خبرگزاری کار ایران

گردهمایی با حضور معاون وزیر برای برنامه‌ریزی در مورد یک آزمون

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۰۵۷

گردهمایی کارشناسان آموزش ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها به منظور برنامه‌ریزی و هماهنگی دومین آزمون جامع و بیست وپنجمین آزمون ادواری استانداردهای مهارتی سراسر کشور در تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، گردهمایی کارشناسان آموزش ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها به منظور برنامه‌ریزی و هماهنگی دومین آزمون جامع و بیست و پنجمین آزمون ادواری استانداردهای مهارتی سراسر کشور در تهران برگزار شد.

سیدمحمدمجتبی حسینی (معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) در این گردهمایی که امروز سه‌شنبه 29 خرداد برگزار شد، گفت: آموزش هنر به تصحیح و ارتقای برخی روش‌ها نیاز دارد و لازم است به صورت یک فرآیند و در ارتباط با مشخصه‌ها و مراحل و بخش‌های آن مورد توجه قرار گیرد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی-هنری با برنامه‌ریزی و اهتمام جدی در این دوره، موضوع آموزش هنر را دنبال می‌کند. آزمون‌های مهارتی هنر که توسط این دفتر برگزار می‌شود در سال جاری تقویم برگزاری منظمی دارد و انسجام، نظم، کیفیت و پاسخگویی به سوالات مخاطبان و انتقادها در این دوره آموزشی که 15 تیر برگزار می‌شود مورد توجه قرار گرفته است. همچنین در ارتباط بیشتر و هماهنگ‌تر با مسوولان استان‌ها، به مسایل آموزش هنر، رسیدگی دقیق‌تری می‌شود.

حسینی همچنین افزود: نظام سنتی که در گذشته در کشور مرسوم بود اکنون تغییر کرده و نظام آموزشی فعلی، جایگزین آن شده است که بعضی از مفاهیم آموزش هنر در ساختار جدید قرار گرفته اما برخی از آن‌ها دقیق و جامع انتقال پیدا نکرده است.

محمد اللهیاری‌فومنی (مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری) نیز در این گردهمایی، ضمن اشاره به تفاوت‌های برگزاری آزمون هنر در این دوره نسبت به دوره‌های قبل، گفت: برای برگزاری و سیاستگذاری آزمون‌های هنر، کمیته راهبردی تشکیل شد و با حمایت جدی، برای آن برنامه‌ریزی شد. در این دوره برای نخستین بار برای پذیرفته‌شدگان آزمون‌های مهارتی، گواهینامه الکترونیکی صادر می‌شود که به تسریع و تصحیح روند استعلام و اعتبار مدارک، کمک زیادی می‌کند. همچنین تقویم آزمون‌های سال بعدی، مشخص و اعلام شده است و تلاش می‌کنیم بخش علمی آزمون را در دوره‌های بعد تقویت کنیم.

اللهیاری‌فومنی در پایان با تأکید بر نقش ادارات کل و مسوولان آموزشی در روند برگزاری آزمون تصریح کرد: گردهمایی کارشناسان آموزش هنر بعد از چند سال برگزار شده است و نگاه و برنامه ما در آینده، تفویض امور به خود استان‌هاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز