خبرگزاری کار ایران

برنامه‌های شبکه چهار برای تاسوعا و عاشورای ۹۷؛

از گفت‌وگو با رامبد جوان درباره ایثار، آزادگی و امر به معروف و نهی از منکر تا بازپخش «روز واقعه»

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۷۸۶

گفت‌وگو با فردین خلعتبری، علیرضا شجاع‌نوری و رامبد جوان و بازپخش فیلم سینمایی «روز واقعه» ازجمله برنامه‌های شبکه چهار برای تاسوعا و عاشورای ۹۷ است.

به گزارش ایلنا، همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی، گروه‌های مختلف برنامه‌ساز شبکه چهار سیما برای عزاداران سرور و سالار شهیدان برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده‌اند که در ادامه اسامی و ساعت پخش آن‌ها آمده است.

آیین هم‌آوایی و سوگ‌خوانی در یزد

در این برنامه شاعران و مرثیه‌خوانان شهر یزد در مورد نحوه مراسم عزاداری حسینی، نوحه، شعر و آهنگ مرثیه، انتخاب ریتم و روش سینه‌زنی توضیحاتی می‌دهند. این مرثیه‌خوانان شامل حسین سعادتمند، سروش رحمانی، مصطفی راغب، سیداحمد دشمه، عزیزالله زحمتکش و همچنین سیدتراب دهقان هستند. 

این مستند به کارگردانی حسن نقاشی سه‌شنبه ۲۷ شهریور ساعت ۲۱:۳۰ پخش می‌شود و بازپخش آن چهارشنبه ۲۸ شهریور ساعت ۱۰ است.

حسینیه اعظم زنجان در «شمع حرمخانه»

مستند «شمع حرمخانه» به کارگردانی فریدون قدیری با حضور جمعی از دست‌اندرکاران حسینیه اعظم، به تاریخچه ساخت حسینیه اعظم زنجان و مراسم عزاداری در این حسینیه، آشنایی با فرآیند توسعه و خدماتی که در این مکان معنوی ارائه می‌شود می‌پردازد. این مستند چهارشنبه ۲۸ شهریور ساعت ۱۶ پخش می‌شود.

«ستاره سحری»

مستند «ستاره سحری» محصول مرکز آذربایجان شرقی، به کارگردانی قربانعلی طاهرفر تولید شده است. این مستند نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی در شهر تبریز، تاریخچه‌ای از عزاداری این شهر و شعرهای آذری سروده شده با مداحی‌های قدیمی آذری زبان را به تصویر می‌کشد. در این برنامه تصاویری از شعرخوانی شهریار در وصف حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با ترکیبی از تصاویر قدیمی مراسم‌های عزاداری و تعزیه‌خوانی در فضای باز به نمایش در می آید.این مستند روز پنجشنبه ۲۹ شهریور ساعت ۱۶ پخش می‌شود.

 «نغمه تنهایی»

این مستند قصه مادر شهیدی در یک روستا در شمال ایران است که جوجه‌هایش را برای روز تاسوعا نذر کرده است. این برنامه به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مهدی عبادی روز جمعه ساعت ۱۰ صبح پخش می‌شود.

«گفتگوی تنهایی» با فردین خلعتبری ، علیرضا شجاع نوری و رامبد جوان

«گفتگوی تنهایی» با اجرای سیدعلی میرمیرانی که در هر قسمت با  چهره‌های سینمایی، علمی، فرهنگی و هنری گفتگو می‌کند، در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه گفتگوی‌های فردین خلعتبری (آهنگساز)، علیرضا شجاع نوری (بازیگر) و رامبد جوان (بازیگر و کارگردان) را پخش می‌کند.

میرمیرانی در «گفتگوی تنهایی» نظرات مهمانانش را درباره لحظه‌های تنهایی و احساسات معنوی‌شان در رابطه با مفاهیمی چون ایثار، آزادگی و امر به معروف و نهی از منکر جویا می‌شود.

«گفتگوی تنهایی» به تهیه‌کنندگی رامین موسوی‌ملکی کاری از گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما است که در شب‌های محرم، از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۰:۳۰ روی آنتن می‌رود.

سخنرانی‌های مذهبی

در بخش سخنرانی‌های مذهبی، سخنرانی دکتر رحیم‌پور ازغدی با موضوع تاسوعا و عاشورا در روز چهارشنبه و پنجشنبه ساعت ۱۹ پخش می‌شود.

فیلم‌های سینمایی 

سه فیلم سینمایی «به رنگ حضور» ، «اسب» و «روز واقعه» چهارشنبه، پنجشبه و جمعه ساعت ۲۱ پخش می‌شود. سریال‌های «طفلان مسلم»، «مختارنامه» و «پرده نشین» در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و جمعه، «تکیه» «سایه روشن» و «عتبات کلمات» از دیگر برنامه‌های شبکه چهار در روز تاسوعا و عاشورای حسینی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز