خبرگزاری کار ایران

در نشست رسانه‌ای سالگرد پیروزی انقلاب در قاب رسانه ملی مطرح شد:

برای حضور زیاد سلبریتی‌ها در تلویزیون به ما نقد شده/امید را به جامعه برگردانیم/دشمن با مسائل اقتصادی به نظام توهین می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۳۱۴

علی دارابی گفت: دوره حذف کردن گذشته و دوره رقابت رسانه‌ای آغاز شده است. سال 72 تنها دو شبکه خارجی وجود داشت ولی در حال حاضر 290 شبکه ماهواره‌ای خارجی زبان وجود دارد که می‌خواهند 40 سال افتخار، پایداری و مقاومت ملت ایران را انکار کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست رسانه‌ای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در قاب رسانه ملی صبح امروز در سالن همایش‌های صداوسیما با حضور معاون امور استان‌های صداوسیما برگزار شد.

محمدحسین رنجبران (مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما) در ابتدای این مراسم گفت: به نقطه‌ای رسیدیم که باید با همکاری و هماهنگی هم از ظرفیت یکدیگر استفاده کنیم و آنچه که در 40 سال انجام شده را بتوانیم از قاب رسانه‌ ملی نمایش دهیم. فرصت ویژه‌ای است که در شرایط کنونی از این فرصت استفاده کنیم و با نشان دادن آنچه که در 40 سال انقلاب انجام شده امید را به جامعه برگردانیم و سبب ایجاد نشاط در جامعه شویم.

وی افزود: یک آرشیو خیلی قوی از مستندات می‌تواند به ما خیلی کمک کند به همین دلیل با استفاده از حمایت شما می‌خواهیم این آرشیو را تکمیل کنیم و آن را در قالب برنامه‌های مختلف نشان دهیم.

وی ادامه داد: امروز با حضور شما پایگاه اطلاع رسانی چهل سالگی انقلاب را رونمایی خواهیم کرد. شما این پایگاه را باید مال خود بدانید و پیشنهادات خود را به ما ارائه دهید تا بتوانیم با استفاده از آن هم‌افزایی ویژه‌ای ایجاد کنیم و در حوزه‌های مختلف رسانه‌ای این کار را به خوبی انجام دهیم.

در ادامه این مراسم، جلسه به حاضرین واگذار شد که آنها دیدگاه‌های خود را برای هر چه بهتر برگزاری بزرگداشت چهلمین سال انقلاب را اعلام کنند.

محسن محمودی (مدیر روابط سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران) در ادامه این نشست افزود: در سازمان تبلیغات اسلامی کار گروه‌های مختلفی در راستای برگزاری جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی تشکیل شده و آنچه ما از این عزیزانمان در روابط عمومی دیگر نهادها داریم، تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است. ما نیاز داریم که دستاوردهای انقلاب را برای جوانان تبیین کنیم. به همین سبب خواهش می‌کنیم اگر هر کدام از ما در دستگاه‌های خودتان هستیم بتوانیم خروجی خوبی را داشته باشیم، می‌توانیم این امانت الهی را به خوب معرفی و این دستاوردها را تبیین کنیم.  

همچنین در ادامه مراسم علی متقیان (مدیرعامل خبرگزاری ایسنا) ضمن اشاره به جایگاه عدد چهل و سرنوشت این عدد در تاریخ اسلام گفت: همیشه قبل از چهل سالگی سختی‌های وجود دارد و قبل از چهل سالگی دوره تثبیت است، ما باید از چهل سال عزت و سربلندی و افتخار بگوئیم و نسل سوم و چهارم را با امام و‌انقلاب آشنا کنیم. اما دشمن خط و نشان کشیده است و می‌خواهد این چهل سالگی را بر ما تلخ کند. اگر دشمنان ما می‌گویند چهل سالگی انقلاب را نخواهید دید، باید کاری کنیم که انقلاب ما به دست امام زمان برسد و دشمنان ما این آرزو را به گور ببرند. دشمن ما امروز با مسائل اقتصادی به جنگ ما آمده است و رسما به نظام جمهوری اسلامی توهین می‌کنند. باید بدانیم که چهل سال خون شهدا بر گردن ماست و این چهل سالگی را باید با امید شروع کنیم.

او افزود: تمام تلاش دشمن ما این است که به ما بگویند ایران در این چهل سال به عقب رفته است.

رنجبران در ادامه تاکید کرد: ما نمی‌گوییم تلویزیون ایرادی ندارد و گل بی‌عیب نیست، اما رهبر معظم انقلاب در دیداری که داشتند، بیان کردند؛ "بین مردم بروید و در دل‌های مردم را نشان دهیم"، تمام تلاش ما این است که در دل‌ها و دغدغه‌های مردم را نشان دهیم،

او ادامه داد: در حوزه سلامت به جهت اهتمامی که در موضوع حاکمیتی دارد همکاری نزدیکی با رسانه ملی داشتیم، بهداشت در حوزه سلامت به عنوان یکی از زیرساخت‌ها حوزه سلامت مطرح می‌شود، ما یادمان نرفته است که پیش از انقلاب پزشکان ما هندی یا بنگلادشی بودند، اما امروز شرایط ما به کل تغییر کرده است و امروز ما در خط اول پژوهش هستیم و در منطقه مقام اول را کسب کردیم و در دنیا در جایگاه ۱۴ قرار داریم.  

او بیان کرد: ما در رسانه ملی باید از بستری استفاده کنیم که برای مردم باورپذیر و امیدبخش باشد، تا این نشاط اجتماعی را مطرح کند. یکی از زمینه‌های همکاری ما رسانه ملی در همین پیش زمینه بوده است و امسال برنامه‌ای را  با عنوان ۴۰ حکیم است.

سرتیپ پاسدار دانا از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز تاکید کرد: انقلاب اسلامی به سادگی بدست نیامده و شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای انقلاب اسلامی قهرمانان ما هستند و می‌توانند جزو الگو و درس برای جوانان امروز ما باشد. ما گذشته بر این گروهک‌های فرقان، منافقین و ... را داشتیم و امروز با گروه‌های تکفیری و داعش و ریگی و .. روبرو شده‌ایم، ما توانستیم از همه این گرو‌ه‌ها بگذریم، رزمندگان ما ابتکارات بسیار زیادی را به منحصه ظهور رساندند. ما از کشورهای قدر دنیا چیزی کم نداریم و در بحث‌سلاح‌های نظامی پیشرفت چشمگیری داشتیم و توانستیم تجربیات هشت سال دفاع مقدس خود را به سوریه و یمن و‌عراق صادر کنیم و آنها هم موفق شوند.

او بیان کرد: اگر ما این دستاوردهای را برای جوانان درست تبیین کنیم، امید به آینده را بالا بردیم و افتخار ما گذشته و دستاوردهای انقلاب مولفه‌های قدرت ما است که باید به آنها توجه داشته باشیم.

در ادامه این مراسم علی دارابی (ریاست ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی) گفت: اول باید به این نتیجه برسیم که ما چرا باید چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را به طور ویژه گرامی بداریم در پاسخ به این پرسش دلایلی ضرورت پیدا می‌کند که از آن جمله می‌توان به بازنمایی جایگاه و نقش انقلاب اسلامی در ایران منطقه و جهان اشاره کرد. انقلاب اسلامی دارای پشتوانه مردمی گسترده است و ما در ایران دارای مردمسالاری دینی هستیم. انقلاب ما موجب تجدید حیات دینی، رنسانس و بیداری اسلامی و بازگشت به عزت و اقتدار مسلمانان شده است و به همین دلیل فراموش نشدنی و فراایرانی است و برای همه پیام دوستی و صلح را به همراه دارد.

وی در ادامه افزود: به علاوه این موضوع یکی دیگر از دلایل اصلی سبب بزرگداشت ویژه امسال شده است جابجایی نسل‌ها در ایران و به وجود آمدن نسل‌های سوم و چهارم است که برای آن ما باید ارزش‌های خود را به نسل‌های جدید منتقل کنیم و شرایط ایران در قبل از انقلاب و مقایسه آن با بعد از انقلاب را با توجه به هشت سال جنگ، تحریم و ترورهایی فراوانی که داشتیم، نشان دهیم. همچنین یکی از اقدامات مهم ما باید پاسخگویی باورپذیر و قانع‌کننده به پرسش‌های نسل جوان باشد که به دنبال واقعیت و حقیقت هستند. همچنین ما باید با نشان دادن شرایط کنونی کشور و ترسیم نگاه به آینده برای نسل جوان ایجاد امید کنیم چراکه از وظایف اصلی رسانه است.

وی در ادامه با بیان اینکه مقابله با جنگ نرم و عملیات روانی بیگانگان یکی دیگر از دلایل اصلی ویژه شدن امسال  است، گفت: در شرایط کنونی رسانه‌های بیگانه با تشدید جنگ روانی علیه ایران همه امکانات خود را به کار بستند تا به این صورت افکار با بالا بردن توقعات و مطالبات مردم از حکومت و ایجاد بحران‌های ساختگی و ترویج فرهنگی که مغایر با اهداف حاکمیت است افکار عمومی را نسبت به حکومت بدبین کنند. آنها خودشان را منجی نشان می‌دهند و در اینجا وظیفه ما به عنوان رسانه و روابط عمومی‌ها این است که در خط مقدم مقابله با آنها قرار گیریم. امروز دوره حذف کردن گذشته و دوره رقابت رسانه‌ای آغاز شده است. سال 72 تنها دو شبکه خارجی وجود داشت که یکی از آنها منتسب به مجاهدین و دیگری منتسب به سلطنت‌خواهان ولی در حال حاضر 290 شبکه ماهواره‌ای خارجی زبان وجود دارد تا به این صورت 40 سال افتخار، پایداری و مقاومت ملت ایران را انکار کنند. برگزاری چهل سالگی انقلاب اسلامی برای ما فرصتی است که همه به راه طی شده افتخار کنیم و به مسیر چشم‌انداز آینده‌ای که داریم امیدوار باشیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: ستاد برگزاری چهل سالگی انقلاب اسلامی مقدمات تشکیل خود را از اواسط سال 95 فراهم کرد به گونه‌ای که در همه مراکز استان‌ها تا پایان سال 95 این ستاد تشکیل شد. سازمان صدا و سیما با 150 شبکه رادیویی و تلویزیونی که به 35 زبان فراملی برنامه تولید و پخش می‌کند بخشی از ویژه برنامه خود را برای این منظور مدتی است آغاز کرده و به تدریج سایر برنامه‌ها نیز آغاز می‌شود.

وی افزود: برنامه ما برای نشان دادن دستاوردهای انقلاب هنرمندانه نشان دادن آنهاست و نمی‌خواهیم که همه برنامه‌ها را برای پخش در دهه فجر بگذاریم چرا که در آن صورت بنده خودم هم از دیدن برنامه‌ها زده می‌شوم. امسال می‌خواهیم این برنامه‌ها را به تدریج آغاز کنیم و اوج آن را در دهه فجر بگذاریم. از جمله برنامه‌هایی برای این منظور تدارک دیده شده می‌توان به مستند کارنامه انقلاب اشاره کرد که در آن از مسئولان دولتی که در زمان‌های مختلف مسئولیت داشتند دعوت می‌شود تا مهمترین کار خود در زمان تصدی را بیان کند. در این برنامه هیچ جناح سیاسی وجود ندارد و از همه دولت‌ها برای این منظور دعوت می‌شود مگر اینکه خود افراد مایل به صحبت کردن نباشند. البته برنامه مستند کارنامه انقلاب بخش‌های مختلف دیگری هم دارد که از جمله آنها می‌توان به مستند مشاهیر انقلاب و معرفی آنها، مقایسه انقلاب با انقلاب‌های دیگر دنیا، تاریخ شفاهی انقلاب که در گفت‌وگو با پیشکسوتان انقلاب انجام می‌شود و ... اشاره کرد. در عین حال بعلاوه این موضوع 130 مستند بلند و نیمه بلند از مدافع شهدای حرم ساخته شده است که در هفته دفاع مقدس سال جاری از آنها در شبکه‌های استانی و سراسری رونمایی می‌شود تا مردم با این افراد نیز بیش از پیش آشنا شوند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره انتظارات خود از مدیران روابط عمومی‌ها گفت: اولین انتظاری که ما از شما داریم فراهم کردن تسهیل حضور مسئولان و دستگاه مربوطه آنها با رسانه‌هاست تا به این وسیله آنها سخن مردم را بشنوند و با آنها حرف بزنند که این فرصت بی‌نظیری برای اعتمادسازی در بین مردم است. همچنین این دوستان اگر مستندهای دو دقیقه‌ای از فعالیت و خدمات خود را در اختیار ما قرار دهند آنها را به صورت رایگان در ساعات پربازدید پخش می‌کنیم.

وی افزود: بارها برای حضور زیاد سلبریتی‌ها در تلویزیون به ما نقد شده است. شما دوستان با معرفی چهره‌های برتر، کارآفرینان، نخبگان که در مجموعه‌تان حضور دارند و ما آنها را نمی‌شناسیم، به ما معرفی کنید تا با نشان دادن آنها در رسانه ملی برای جوانان ایجاد اسوه و الگو کنیم.

وی در پایان گفت: روی سخنم با رسانه‌هاست ما امروز باید خودمان را یک خانواده بدانیم و به همین وسیله از نقدهای شما تشکر می‌کنیم چراکه این نقدها اثرگذار است و سبب بهبود کیفیت ما می‌شود. ولی امسال امیدآفرینی در جامعه وظیفه اول ماست و ما هم از شما برای این منظور کمک می‌خواهیم که باعث هرچه بیشتر شدن امید در جامعه می‌شود البته برای اینکه صحبت ما مستند باشد باید یکسری از ناکارآمدی‌هایمان را نشان دهیم ولی در پایان همه موارد را از صداوسیما نخواهیم و خودمان هم برای انجام کارها دست به کار شویم. امروز پرچمی که شهدای ما به اهتزاز درآوردند به دست ما افتاده است و ما مسئولیت داریم تا راه آنها را ادامه دهیم.

در پایان این مراسم از سایت ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی به آدرس sehelsalegi.irib.ir 40 رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز