خبرگزاری کار ایران

آنگاه هفتم با موضوع خیام؛ شاعر اکنون منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۳۲۹

شماره هفتم مجله آنگاه به عمر خیام، فیلسوف، ریاضی‌دان، ستاره‌شناس و شاعر ایرانی اختصاص دارد.

 به گزارش ایلنا، آرش تنهایی، در سرمقاله این شماره مجله آنگاه نوشته: «جامعه‌ی ناامید جامعه‌ی محکوم به زوال است؛ جامعه‌ای که در آن رشدیه‌ها و بهمن‌بیگی‌ها معلمی نمی‌کنند؛ آدمیت‌ها و یارشاطرها نمی‌نویسند؛ باکری‌ها و دوران‌ها از مرزهایش دفاع نمی‌کنند؛ کیارستمی‌ها و فرهادی‌ها برایش افتخار نمی‌آفرینند؛ جامعه‌ی ناامید جامعه‌ی محتضر است؛ بیماری که فقط مرگ خود را انتظار می‌کشد. ما امیدواران کم‌شماریم. ابزار و امکاناتی نداریم جز دست‌ها و قلم‌هایمان. ما بی‌آنکه کاره‌ای باشیم، خودمان را مقصر وضع موجود می‌دانیم؛ مایی که نتوانستیم با کلماتمان امید بکاریم. کاش می‌شد گفت: «یگانه راهی که برایمان مانده امیدوار جنگیدن است.»

ما تأثیر داریم، هرچند کم؛ دوستانی داریم که می‌توانیم پژواک صدای هم باشیم. آنگاه می‌توانیم بی‌شمار باشیم و با تمام سختی‌ها و سنگینی بار بر گرده‌هایمان، آن نسلی باشیم که زندان را بر خود بوستان می‌کند.»

گفتنی است آنگاه در این شماره با گفتار و نوشتاری از  آیدین آغداشلو، داود ارسونی، انیس باتور، هادی بکاییان، مریم پالیزبان، شیرین تقی‌نژاد، کاووس حسنلی، احسان رضایی، داریوش شایگان، تورقای شفق، فریدون شهبازیان، حسین گنجی، سید عباس صالحی، فاتح صهبا، آستیاژ ضیایی، هادی طباطبایی، آرش طبیب‌زاده، حسین عصاران، بهروز غریب‌پور، فرزانه قبادی، عباس کاظمی، لیلا کاظمی، بهارک محمودی، محمد علی مرادی، فرزاد مقدم، پری ملکی، ضیا موحد، مجتبی موسوی، امیر مولایی، شهروز مهاجر، محمد میرزاخانی، لیلا نصیری‌ها، گیزلا وارگا سینایی، مریم هاشم‌پور، علیرضا هاشمی‌نژاد و زینب یونسیان به سردبیری آرش تنهایی و دبیر تحریری حسین گنجی در ۲۴۰ صفحه ‌به چاپ رسیده است.

شماره هفتم آنگاه از روز یکشنبه ۸ مهر ماه در کتابفروشی‌ها و کیوسک‌های روزنامه‌فروشی توزیع می‌شود. همچنین خوانندگان می‌توانند با مراجعه به سایت آنگاه به نشانی www.angahmag.com مجله را به صورت آنلاین سفارش دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز