حدود زیادی متعادل می‌کند. حاصل کار، در نهایت به خلوتی و عدم دغدغه در ایجاد پرسپکتیو و ضرب قلم‌های بی پروا منجر شده است.

جلالی در نمایشگاه جدید خود در استفاده از نوع عناصری که وظیفه دلالت گرانه دارند تغییر چشمگیری ایجاد کرده است اما آثار همچنان مانند کارهای پیشین، امضای خود را دارند که بیننده را از قرابت با نقوش قبلی آگاه می‌سازد.

آثار این نمایشگاه مضمون فلسفی دارند که به آینده تکاملی انسان اشاره دارد و به همین دلیل است که انسان امروز و دغدغه‌هایش در آن نقشی ندارند؛ از این رو کارها دچار بی زمانی فزاینده‌ایی است.

موضوع، انسانی است که به دست خود، خویشتن را تغییر داده و از تکنولوژی نوین و علم ژنتیک در دستکاری خود بهره جسته است زیرا عیوب متعددی را در خود می‌دید و اکنون خود را در گذشته به چشم موجودی ناهنجار می‌بیند که باید نام انسان را به چیز دیگری تغییر دهد.

این نمایشگاه از ۱۳ تا ۲۴ مهر از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری ژاله به نشانی خیابان ایرانشهر، خیابان نوشهر، شماره ۳، بر پا خواهد بود. گالری ژاله شنبه‌ها تعطیل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز