خبرگزاری کار ایران

کشف اشیای دوران هخامنشی در همدان

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۲۰۵

با تلاش نیروهای یگان حفاظت استان همدان اشیای تاریخی با قدمت دوران هخامنشی، اسلامی، زندیه و ایلخانی کشف و ضبط شد.

به‌ گزارش ایلنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار امیر رحمت‌اللهی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، با اعلام خبر کشف اشیای تاریخی با قدمت دوران هخامنشی، اسلامی، زندیه و ایلخانی در همدان گفت: مأموران یگان حفاظت میراث فرهنگی استان همدان در ادامه روند دستگیری قاچاقچیان اموال تاریخی و به محض کسب اخبار واصله از دوستدارن میراث فرهنگی مبنی وقوع حفاری غیرمجاز و خریدو فروش مقادیری اشیای عتیقه در شهرستان اسدآباد، ضمن تشکیل تیم ویژه عملیات نسبت به بررسی و شناسایی هویت افراد دخیل در امر قاچاق اشیای تاریخی اقدام کردند.

او افزود: آن‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت حمایتی مراجع قضایی و انتظامی ضمن مراجعه به منزل متهمان در دوعملیات مجزا ابتدا 20 قطعه سکه تاریخی، تعدادی انگشتر و سنگ‌های قیمتی، یک دستگاه فلزیاب، تعدادی نارنجک جنگی و دستبند و در عملیات دیگر 18 قطعه ظروف سفالی مطالعاتی، مواد منفجره و مقادیری ابزار و ادوات حفاری غیرمجاز کشف و ضبط  کردند.

او افزود: در پی کارشناسی‌های فنی انجام پذیرفته از سوی کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان همدان، اصالت بخشی از اشیای مکشوفه تأیید و قدمت آنها دوران هخامنشی، اسلامی، زندیه و ایلخانی تخمین زده شد.

سردار رحمت الهی خاطرنشان کرد: افراد دستگیر شده به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی استان تحویل شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز