خبرگزاری کار ایران

حذف کانون کارگردانان از کمیته اسکار/اعضای کمیته حقیقی هستند نه حقوقی

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۴۱۳

سخنگوی کمیته انتخاب نماینده ایران برای مراسم اسکار می‌گوید: اعضای کمیته انتخاب فیلم برای اسکار که شامل هشت نفر می‌شود براساس لیست پیشنهادی که هر ساله توسط خانه سینما ارائه می‌شود، انتخاب و در جلسات حضور دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انتخاب نماینده سینمای ایران برای اسکار 2019 شکل جدیدی به خود گرفته است. کانون کارگردانان سینمای ایران طی نامه‌ای از بنیاد سینمایی فارابی و سازمان سینمایی تقاضا کرده بود تا روال انتخاب فیلم برای مراسم اسکار به خانه سینما بازگردد اما بنیاد سینمایی فارابی نپذیرفت و سرانجام مقرر شد کمیته‌ای برای انتخاب و معرفی فیلم به مراسم اسکار تشکیل شود و اعضای آن را خانه سینما معرفی کند.

 براساس پیگیری‌ها، اعضای پیشنهادی این کمیته از سوی خانه سینما معرفی شدند اما نام برخی افراد همچون رئیس کانون کارگردانان از لیست نهایی حذف شده است.

رائد فریدزاده (دبیر شورای عالی بین الملل سینمای ایران و سخنگوی کمیته انتخاب نماینده ایران برای مراسم اسکار) درباره آخرین وضعیت انتخاب نماینده سینمای ایران برای مراسم اسکار 2019 به ایلنا گفت:‌ تاکنون جلسات مقدماتی در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شده. امید است تا اوایل هفته آینده جلسات نهایی برگزار و خبر آن منتشر شود.

وی با اشاره به مباحثی که پیرامون انتخاب نماینده سینمای ایران برای اسکار در فضای مجازی منتشر شده و در آنها به اختلاف دیدگاه بین کانون کارگردانان و سازمان سینمایی اشاره شده، افزود: روال هر سال انتخاب نمایندگان سینمای ایران برای اسکار به این شکل است که تنها معاون بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی به عنوان نماینده سازمان سینمایی و بنیاد معرفی می‌شود و در جلسات شرکت می‌کند.

وی ادامه داد: بقیه اعضای کمیته که شامل هشت نفر می‌شود براساس لیست پیشنهادی که هر ساله توسط خانه سینما ارائه می‌شود، انتخاب و در جلسات حضور دارند. این افراد نباید در طول یک سال گذشته در فیلمی که در لیست فیلم‌های منتخب مطرح می‌شود، مشارکت داشته باشند.

وی در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود برخی افرادی همچون روسای بعضی صنوف مانند کارگردانان از طرف خانه سینما معرفی شده‌اند اما در بین هشت نفر نهایی قرار ندارند، گفت: افرادی که معرفی می‌شوند افراد حقیقی و فعال در سینما هستند که می‌باید مورد تأیید آکادمی اسکار قرار گیرند. به طور مثال در طی سالهای گذشته افرادی از اساتید و مدرسین دانشگاه معرفی شده بودند که مورد تأیید آکادمی قرار نگرفت.

فریدزاده ادامه داد: هیچ فردی به عنوان نماینده صنف یا عضو حقوقی در این کمیته عضو نمی‌شود بلکه تمامی افراد حقیقی هستند و تنها فرد حقوقی معاون بین‌الملل فارابی است.

فریدزاده ادامه داد: هشت نفر عضو کمیته با مشورت خانه سینما انتخاب شده‌اند و با توجه به جلسات پیش رو اسامی افراد عضو کمیته به همراه فیلم‌های منتخب اعلام خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز