خبرگزاری کار ایران

اطلاعیه اداره‌کل هنرهای نمایشی:

مراحل قانونی آزادی دو هنرمند تئاتر فردا صبح به نتیجه می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۰۰۷

اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره بازداشت سعید اسدی مدیر تئاتر شهر و مریم کاظمی کارگردان تئاتر، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا، متن این اطلاعیه به این شرح است:

«ضمن ابراز خرسندی از حل موضوع لازم است از جامعه هنری، به ویژه هنرمندان تئاتر ایران به خاطر اتفاق ناخوشایند بازداشت دو هنرمند این عرصه عذرخواهی کنیم. احترام به قانون لازمه و نشانه هر جامعه تکامل یافته است بهتر این است که همه ما این مهم را مدنظر داشته باشیم. از سوی دیگر باید توجه داشت که نوع مواجهه با حوزه فرهنگ و هنر و اهالی آن به‌دلیل ظرافت‌ها و پیچیدگی و چند بعدی بودن آن باید متفاوت از سایر حوزه‌ها باشد. چه اینکه هنرمندان همواره مسئولانه در مسیر پیشرفت و تعالی کشور گام برداشته‌اند از این رو حفظ حرمت اهل هنر و صیانت از حقوق هنرمندان به‌ویژه اصحاب هنر نمایش همواره مدنظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و بر آن تاکید داشته و خواهد داشت. در پایان ضمن دلجویی مجدد از خانواده نجیب تئاتر، شایان ذکر است پیگیری مجدانه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سکوت و به دور از هیاهو، در حل سریع موضوع موثر بود.»

در پایان به اطلاع می‌رساند که روند اداری و مراحل قانونی آزادشدن این دو هنرمند تئاتر، در دو روز گذشته طی شده و صبح فردا به نتیجه خواهد رسید.

یادآور می‌شود، در پی حکم قضایی مبنی‌بر توقیف نمایش «رویای شب تابستان» به کارگردانی مریم کاظمی، به دلیل مشکلی که مرتبط با تیزر نمایش پیش آمده بود، کارگردان این نمایش و سعید اسدی مدیر مجموعه تئاترشهر بازداشت شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز