خبرگزاری کار ایران

واکنش بنیاد رودکی به انتقاد یک هنرمند/درخواستی برای تخفیف ارائه نشده است

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۶۱۵

بنیاد رودکی در پاسخ به نامه سرگشاده امیرعباس ستایشگر می‌گوید: مدیر موسسه پرده هنر موسیقی درخواستی برای گرفتن تخفیف نداشته است.

به گزارش ایلنا، بنیاد رودکی در پاسخ به نامه سرگشاده امیرعباس ستایشگر (آهنگساز و منتقد موسیقی) با عنوان «آقای وزیر! نگاه کاسبکارانه بنیاد رودکی اهالی موسیقی را به دولت بی‌اعتماد می‌کند» جوابیه‌ای منتشر کرد که به شرح زیر است: 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، همزمان با انتشار دومین آلبوم از مجموعه «روایت‌ها» با عنوان «روایت اصفهان» کنسرت «این آنِ دردانه‌ها» شامگاه جمعه سیزدهم مرداد در تالار رودکی برگزار شد.

پس از این اجرا، امیرعباس ستایشگر، مدیر موسسه پرده هنر موسیقی و ناشر اثر در نامه‌ای سرگشاده مطالبی را در خصوص فعالیت این بنیاد ذکر و این بنیاد را به داشتن «نگاه کاسبکارانه» متهم کرد.

بازخوانی نامه فوق که به عنوان «منتقد موسیقی» امضا شده و گلایه ایشان از «نگاه کاسبکارانه» به دو موضوع ختم می‌شود؛ نخست بحثی که معمولا در انتقاد به بنیاد «بهانه» قرار داده می‌شود و در میان انبوه برنامه‌های فاخر اجرا شده و برنامه‌های حمایتی بنیاد رودکی «مستمسک» قرار می‌گیرد؛ همکاری محدود بنیاد با برندهای اقتصادی که این مجموعه به کرات در این خصوص توضیح داده و در موردی هم عذرخواهی کرده است.

تکرار این موضوع نشان می‌دهد خوشبختانه منتقدان نکته‌ای جز مورد «تکرار شونده» فوق ندارند که نشان از تلاش همکاران بنیاد فرهنگی هنری رودکی در اجرای صحیح ماموریت‌های خود دارد.

موضوع دوم این بند از نامه است که بنیاد را متهم کرده که «از 1000 تومان برای گروه‌های کوچک فرهنگی کوتاه نمی‌آیند» بنیاد رودکی صراحتا اعلام می‌کند با توجه به ماموریت‌های این بنیاد و علیرغم پایین بودن تعرفه‌های بنیاد و در راستای حمایت از هنرمندان عزیز خیلی از اجراها با تخفیف و یا حمایت کامل و مشارکتی برگزار می‌گردد و در این زمینه هیچگونه درخواستی از سوی ایشان ارائه نشده است.  

مزید امتنان خواهد بود اگر جناب ستایشگر مستندی ارائه کنند که درخواستی مبنی بر تخفیف در هزینه اجرا ارائه کرده‌اند و با مخالفت بنیاد رو به رو شده است.

از سوی دیگر، لازم به ذکر است در حاشیه اجرای فوق، فروش آلبوم هنرمندان این اجرا در سالن صورت گرفت.

همانطور که ایشان باسابقه‌ای که دارند که در نامه ذکر شده «حدود 20 سال است در راهروها و ساختمان دفتر موسیقی و بنیاد رودکی استخوان ترکانده‌ام» مطلع هستند، براساس مصوبه‌ای قدیمی در بنیاد رودکی سال‌هاست 15 درصد از مبلغ فروش لوح فشرده آلبوم‌ها در سالن‌های بنیاد رودکی برای تامین هزینه‌ها کسر می‌شود و این مصوبه هم در این مورد اجرا شد.

بنیاد فرهنگی هنری رودکی تاکید می‌کند که مجموعه سالن‌های این بنیاد را خانه و هنرمندان را صاحبخانه این مجموعه می‌داند و در بررسی عملکرد این بنیاد همه را به فیض این ثواب دعوت می‌کند که "إنّ أعظَمَ المَثوبَةِ مَثوبَهُ الإنصافِ .[غرر الحکم : 3387."

امام على علیه السلام فرمود: بزرگترین ثواب، ثواب انصاف است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز