خبرگزاری کار ایران

حفاظت و مرمت یک هزار و 852 اموال منقول تاریخی آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۵۵۵

عملیات پروژه‌های ساماندهی حفاظتی و مرمت اموال منقول در 12 استان کشور آغاز شد. بر این اساس در حدود یک هزار و 852 پروژه ساماندهی و مرمتی اموال منقول تاریخی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایلنا، عملیات پروژه‌های ساماندهی حفاظتی و مرمت اموال منقول در استان‌ها، موزه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی ـ تاریخی کشور از سوی کارشناسان استانی و پیمانکاران حقیقی و حقوقی صورت می‌گیرد.

«عصمت زندی» رئیس اداره حفاظت و مرمت اداره کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی با اعلام این خبر گفت: پروژه‌های ساماندهی حفاظتی و مرمت اموال منقول در 12 استان کشور، موزه ها و مجموعه‌های فرهنگی ـ تاریخی کشور اعم از اشیاء متعلق به بخش دولتی و خصوصی توسط کارشناسان استانی و پیمانکاران حقیقی و حقوقی صورت می‌گیرد.

به گفته وی در این عملیات  40 عدد شی سفالی و فلزی استان کردستان، 40 عدد شی سفالی استان مرکزی ، بالغ بر 100 عدد شی سفالی و فلزی استان قم، 3 عدد تابلوی نقاشی رنگ روغن متعلق به موزه پارس استان فارس، 758 عدد شی فلزی مربوط به محوطه تاریخی بازگیر و 50 عدد شی سفالی متعلق به موزه باستان شناسی شهر گرگان واقع در استان گلستان مرمت و ساماندهی خواهد شد.

زندی همچنین به ساماندهی 6 گور متعلق به سایت موزه عصر آهن تبریز، 30 عدد گچبری مربوط به موزه باستانی بندر سیراف و 27 عدد شی فرهنگی ـ تاریخی با جنسیت‌های مختلف متعلق به مخزن استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: جدای از آثار و محوطه‌های ذکر شده 55 عدد شی فلزی استان مازندران، 4 جلد قرآن متعلق به بخش خصوصی شهرستان پاوه و 63 عدد شی فلزی و شیشه‌ای مربوط به استان کرمانشاه قرار است مورد مرمت و ساماندهی قرار گیرند.

این درحالی است که به گفته رئیس اداره حفاظت و مرمت اداره کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی، 18 عدد شی چوبی متعلق به بخش خصوصی شهرستان بروجرد و 51 عدد شی فلزی متعلق به مخزن استان لرستان، 600 عدد سکه و 1 عدد تابلوی پارچه معرق استان یزد از دیگر پروژه‌های ساماندهی حفاظتی و مرمت اموال منقول در استان‌ها است.

او تاکید کرد:  6 عدد نسخه خطی متعلق به موزه ملی قرآن کریم و ادامه پروژه حفاظت و مرمت فرش‌های حسینیه بیجار استان کردستان از دیگر پروژه‌های ساماندهی و مرمتی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز