خبرگزاری کار ایران

پیغام محمد معتمدی و کنسرت خیابانی‌اش به مسئولین: ما خطرساز نیستیم+فیلم و عکس

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۱۳۵

محمد معتمدی در کنسرت خیابانی‌اش در بوستان آب و آتش، خطاب به مسئولان تاکید کرد که برگزاری چنین مراسمی هیچ گونه خطر امنیتی به همراه نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کنسرت خیابانی رایگان محمد معتمدی (خواننده آواز اصیل ایرانی) شامگاه گذشته، جمعه نهم شهریور، برای بار دوم در بوستان آب و آتش تهران برگزار شد. ازجمله حاضران در این کنسرت که در پایان نیز با حضور روی سن به تجلیل از معتمدی و علی‌اکبر قربانی (رهبر ارکستر سازهای ملی ایران) و اعضای این ارکستر پرداختند، می‌توان به محمود واعظی (رئیس دفتر رئیس جمهور)، سیدمجتبی حسینی (معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، حجت نظری (عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران)،  پرویز کرمی (مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری)، مهدی افضلی (مدیرعامل موسسه توسعه هنرهای معاصر)، سیدمحمدحسین حجازی (مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت نوسازی عباس‌آباد) و طیبه سیاوشی (نماینده مجلس شورای اسلامی) اشاره کرد.

ساندچکی که میان اجرای قطعه اول و دوم انجام شد

اولین قطعه‌ای که معتمدی در این کنسرت خیابانی خواند «بهار دلکش» بود که هنگام معرفی‌اش آن را قطعه‌ای قدیمی عنوان کرد به آهنگسازی درویش‌خان که علی اکبر قربانی برای اجرا توسط ارکستر فرهنگ و هنر تنظیمش کرده است.

معتمدی پیش از اجرای قطعه دوم با عنوان «شکایت دل» گفت: این قطعه که توسط شهرام توکلی تنظیم شده است، دو خدابیامرزی دارد یکی برای آهنگسازش زنده‌یاد پرویز یاحقی و دیگری برای شاعرش بیژن ترقی.

او همچنین ادامه داد: به علت باز بودن فضا امکان انجام ساند چک پیش از شروع اجرا وجود نداشت و قرار شد دوستان صدابردار در فاصله میان قطعه اول و دوم وضعت شنیداری نوازندگان را کنترل کنند و تا دقایقی دیگر بسیار محکم و پرانرژی جلو خواهیم رفت.

سومین قطعه «دگر چه خواهی» بود به آهنگسازی زنده‌یاد حبیب‌الله بدیعی، با شعری از زنده‌یاد نواب صفا و تنظیم شهرام توکلی برای اجرا در این کنسرت خیابانی.

سپاسگزاری از مردم برای برخورد متمدنانه‌یشان

چهارمین قطعه بی‌کلام بود که با استراحت معتمدی در بک استیج همراه شد و او بعد از آن گفت: ما می‌خواستیم طی این دو شب به مسئولین محترم که دغدغه‌یشان این بود که اگر در ازدحام جمعیت اتفاقی بیفتد چطور آن را کنترل کنند نشان دهیم که هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد. برگزاری چنین مراسمی هیچ گونه خطر امنیتی به همراه نخواهد داشت و من از همه شما به خاطر برخورد متمدنانه‌تان سپاسگزارم.

«بی‌قرار توام و در دل تنگم گله‌هاست» در کنار «کویر»

معتمدی سپس دو بیت آواز خواند و قطعه‌ای را که شعر و آهنگش از خودش است و بسیار شنیده شده است به نام «کویر» با حضور بهنام ابوالقاسم (نوازنده پیانو)، سینا جهان‌آبادی (نوازنده کمانچه) و بهزاد رواقی (نوازنده تار). او پس از اجرای این قطعات گفت: ما معمولا ساز و آوازمان (برخلاف تصنیف) به گونه‌ای است که تا دهان باز نکرده‌ایم نمی‌دانیم چه می‌خواهیم بخوانیم. آن‌چه خواندم «بی‌قرار توام و در دل تنگم گله‌هاست» غزلی بود از فاضل نظری.

نقطه عطفی در تاریخ اجتماعی ایران

قطعه ششم بی‌کلام بود و بعد از آن «خوش آمدی» با شعری از رضا نارون که شاعرش ناشناس است و علی‌اکبر قربانی برای اجرا توسط ارکستر تنظیمش کرده است. هشتمین قطعه باز هم بی‌کلام بود و بعدی «بهار من» که معتمدی در موردش گفت: آهنگساز این اثر یکی از افتخارات تاریخ آهنگسازی موسیقی ایران؛ مرحوم علی تجویدی است با شعری از منیره طاها و تنظیم علی‌اکبر قربانی برای ارکستر.

معتمدی سپس «کل صبح» را اجرا کرد به آهنگسازی فرهاد فخرالدینی که با عنوان تیتراژ سریال «امام علی (ع)» می‌شناسندش. این خواننده آواز اصیل ایرانی بار دیگر خطاب به حضار تاکید کرد: شما ثابت کردید که اجرای این گونه برنامه‌ها در فضایی این چنینی هیچ گونه خطری نخواهد داشت و این نقطه عطفی در تاریخ اجتماعی ایران است.

مهمان ویژه کنسرت خیابانی خواننده آواز اصیل ایرانی؛ فربدِ 48 روزه

اعضای ارکستر سازهای ملی به رهبری علی‌اکبر قربانی که در این اجرا محمد معتمدی را همراهی می‌کردند؛ عبارت بودند از سینا جهان‌آبادی (کمانچه)، بهمن فریادرس (کمانچه)، شیما شاه‌محمدی (قیچک آلتو)، ابراهیم قاعدی (قیچک باس)، بهزاد رواقی (تار)، وحید اسداللهی (سازهای کوبه‌ای و نقاره)، آرش ضرابی (کنترباس)، بهنام ابوالقاسم (پیانو)، آزاده امیری (تار)، کوروش دانایی (تار)، داوود ورزیده (نی)، سیاوش کامکار (سنتور)، صدا سیدفی (قانون)، امین حیدری (عود) و حمید قنبری (سازهای کوبه‌ای).

بخش پایانی این اجرا عبارت بود از اجرای بدونِ ساز قطعه «سوگند» که معتمدی در جواب درخواست حضار برای اجرایش گفت: شب گذشته (پنجشنبه هشتم شهریور) هم درخواست اجرای این قطعه را از سوی شما شنیدم  ولی از آنجا که با ارکستر تمرینش نکرده‌ایم، بدون همراهی ساز می‌خوانمش.

او همچنین «ای ایران» را اجرا کرد و بعد از آن مسئولینی که نامشان ذکر شد با حضور روی استیج از معتمدی و ارکستر سازهای ملی ایران تقدیر کردند. آن که از سوی معتمدی مهمان ویژه این کنسرت خوانده شد نیز فربد معتمدی، پسر 48 روزه او بود که در آغوش مادرش روی صحنه رفت و کنار پدر قرار گرفت.

از جمله قطعاتی که در این کنسرت اجرا شد «ای ایران» بود که در ادامه می‌توانید فیلم اجرای آن را ببینید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز