خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

یک میلیون و ۸۸۲ هزار نفر سه‌ماهه اول سال به کشورهای خارجی رفته‌اند/بانک مرکزی میزان ارز خروجی را اعلام کند

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۳۹۵

معاون گردشگری کشور آمار گردشگرانی که امسال به خارج از کشور رفته‌اند را یک میلیون و هشتصد و هشتاد و دو هزار نفر اعلام کرد. براساس سیاست‌های خروج ارز توسط مسافران، مبلغی درحدود "هزار و صد و یک" تا "دوهزار و دویست و سه" میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چندی پیش در گزارشی اعلام شد "بانک مرکزی با سیاست‌های جدید ارزی اعمال شده از ۲۱ فروردین تا ۲۳ تیرماه یعنی در مدت ۳ ماه در مجموع معادل ۳۱۲ میلیون دلار ارز مسافرتی به هموطنان تخصیص داده است" حال آنکه معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، تعداد گردشگرانی که امسال به خارج از کشور رفته‌اند را یک میلیون و هشتصد و هشتاد و دو هزار نفر اعلام کرده است که طبق سیاست‌های ارزی اعمال شده، هریک از آنها براساس مسیر مورد نظر خود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو دریافت کرده‌اند.

با ضربِ تعداد افراد بر میزان ارز هر مسافر، مبلغی ما بین ۹۴۱ تا ۱۸۸۲ میلیون یورو بدست می‌آید که معادل ۱۱۰۱.۵۱ (هزار و صد و یک) تا ۲۲۰۳.۰۱ (دوهزار و دویست و سه) میلیون دلار است و این رقم با مبلغ ۳۱۲ میلیون دلار اعلام شده، تفاوت فاحشی دارد.

محمد محب‌خدایی درباره آمار ارایه شده مبنی بر اینکه در مدت ۳ ماه در مجموع معادل ۳۱۲ میلیون دلار ارز مسافرتی از کشور خارج شده است، گفت: بنده از این آمار و منبع آن اطلاعی ندارم ولی جناب دکتر مونسان چندین بار از بانک مرکزی خواسته‌اند به‌ صورت رسمی میزان ارز خروجی توسط مسافران را اعلام کند.

وی افزود: براساس آماری که ما داریم؛ در سال جاری (سال ۹۷) یک میلیون و هشتصد و هشتاد و دو هزار نفر به خارج سفر کرده‌اند و به‌زودی گزارش آماری آنها به تفکیک مسیر ارائه می‌شود.

بر اساس این گزارش، باتوجه به اینکه میزان ارز مسافری برای هر فرد توسط بانک مرکزی ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو در نظر گرفته شده است؛ اگر این میزان ارز را برای هر کدام از یک میلیون و هشتصد و هشتاد و دو هزار نفری که امسال به خارج از کشور رفته‌اند در نظر بگیریم؛‌ عددی در حدود ۹۴۱ تا ۱۸۸۲ میلیون یورو می‌شود که توسط این گروه از مسافران از کشور خارج شده است.

اگر  ۹۴۱ تا ۱۸۸۲ میلیون یورو بدست آمده در بالا را به دلار تبدیل کنیم؛ مبلغی ما بین ۱۱۰۱.۵۱ (هزار و صد و یک ) تا ۲۲۰۳.۰۱ (دوهزار و دویست و سه) میلیون دلار می‌شود که با عدد ۳۱۲ میلیون دلار اعلام شده اختلاف فاحشی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز