خبرگزاری کار ایران

انسیه نجاریان از تذهیب و نقاشی روی لباس در ترکیه سخن می‌گوید؛

نمایش تذهیب مدرن ایرانی در استانبول

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۳۱۵

گالری۷artgallery استانبول، میزبان آثار انسیه نجاریان خواهد بود که توانسته بین مد و هنر اصیل ایرانی رابطه‌ برقرار کند.

به گزارش ایلنا، نمایشگاهی تحت عنوان "شکست سکوت" از بانوی هنرمند ایرانی، انسیه نجاریان در این گالری ۷artgallery  استانبول برپا خواهد شد که آثاری مشتمل بر نگارگری مدرن و برگردان این هنر بر روی لباس به نمایش در خواهد آمد.

نجاریان با ابتکاری نو در نقاشی روی لباس‌های مجلسی و اسپرت با استفاده از طرح‌های سنتی و مدرن خود که برای اولین بار در استانبول به نمایش درآمده، در راستای پیوند art و fashion فعالیت خود را در زمینه fashion آغاز نموده است. نقاش و خالق این آثار پس از سال‌ها تلاش موفق شده تا اثری مخصوص را به دنیای fashion ارائه نماید. او با نقاشی روی لباس احساسش را که همانا شکستن سکوت خواهد بود، را به نمایش درآورده و این ترکیب زیبا از هنر سنتی و مدرن را روی لباس بوجود آورده است.

انسیه نجاریان، در سال ۱۹۸۲ در همدان ایران متولد شد. از دوران کودکی او بسیار علاقه مند به یادگیری و ایجاد آثار هنری بود و همزمان با تحصیل، او مقام‌های متعدد در مسابقات هنری آموزش و پرورش همدان دریافت نمود. او در سال ۲۰۰۱ در دانشگاه پذیرفته شد و پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه تهران در رشته ریاضی تلاش بیشتری برای یادگیری نقاشی مینیاتور (نقاشی سنتی ایرانی) نمود. در حال حاضر او سبک جدیدی برای ترکیب هنر سنتی و مدرن ایجاد کرده است. او برگزیده پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر سال ۲۰۱۳، سومین جشنواره هنرهای تجسمی طلوع خرداد  سال ۲۰۱۵ و چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی امام رضا در سال ۲۰۱۶ است.

در تابلوهای این هنرمند، تذهیب با تکنیکی نوین نگاشته شده، تکنیکی که در آن از تکرار و نظم خشکیده در خط اعتدال بخصوص خودش دور شده است. می‌توان رهائی و آزاد بودن را در رنگها و نقوش جاری دید، می‌توان دید که نقشها خروشان شده‌اند و گاهی با نقوشی پر جنب و جوش ترکیب شده‌اند که خود را با این عصر و زمان پر جست و خیز همراه کنند. تکاپو را می‌توان دید در آثار به کنار زمینه‌ای از سبک‌های پیشین که با تحول آن سعی در زنده ماندن و پویا شدن نقوش شده است.

این نمایشگاه از سیزدهم سپتامبر تا بیستم این ماه ( ۲۲ شهریور تا ۲۹ شهریور) در گالری ۷artgallery برپا خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۵ تا ۲۰ به این گالری استانبول، خیابان استقلال، محله گالاتا، خیابان سردار اکرام، پلاک ۱۶ مراجعه کنند و یا  برای کسب اطلاعات بیشتر در ایران می‌توانند با تلفن ۸۶۰۷۲۶۰۲ تماس بگیرند.

نمایش تذهیب مدرن ایرانی در استانبول

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز