خبرگزاری کار ایران

امیر آتشانی:

«خنجره‌ها» را زودتر از موعد مقرر به اتمام می‌رسانم/با من صادقانه برخورد نشد

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۹۴۱

کارگردان و بازیگر نمایش «خنجره‌ها» از اتمام نمایش خود پیش از زمان مقرر خبر داد و گفت: با من صادقانه برخورد نشد. اگر به من می‌گفتند قرار است در این ایام، جشنواره تئاتر صاحبدلان هم‌زمان در محوطه تئاترشهر برگزار شود، نمایشم را در زمان دیگری اجرا می‌کردم.

امیر آتشانی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، از اتمام نمایش «خنجره‌ها» با کارگردانی و بازی خودش، پیش از زمان مقرر خبر داد و گفت: با من صادقانه برخورد نشد. اگر به من می‌گفتند قرار است در این ایام، جشنواره تئاتر صاحبدلان هم‌زمان در محوطه تئاترشهر برگزار شود، نمایشم را در زمان دیگری اجرا می‌کردم. احساس می‌کنم قربانی جریانی شده‌ام و ترجیح می‌دهم از خانه خودم تئاتر شهر بار دیگر خارج شوم.

آتشانی با اشاره به پروسه اجرا و اتفاقاتی که رخ داده، گفت: قرار بود از ۱۴ شهریور دو اجرا در ساعت‌های ۱۸.۳۰ و ۲۰ بروم. اول ذوق زده شدم چون بعد از ۱۰ سال قرار بود روی صحنه بیایم اما مجوزم آماده نشد و روزهای چهاردهم تا هفدهم را از دست دادم و نمایش از روز هجدهم و با دو نوبت در روز آغاز شد. اما به تازگی متوجه شده‌ام که از ۱۹ شهریور قرار است در محوطه تئاتر شهر همایش تئاتر صاحبدلان مرتبط با تعزیه اجرا شود که به کارهایی که در این مجوعه روی صحنه است ضربه می‌زند.

او ادامه داد: چندی پیش عمل قلب باز انجام داده بودم و بعد از ده سال دوری از تئاتر تازه نوبت اجرا گرفتم؛ به دلیل همین دوری چند ساله، رابطه‌هایم را از دست داده‌ام و خیلی از آدم‌ها را دیگر نمی‌شناسم. در این مدت درگیر هیچ بازی‌ای نشدم اما به بازی گرفته شدم. احساس می‌کنم آتشانی بار دیگر قربانی سیاست‌های داخلی برخی شده و این ماجرا روح و جسم من را آزرده کرده است.

آتشانی خاطرنشان کرد: می‌خواهم اعلام کنم علیرغم اینکه تا مهر قرار بود اجرا داشته باشم اما روز جمعه ۲۳ شهریور آخرین اجرای نمایش «خنجره‌ها» خواهد بود چراکه نمایش‌ام به دلیل مسائل پیش آمده از نظر مخاطب ضربه خورد.

او ادامه داد: سوال من این است که اگر مسئولان تئاترشهر می‌دانستند قرار است هم‌زمان با اجرای من همایش و جشنواره‌ای در محوطه این مجموعه برگزار شود چرا به من نگفتند؟ اگر به من می‌گفتند در زمان دیگری اجرا می‌کردم. احساس می‌کنم با من صادقانه برخورد نشده و ترجیح می‌دهم اجرایم را از روز جمعه متوقف کنم.

 نمایش «خنجره‌ها» براساس متنی از مهدی‌ پوررضاییان و کارگردانی و بازی امیر آتشانی از روز یکشنبه ۱۸ شهریور ماه در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفته است. این نمایش از دل تعزیه برگرفته شده و داستان آن درباره مش کاظم اولیاخوان تعزیه‌ای است که این حرفه نسل به نسل به او رسیده. اما حالا بعد از سی سال موافق‌خوانی، تصمیم گرفته که در تعزیه شمرخوانی کند.

«خنجره‌ها» را زودتر از موعد مقرر به اتمام می‌رسانم/با من صادقانه برخورد نشد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز