خبرگزاری کار ایران

دلنوشته‌های سینماگران برای روز سینما؛

با مادر گریه کردیم، با هامون فریاد کشیدیم و به اسکار فرهادی افتخار کردیم

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۷۱۴

بازیگران و کارگردانان سینما با انتشار مطالبی مختلف روز ۲۱ شهریور (روز سینما) را گرامی داشتند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، ۲۱ شهریور روز ملی سینما است هرچند امسال به دلیل همزمانی این روز با آغاز ماه محرم و عزاداری شهادت حضرت سید الشهدا (ع)، جشن‌های این روز چند روز زودتر برگزار شد و هیچ مراسم خاصی در این روز برگزار نشد اما هنرمندان عرصه‌های مختلف به ماسبت روز سینما درباره این روز و اهمیت آن در فضای مجازی  نوشتند.

مصطفی تاج زاده، تحلیگر مسائل سیاسی با انتشار تصاویری از فیلم‌های مختلف نوشت: ما که با مادر گریه کردیم، با هامون فریاد کشیدیم، با اجاره‌نشین‌ها خندیدیم، به اسکار فرهادی افتخار کردیم، با مرگ کیارستمی زار زدیم و از دست سانسورها و توقیف‌ها خون دل خوردیم، باید مراقب سینما باشیم.

پرویز پرستویی، بازیگر سینما نیز با انتشار دست نوشته‌ای از عباس کیارستمی نوشت: درست است که زندگی بسیار غم‌انگیز و بیهوده است اما تنها چیزی است که داریم.

آیدا پناهنده، کارگردان سینما و سازنده فیلم‌هایی همچون اسرافیل با انتشار عکسی از سوسن تسلیمی نوشت: روز ملی سینمای ایران مبارکِ ما؛ ما که عشق سینما، "زندگی کردن" را از یادمان بُرد؛ ما که وارثان رنج‌ها و غصه‌های عُشاقِ در به درِ قبل خود شدیم و نگذاشتیم قصه به سَر برسد. تا ببینیم آخر عاقبت ما به کجا خواهد رسی.

سحر صباغ سرشت، بازیگر و تهیه‌کننده سینما با انتشار فیلمی از خسرو شکیبایی نوشت: روز ملی سینما خجسته است، سینما، سینماست، جایت سبز و تا همیشه سبز است عالیجناب، خسرو خوبان.

ژاله صامتی، بازیگر سینما نیز با انتشار عکسی از اولین تصویر منتشرشده‌اش روی ماهنامه گزارش فیلم نوشت:  انگار نه انگار ۲۰ سال از اون روزا گذشته. هنوز هم دختربچه‌ی هیجان زده‌ی درونم با شروع هر کار لپاش گل می‌‌اندازه و تب‌دار به استقبال یک تجربه‌ی هیجان‌انگیز دیگه می‌ره، سینمای ما قراره آدمایی رو بسازه که قراره مملکتمون رو بسازن، نباید بذاریم با کپی و دانلود غیرقانونی چرخ سینما از حرکت بایسته.

منصور لشگری قوچانی، تهیه‌کننده سینما نیز نوشت: سینمای صامت و ظهور سینمای با کلام، ضمن به تصویر کشیدن خوبی‌های سینمای صامت که در خیلی از فیلم‌های باکلام، از این خوبی‌ها استفاده نمی‌شود و ... . اما در عمق هر دو سینما، هنر است که می‌ماند و هنر با نفس گرم مردم، زنده است. ممکن است گاهی مردم اشتباه کنند اما اشتباه هم، حق مردم است.

محمدرضا غفاری، بازیگر سینما نیز با انتشار فیلمی از بازیگران زن سینمای ایران روز سینما را تبریک گفت.

سامان سالور، کارگردان سینما نیز سکانسی از فیلم اکران نشده خود "چند کیلو خرما برای مراسم تدفین" را منتشر کرد.

محمدرضا دلپاک - صدابردار، حسن اسدی - بازیگر و امیرشهاب رضویان - تهیه‌کننده و کارگردان نیز روز سینما را تبریک گفتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز