خبرگزاری کار ایران

نماهنگ «مرد باران» منتشر شد/بزرگداشتی برای روز ملی سینما

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۶۹۳

علی جعفری‌پویان (نوازنده ویولن) به مناسبت فرارسیدن روز ملی سینما یکی دیگر از موسیقی فیلم‌های تاریخ سینمای ایران را با روایت ویولن در قالب یک نماهنگ منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، علی جعفری‌پویان (نوازنده شناخته شده ویولن) به مناسبت فرا رسیدن روز ملی سینما یکی دیگر از موسیقی فیلم‌های تاریخ سینمای ایران را با روایت ویولن در قالب یک نماهنگ منتشر کرد. این هنرمند در تازه‌ترین تجربه‌اش  فیلم «قارچ سمی» را به کارگردانی  زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور و آهنگسازی مرحوم ناصر چشم‌آذر انتخاب کرده است.

این نوازنده‌ ویولن  در توضیحاتی پیرامون انتشار این اثر گفت: در کنسرتی که آقای چشم آذر پس از سال‌ها روی صحنه بردند ویولن سولوی فیلم «قارچ سمی» را اجرا کردم و پس از آن ایشان پیشنهاد ضبط قطعه را برای حضور در مجموعه آثاری که برای آهنگسازان مختلف اجرا می‌کنم دادند. اثر جدید تنظیم متفاوتی به نسبت ضبط ١٧ سال پیش است که برای اصل فیلم انجام شده است.  این نکته را هم بگویم که ضبط کار اسفند ماه سال 95 آغاز شد و تا امسال به دلیل منقطع برگزار شدن مراحل ضبط و میکس و مستر طول کشید. با این توضیح که در تمام این مدت، ما بدون حضور استاد چشم آذر سازهای مختلف را ضبط کردیم. البته  قرار بود آقای چشم‌آذر پیانوی این اثر را بنوازند اما روزی که به استودیو آمدند، گفتند امروز حوصله این کار را ندارم ولی بیا با هم بداهه‌نوازی کنیم خوشبختانه قطعاتی را براساس تم همین قطعه به صورت بداهه اجرا کردیم. که خوشحالم نواختن ایشان برایمان برای آخرین بار به یادگار گذاشته شد.

 او با اشاره به این نکته که  بهانه انتشاراین اثرعلاوه بر گرامیداشت روز ملی سینما انطباق موضوعی آن با شرایط اجتماعی است، افزود: ویولن اصلی را آقای ارسلان کامکار به زیباترین شکل نواخته‌اند. من ضمن اجازه از ایشان، در تنظیم جدید با الهام از لحن زیبایشان سعی کردم لحن خودم و مهر شخصیام را داشته باشم.آقای چشم‌آذر نیز در اصل اثر، تنظیمی جدید و خلوت انجام داده و از فضای افکتیو والکترونیک به همراه ویولون سولو و وکال خانم سودابه شمس استفاده  کردند و اجرای جدید گرچه بر مبنای تم اصلی آن کار است ولی  سازبندی آن کاملا جدید است.

در قطعه «مرد باران» که بر مبنای تم اصلی موسیقی فیلم «قارچ سمی» تولید شده، زنده‌یاد ناصر چشم‌آذر آهنگسازی اثر را بر عهده داشته است. این در حالی است که سینا جهان‌آبادی، امین غفاری، مونیکا لران، یگانه حسینی‌نیا، امین عطایی، علیرضا چهره‌قانی، نوید شعبانزاده و علی جعفری‌پویان (نوازندگان ویولن اول و دوم)، میثم مروستی و سهراب برهمندی (نوازندگان ویولا)، کریم قربانی و مهرداد عالمی (نوازندگان ویولنسل)، پورنگ پورشیرازی (نوازنده کنترباس)، رضا تاجبخش (نوازنده پیانو)، روشنک نوشی (نوازنده فلوت)، حسین میرزایی (نوازنده هورن)، علیرضا میرآقا (نوازنده ترومپت) و محمود منتظم صدیقی (نوازنده تیمپانی) گروه نوازندگان را تشکیل می‌دهند. 

قاسم عابدین و کاوه عابدین (ضبط ویولن سولو، میکس و مستر)، مازیار باباشی (استودیو صبا)، رحیم ناحی، صادق نوری (استودیو مدرن) (ضبط سازهای زهی، بادی و کوبه‌ای)، آرش بادپا (اصوات الکترونیک)، کامبیز باقری (عکس)، سوگل ضامنی (طراح و گرافیست) و فرید حامدی (طراح تیزر و آنونس) دیگر عوامل اجرایی این اثر هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز