خبرگزاری کار ایران

«اینک دریچه‌ای به بیکرانگی» در بازار موسیقی عرضه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۵۰۲

آلبوم «اینک دریچه‌ای به بیکرانگی» با صدای اشکان کمانگری به بازار می‌آید.

به گزارش ایلنا، آلبوم «اینک دریچه‌ای به بیکرانگی» با آهنگسازی حامد فکوری و مقداد شاه‌حسینی و خوانندگی اشکان کمانگری از سوی انتشارات فرهنگ فیلم تهران منتشر و رونمایی می‌شود.

 «اینک دریچه‌ای به بیکرانگی» حاصل تلاش و تفکر بیست ساله آهنگسازان آن برای شکل‌گیری این آلبوم است که در قالبی نو از موسیقی ایرانی به مخاطبان عرضه می‌شود.

این اثر که براساس اشعاری از اخوان ثالث و حسین منزوی شکل گرفته و توسط نوازندگان گروه «اینک» متشکل از حامد فکوری و مقداد شاه‌حسینی (نوازندگان تار)، شروین مهاجر (نوازنده کمانچه)، نگار نوراد (نوازنده ویلنسل)، پوریا فرجی (نوازنده سنتور) و فرهاد صفری (نوازنده تنبک و زروان) نواخته شده، جمعه 16 شهریور، ساعت 17 در قالب مراسمی با حضور هنرمندان موسیقی در شهر کتاب دانشگاه رونمایی می‌شود.

«اینک دریچه‌ای به بیکرانگی» در بازار موسیقی عرضه می‌شود

حامد فکوری (آهنگساز و نوازنده تار) درباره فضای این اثر گفت: ارکستراسیون این آلبوم، ارکستراسیون کلیشه‌ای موسیقی سنتی نیست و در آن از افکت‌های صوتی در کنار سازهای الکترونیک و غربی استفاده کرده‌ایم. در واقع می‌توان گفت که ارکستراسیون به نوعی تلفیقی است و روند کار یک آلبوم سنتی را طی نمی‌کند و به همین جهت هم از اشعار نو همچون اخوان ثالث و حسین منزوی بهره برده‌ایم.

او ادامه داد: قطعات این کارها حدود 20 سال پیش توسط من و مقداد شاه‌حسینی زمانی که  هم دانشکده‌ای بودیم به صورت جداگانه ساخته شده و در طول این سال‌ها صیغل خورده و از آنجایی که تفکرات مشترکی در ساخت آن‌ها حاکم بوده توانستیم با تنظیم جدید آن‌ها را در یک آلبوم قرار دهیم.

این نوازنده تار با ابراز تاسف از فضای کنونی موسیقی ایرانی بیان کرد: متاسفانه فضای گوش کردن موسیقی ایرانی به سمت تک آهنگ‌ها در فضای مجازی رفته که خیلی خوشایند نیست چرا که موسیقی ایرانی موسیقی سلسه‌وار است و همانند یک رمان بایستی از ابتدا تا انتهای آن را گوش کرد و ما نمی‌توانیم به صورت تک ترک مثل موسیقی پاپ با آن برخورد کنیم و امیدوارم طرفداران موسیقی ایرانی  به سمتی بروند که آلبوم را تهیه و از ابتدا تا انتهای آن را گوش کنند تا بتوانند با روایت کار روبرو شوند.

مقداد شاه‌حسینی دیگر آهنگساز این آلبوم نیز با اشاره به انتشار این اثر گفت: در شرایطی که موسیقی ایرانی به صورت منزوی به کار خود ادامه می‌دهد چنین کارهایی شاید بتوانند مقداری فضا را برای کسانی که می‌خواهند با موسیقی ایرانی آشنا شوند، جذابتر کند چرا که آلبوم «اینک دریچه‌ای به بیکرانگی» قابلیت‌های موسیقی ایرانی را نشان می‌دهد که می‌تواند خودش را هم با تغییرات شرایط اجتماعی و سلیقه‌های متفاوت وفق دهد.

او افزود: امروزه آثار در زمینه موسیقی صرفا سنتی و یا صرفا موسیقی ارکسترال ارائه می‌شود و سازهای ایرانی فقط به عنوان یک تزئین در ارکسترها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بر این اساس ما در شکل‌دهی به این آلبوم سعی کردیم این دو فرهنگ مقداری با هم تنیده شوند و سازهای کلاسیک و افه‌های صوتی  را به خدمت خودمان در آوریم.

در ادامه اشکان کمانگری خواننده آلبوم «اینک دریچه‌ای به بیکرانگی» افزود: دیگر حتی زمانی برای تاسف خوردن هم باقی نمانده، به نظرم اثر را باید ارائه کرد و خودش راهش را طی میکند و مخاطبی که آن اثر را دوست میدارد بعدا سراغش را میگیرد. غیر از این اگر باشد کاری است که مخاطب ندارد و نمیشود مردم را مجبور کرد آن را بشنوند، مضاف بر این نباید موسیقی سنتی را به لحاظ فروش با موسیقی پاپ مقایسه کرد اما در همین وانفسا هم اگر کپی رایت داشتیم میشد آمار دقیق‌تری از پاسخ جامعه و اقبال یک اثر گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز