خبرگزاری کار ایران

جزئیات برنامه‌های اهالی موسیقی در جام جهانی روسیه+صوت

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۲۶۲

منتخب ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی و ارکستر ملی به رهبری فریدون شهبازیان همزمان با آغاز جام جهانی فوتبال روسیه طی سه کنسرت در شهرهای مختلف این کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، مجموعه منتخب ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان و ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی روز چهارشنبه ۲۳ خرداد تهران را به مقصد روسیه برای اجرای سه کنسرت در این کشور ترک می‌کند.

این مجموعه در این کنسرت‌ها ضمن اجرای چند قطعه موسیقی کلاسیک، چند قطعه بی‌کلام و باکلام ایرانی ازجمله سرود تیم ملی ایران در جام جهانی را به آهنگسازی بابک زرین و خوانندگی سالار عقیلی به مخاطبان ارائه می‌دهد.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته مجموعه منتخب ارکسترها ساعت ۲۰ روز پنجشنبه ۲۴ خرداد در سالن academy philarmonic سن پترزبورگ، ساعت ۱۹ روز یکشنبه ۲۷ خرداد در سالن tchaikovsky mosscow state مسکو و ساعت ۱۹ روز سه‌شنبه ۲۹ خرداد در سالن salix saydas great hall شهر کازان برنامه‌هایی را اجرا می‌کند.

پیش‌تر غلامحسین زمان‌آبادی (مشاور فرهنگی فدراسیون فوتبال) به ایلنا گفته بود: سالار عقیلی، شهداد روحانی و فریدون شهبازیان به همراه یک گروه 100 نفره در جام جهانی به اجرای برنامه می‌پردازند. 

همچنین بنیاد رودکی به عنوان متولی امور ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی اقدام به اعزام خبرنگاران موسیقی چند خبرگزاری به جام جهانی 2018 روسیه خواهد کرد.

آن‌چه در ادامه می‌بینید موزیک ویدئو «11 ستاره» است به عنوان یکی از سرودهای تیم ملی ایران در جام جهانی 2018  با صدای سالار عقیلی که در روسیه اجرا خواهد شد: 

ای جان و ای جانانِ من ای عشقِ جاویدانِ من نامت طنین‌انداز شد ایرانِ من ایرانِ من
تاریخ از روز ازل شعری که می‌خواند تویی آن سوی برد و باخت‌ها نامی که می‌ماند تویی

ایران با تو هم پیمان شدن زیباست عشقِ نو در سینه پابرجاست با تو فردا شکل یک رویاست
ایران ای صدایِ سرخ آزادی عاشقی را یاد ما دادی با تو هستم در غم و شادی

باید که در هیاهو گل کرد چون سیاوش، ققنوس می‌توان شد در شعله‌های آتش
در پیچ و تاب طوفان، دریای سربلندیم از موج‌ها بپرسید با صخره چند چندیم
بعد از هزار و یک شب با همتی دوباره در صحنه می‌درخشیم با یازده ستاره

ایران، با تو هم پیمان شدن زیباست، عشقِ نو در سینه پابرجاست، با تو فردا شکل یک رویاست
ایران، ای صدایِ سرخ آزادی، عاشقی را یاد ما دادی، با تو هستم در غم و شادی 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز