خبرگزاری کار ایران

کامبیز درمبخش مطرح کرد؛

در اتاق مدیران دولتی ما یک تابلوی خوب نقاشی دیده نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۳۰۰۲۱

کامبیز درمبخش بر لزوم توجه به مسائل زیبایی‌شناسی در سطح شهر تأکید کرد و گفت: باید با زیبایی آشتی کنیم زیرا دشمنی در این عرصه هیچ چیز را به اثبات نمی‌رساند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کامبیز درم بخش (کاریکاتوریست) بر لزوم شناخت عناصر زیبایی‌شناسی در بین مردم و مدیران تأکید کرد و در این باره گفت: وظیفه نخست مردم و مدیران برای بهبود وضعیت امروز شهرنشینی این است که به صورت مشترک باید مفهوم زیبایی را درک کنیم زیرا متأسفانه ما در دهه‌های اخیر توان و حس زیبایی‌شناسی خود را از دست داده‌ایم.

او افزود: متأسفانه مشکل عدم درک زیبایی‌شناسی به صورتی محسوس در بین مردم و مدیران وجود دارد و از نظر من مشکل اصلی از این نقطه آغاز می‌شود به همین خاطر باید بر افزایش سطح دانش و سواد بصری جامعه تأکید داشته باشیم.

این هنرمند تصریح کرد: برخی معتقدند که فرهنگ‌سازی از بالا یعنی رده‌های مدیریتی به سمت پایین یعنی جامعه سوق می‌یابد و برخی برعکس این نظریه را درست می‌دانند اما چه با تعمیم فرهنگ از مدیران به سمت مردم و چه بالعکس باید روی حس زیبایی‌شناسی جامعه تمرکز داشته باشیم و این عرصه را تقویت کنیم.

درم بخش گام نخست در راستای بهبود وضعیت شهری را دانستن ندانسته‌ها خواند و گفت: باید در وهله نخست همه ما بدانیم که این معضل وجود دارد زیرا کسی که باور ندارد، بیمار است هرگز به پزشک مراجعه نخواهد کرد. بنابراین ضروری است که بدانیم جامعه ما طی یک روند طولانی به بیماری دچار شده و نمی‌تواند زیبایی را بشناسند به همین خاطر شاهد هستیم که شهروندان لوازم و اثاث خود را به شکلی نامطلوب در بالکن قرار می‌دهند.

او ادامه داد: وقتی هنوز در اتاق بسیاری از مدیران دولتی ما یک تابلوی خوب و وزین نقاشی دیده نمی‌شود، می‌توان گفت که حس زیبایی‌شناسی وجود ندارد البته این مشکل ریشه در بخش‌های متعددی نظیر آموزش‌وپرورش، شهرسازی، رفتارهای اجتماعی و روان‌شناسی جامعه ما دارد.

این هنرمند تقویت حس زیبایی‌شناسی را منوط به نمایش آثار قابل تأمل خواند و گفت: روحیه یک شهروند اصفهان، در 200 سال پیش قابل مقایسه با شهروند امروز تهران نیست زیرا او در آن زمان به محض خارج شدن از خانه، میدان زیبای نقش جهان، مسجد امام (ره)و ... را از نظر می‌گذارنده و با حس زیبایی‌شناسی و آرامش بیشتری نسبت به شهروند امروز تهرانی که دیوار سیمانی و فضای گرفته و خشن شهر را می‌بیند، رو به رو بوده است.

درم بخش افزود: باید بخش‌های مختلف جامعه با یکدیگر هماهنگ باشند تا مخاطبان بیشتر بتوانند آثار زیبا و زیبایی را مشاهده کنند زیرا تکرار موارد نامناسب مانند بوی ناپسند، بویایی افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد و در مقابل عطری خوشبو بی‌تفاوت می‌کند.

او تأکید کرد: باید در سطوح مختلف زیبایی را به صورت علنی به مردم نشان دهیم اما متأسفانه ما نه تنها در مدارس دروس هنر را به درستی نداریم بلکه حتی کتاب‌های ما گرافیک مناسبی برای کودکان و نوجوانان ندارند. متأسفانه ما در تمام مدارس کشورمان شاهد نمایش یک تابلوی مناسب و وزین نیستیم و تنها می‌بینیم که کارهایی که نتیجه سفارش فامیل و آشنایان است، بر در و دیوار مدارس نمایش داده می‌شود البته این تنها معضل مدارس نیست و نظیر این مسئله در دانشگاه‌ها و ادارات ما نیز دیده می‌شود به همین خاطر چشم مردم ما آزرده شده است.

درم بخش بر لزوم دانستن تأکید کرد و گفت: در بدو امر باید ندانستن خودمان را بپذیریم و سپس برای آموزش حرکت کنیم تا عموم جامعه بتوانند سطح یک نقاشی عادی را از یک اثر قابل توجه تشخیص دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز