خبرگزاری کار ایران

مونسان در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

روادید عمان مانعی برای پیشرفت گردشگری سلامت بود/به دنبال انتخاب قیمت بهینه برای بلیت هواپیما هستیم/نمی‌گذاریم گردشگری داخلی کاهش پیدا یابد

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۲۴۲

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی با بیان اینکه لغو روادید عمان با هدف پیشرفت گردشگری سلامت ایجاد شده، گفت: حضور گردشگران سلامت در شیراز سبب رشد ۱۰۸ درصدی گردشگران آن منطقه شده و همین موضوع نشان می‌دهد که گسترش لغو روادید به نفع صنعت گردشگری کشور ماست.

علی‌اصغر مونسان (رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور) درباره لغو روادید کشور عمان که شایع شده بود به دلیل بیماری اهالی عمان انجام شده، به خبرنگار ایلنا گفت: به‌هیچ وجه چنین مسئله‌ای صحت نداشته و این موضوع به درخواست سازمان گردشگری و با موافقت وزارت امور خارجه اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه پیگیر گسترش لغو روادید در کشورهای دیگر هم هستیم، درباره مزیت‌های لغو روادید عمان این‌طور توضیح داد: عمان به‌عنوان بازار هدف ما در حوزه گردشگری درمانی شناخته می‌شود و سالانه افراد زیادی از این کشور با هدف درمان به کشور ما می‌آیند. روادید مانعی برای این موضوع ایجاد می‌کرد که خوشبختانه برداشته شد.

مونسان افزود: یک ماه و نیم پیش استاندار شیراز گزارشی را به بنده تحویل داد که با حضور گردشگران سلامت، رشد ۱۰۸ درصدی در تعداد گردشگران آن منطقه ایجاد شده است. این موضوع نشان دهنده اهمیت بحث درمان کشور بوده و ما را ملزم می‌کند که روی آن تمرکز بیشتری کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور همچنین در پاسخ به این پرسش که در نهایت پس از دستور رئیس‌جمهور مبنی بر پایین آوردن قیمت بلیت هواپیما، تکلیف این موضوع به کجا رسید، گفت: دستور رئیس‌جمهور ذیل نامه بنده به وزیر صمت بوده و ما همچنان منتظریم که ستاد تنظیم بازار نرخ بلیت‌های هواپیما را تایید کند. به‌هرحال نقطه بهینه‌ای باید انتخاب شود که با وجود افزایش نرخ ارز و زیاد شدن هزینه‌ها، صنعت هواپیمایی نیز ضرر زیادی را متحمل نشود و در عین حال مردم هم بتوانند سفرهای خود را انجام دهند.

وی افزود: بنده خدمت دوستان عرض کردم که افزایش بی‌رویه قیمت، به آنها کمکی نکرده و منجر به کاهش سفرهای هوایی و خالی شدن هواپیما‌ها می‌شود. بنابراین باید نقطه بهینه‌ای پیدا کنیم که همزمان هم جبران هزینه‌های صنعت هواپیمایی کشوری باشد و هم موجب کاهش سفر نشود.

وی در پاسخ به موضوع مطرح شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر اینکه هیچ اختیاری در تعیین قیمت بلیت ندارد، بیان کرد: اینکه این موضوع توسط ما رها شود؛ کار درستی نیست. به‌علاوه این موضوع دستور رئیس‌جمهور به ستاد تنظیم بازار بوده و این سازمان باید آن را بررسی کند.

مونسان در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره میزان گردشگران داخلی شش ماهه اول امسال گفت: به‌طور کلی ما آمار گردشگران داخلی را عید به عید اعلام می‌کنیم و طبق همین رویه عید سال ۹۷ شاهد رشد ۲۰ درصدی گردشگران داخلی بودیم. البته در این شش ماه آمار ضریب اشغال هتل‌ها این‌طور نشان می‌دهد که روند گردشگردی داخلی کاهش پیدا نکرده است.

وی ادامه داد: البته به واسطه اینکه شاید هزینه‌های خانوارها افزایش پیدا کرده، در حال ایجاد تدابیری هستیم که در قالب کارت‌های سفری که با همکاری بانک‌های گردشگری به‌زودی ایجاد می‌شود؛ بتوانیم این موضوع را جبران کنیم و نگذاریم که گردشگری داخلی کاهش پیدا کند.

مونسان در پایان با بیان اینکه این طرح با سفر کارت که در گذشته اجرا شده تفاوت دارد، گفت: جزئیات این موضوع در چند روزه آینده اعلام می‌شود اما به طور کلی پول نقد نبوده و کارت‌های شارژ شده‌ای در اختیار مردم قرار گرفته و افراد کارت‌ها را استفاده می‌کنند. این موضوع نیز به آن دلیل بوده که پول نقد افزایش نقدینگی می‌کند و مانع پیشرفت گردشگری می‌شود و ما نمی‌توانیم پول نقد در اختیار مردم قرار دهیم.

روادید عمان مانعی برای پیشرفت گردشگری سلامت بود/به دنبال انتخاب قیمت بهینه برای بلیت هواپیما هستیم/نمی‌گذاریم گردشگری داخلی کاهش پیدا یابد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز