خبرگزاری کار ایران

تحلیل «میوه ممنوعه» حسن فتحی در «سی سریال»

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۱۹۸

سریال تلویزیونی «میوه ممنوعه» به کارگردانی حسن فتحی امروز در قالب فیلم سینمایی روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

به گزارش ایلنا، «سی سریال» که سریال‌های منتخب رمضانی تلویزیون از دهه ۸۰ تا امروز را مرور و به صورت منتخب ۳۰سریال را در قالب فیلم سینمایی پخش و تحلیل می‌کند، امروز «میوه ممنوعه» حسن فتحی را روی آنتن می‌برد.

«میوه ممنوعه» داستان فردی متدین است به نام حاج یونس (علی نصیریان)، بازرگانی که به اصول دینی اعتقاد دارد و اهل حرام و حلال است، اما اتفاقاتی در زندگی‌اش پیش می‌آید که او را درگیر ماجراهایی می‌کند.

علی نصیریان، گوهر خیراندیش، هانیه توسلی، امیر جعفری، طناز طباطبایی، نیما رئیسی، عمار تفتی و... از جمله بازیگران این مجموعه هستند.

مجموعه «میوه ممنوعه» ساخت ۱۳۸۶ است و علیرضا کاظمی و علیرضا نادری نویسندگان آن هستند. این سریال یکی از آثاری بود که در زمان پخش خود با استقبال بسیار ویژه‌ای از سوی مخاطبان تلویزیون رو به رو شد و هنوز هم با گذشت۱۱ سال از ساخت و پخش آن، در ذهن مخاطبان ماندگار شده است.

حسن فتحی با ساخت سریال مناسبتی همسایه ها در اوایل دهه هفتاد یکی از اولین کارگردانان، در این عرصه به‌شمار می‌رود. فتحی سریال پرمخاطب تاریخی- مناسبتی شب دهم را برای پخش در ایام محرم ساخت و پس از آن با سریال‌های تاریخی روشن‌‌تر از خاموشی و مدار صفر درجه از کارگردانان محبوب و پرطرفدار شد و نام خود را در این ژانر ثبت کرد. حسن فتحی برای دومین سریال مناسبتی ماه رمضان به سراغ موضوع عشق ممنوعه رفت. وی به آسیب‌شناسی روابط خانوادگی و عبادت‌های ظاهری در بستر فیلمنامه‌ای قابل قبول پرداخت و در بسیاری از لحظات دراماتیک داستان ساختارشکنی کرد.

دیالوگ‌های سنگین و عمیق از مهم‌ترین شاخصه‌های این سریال است. دیالوگ‌هایی که برای شخصیت دوگانه جلال، شخصی در ظاهر متدین و در باطن فاسد، در نظر گرفته شده این کاراکتر را در بین آثار تولید شده ماندگار کرد و هنر بازیگری امیر جعفری را تمام و کمال به نمایش گذاشت. ترکیب بازیگران حرفه‌ای و با سابقه چون علی نصیریان و گوهر خیراندیش در کنار بازیگران جوانی مثل طناز طباطبایی و هانیه توسلی با شخصیت پردازی مناسب از نکات قابل توجه در میوه ممنوعه است.

«سی سریال» به تهیه‌کنندگی حسین مروی، عصرهای ماه مبارک رمضان هر روز ساعت ۱۷ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز