خبرگزاری کار ایران

بازسازی و تکمیل سیستم‌های حفاظتی در سه موزه تهران

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۴۶۹

با تکمیل بازسازی سیستم‌های حفاظتی در موزه‌های رضاعباسی و پشت شیشه تکمیل سیستم‌های اعلام حریق و تردد در موزه فرش با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دست اقدام است.

به گزارش ایلنا، رویا ساعتیان (رئیس اداره فنی اداره کل موزه)‌ از  آغاز مطالعات، طراحی و اجرای  فاز اول  ایمن سازی برق موزه آبگینه و پشت شیشه خبر داد و گفت: تجهیز و بهسازی موزه‌ها به سیستم‌های حفاظت الکترونیک،  تعمیر و ارتقای سطح کیفی سیستم‌های موجود در موزه‌ها از جمله رسالت‌های اصلی اداره کل موزه‌هاست.

وی سیستم‌های حفاظتی شامل دوربین‌های مدار بسته، اعلام حریق و تردد غیر مجاز را ابزارهای کمکی ضروری  در کنار تآمین حفاظت فیزیکی و انسانی در موزه‌ها عنوان کرد و افزود: با توجه  به شرایط بحرانی برق در آثار  و بناهای تاریخی،  اداره کل موزه‌ها قبل از هر گونه اقدام اجرایی در خصوص موزه‌های بسته  فراهم  کردن برق ایمن در موزه‌ها را در دستور کار خود قرار داده و در این راستا اقدامات اجرایی ایمن سازی سیستم الکتریکال موزه آبگینه و پشت شیشه شامل سیستم‌های صاعقه گیر، طراحی رایزرها و تابلوها  و سیستم‌های روشنایی، چاه‌های ارت و .... را آغاز کرده است.

به گفته وی، اداره کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی به منظور حمایت از موزه‌های بخش غیردولتی در قالب تخصیص اعتبار بلاعوض، کمک‌های کارشناسی و فنی، صدور مجوز‌های لازم  و .... ، سال گذشته با  تخصیص اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان برای تجهیز و ارتقای سطح کیفی ۲۴ موزه خصوصی از جمله غار موزه وزیزی تهران، موزه موسیقی اصفهان، موزه پروفسور بازیما خراسان رضوی و.... مشارکت کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز