خبرگزاری کار ایران

اجرای قطعات کلاسیک و فوکلور آذربایجانی در تالار وحدت

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۵۶۷

وحید علیپور (رهبر ارکستر فیلارمونیک باکو) در مورد کنسرت این ارکستر در تهران توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایلنا، کنسرت امین غفاری (نوازنده و سولیست ویلن) با همراهی ارکستر فیلارمونیک باکو به رهبری وحید علیپور روز سه‌شنبه، 23 مرداد ساعت 21:30 در تالار وحدت برگزار می‌شود.

وحید علیپور (رهبر ارکستر فیلارمونیک باکو) در این مورد گفت: بنده فارغ‌التحصیل موسیقی در رشته ارکستر سمفونیک و اپرا هستم و زیر نظر ایوب بولیف (رهبر ارکستر آذربایجانی) دوره‌های رهبری ارکستر را گذرانده‌ام.

او ادامه داد: در حین تحصیل یک گروه کر دانشجوی تشکیل دادم و همزمان رهبر ارکستر سمفونیک دانشگاه و رهبر ارکستر گروه کر کودکان مدرسه موسیقی نیز بودم. ما اجراهای بسیاری با این دو گروه داشتیم.

علیپور با اشاره به این که ارکستر فیلارمونیک باکو در سال 94 شکل گرفت، گفت: با سختی‌های فراوان، خوشبختانه موفق شدم با کمک بهترین نوازندگان، ارکستری را تشکیل دهم که اعضای آن اکثراً نوازندگانی جوان و باتجربه هستند، سولیست‌هایی که هر کدام در بسیاری از فستیوال‌ها شرکت کرده‌اند و رزومه‌های بسیار بلند و بالایی دارند. ما با این ارکستر اجراهای بسیاری در ایران و آذربایجان داشتیم و در سال 95 در آذربایجان با دعوت از یک سولیست اکراینی که نوازنده پیانو است، قطعاتی از موتزارت و همچنین قطعات دیگری را اجرا کردیم که فیلم آن در فضای مجازی موجود است.

او تأکید کرد: از سال 95 که به ایران آمدم ارتباط ما با اعضای ارکستر تاکنون حفظ شده و بنده رهبر و سرپرست این ارکستر هستم و اجراهایی در ایران و شهر اردبیل برگزار کرده‌ایم. سه سال است که هر سال در مرداد با این ارکستر اجرا داریم و امسال تصمیم گرفتیم در تهران کنسرتی را برگزار کنیم.

این هنرمند با اشاره به آشنایی با امین غفاری توضیح داد: اهمیتی که این کنسرت در وهله اول برای من دارد آشنایی من با آقای امین غفاری بود. من سال گذشته ایشان را در کنسرتشان دیدم و نوازندگی او من را مجذوب کرد، او تکنیک بالایی داشته و به زیبایی ساز می‌نوازد. همین امر باعث شد که من با امین تماس گرفته و از او دعوت به همکاری کنم.

علیپور با اشاره به رپرتوار متنوع و اجرای تم‌های آشنا برای مخاطبان ایرانی عنوان کرد: رپرتواری که در این کنسرت قرار است اجرا کنیم بسیار رنگارنگ است. قرار است موسیقی فیلم و قطعات کلاسیک و فوکلور آذربایجان را در کنار هم اجرا کنیم. قطعات اساتید آذربایجانی و قطعه‌ای از بزرگ نیازی (رهبر ارکستر و آهنگساز) را اجرا خواهیم کرد. به خاطر نزدیکی موسیقی ایران و آذربایجان، مردم ایران موسیقی آشنایی را خواهند شنید و به همین دلیل استفاده از این تم‌ها در موسیقی آذربایجان مطمئنا برای من ایران جالب خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز