خبرگزاری کار ایران

حضور جنجالی ترامپ در کاخ سفید و پیش‌بینی‌های سیاسی در نشر ثالث

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۷۲۱

دو کتاب در حوزه جامعه‌شناسی سیاسی در نشر ثالث منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دو کتاب «آتش و خشم» و «پیش‌بینی‌های سیاسی» در حوزه جامعه‌شناسی سیاسی توسط نشر ثالث منتشر شدند.

آتش و خشم

کتاب «آتش و خشم» نوشته مایکل وولف و با ترجمه محسن عسکری‌جهقی به تازگی توسط نشر ثالث منتشر شده است.

این کتاب در ۲۳ فصل به نقد و واکاوی سیاست‌های دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا پرداخته است.

«برج ترامپ»، «روسیه»، «استراق سمع»، «الغا و جایگزینی»، «اتاق فرماندهی»، «رسانه‌ها» و «داخلی و خارجی» عناوین برخی از سرفصل‌های این کتاب هستند.

پشت جلد کتاب می‌خوانیم:

«برآمدن دونالد ترامپ در ساختار سیاست ایالات متحد آمریکا و تکیه زدن بر کرسی ریاست جمهوری نه تنها مردمان آمریکا و جهانیان که خود او و خانواده‌اش را نیز در بهت و حیرت فرو برد. تاجری نیویورکی که تا آن زمان بیشتر در عرصه تجارت و ساختمان‌سازی فعالیت داشت به یکباره ستاره بختش درخشیدن گرفت و اتاق بیضی شکل کاخ سفید را از باراک اوباما تحویل گرفت. پس از آن بود که هزاران سوال بی‌پاسخ اطراف او شکل گرفت. مردی که با خواندن میانه‌ای ندارد و تشنه دیده شدن است چطور به قدرت رسید؟ او چگونه می‌اندیشد و چطور تصمیم می‌گیرد؟ چهره‌های کلیدی اطراف او چه روابطی با وی دارند؟ همسر و دختر و دامادش چگونه در کاخ سفید عمل می‌کنند؟ و ده‌ها سوال دیگر که مایکل وولف با روایتی بسیار خواندنی سعی داشته است به آنها پاسخ دهد. این کتاب نتیجه مشاهدات او از حضور ترامپ در کاخ سفید است و وی سعی کرده است با گفت‌وگو با بسیاری از اطرافیان ترامپ پرده از اسرار کاخ سفید آشفته وی بردارد.»

کتاب «آتش و خشم» نوشته مایکل وولف در ۵۱۵ صفحه و به قیمت ۴۵۰۰۰ تومان توسط نشر ثالث منتشر شده است.

پیش‌بینی‌های سیاسی

کتاب «پیش‌بینی‌های سیاسی» نوشته بروس بوئنو د مسکیتا -- و با ترجمه محسن عسکری‌جهقی به تازگی توسط نشر ثالث منتشر شده است.

«بمب‌ها را دور بریزید»، «دستمال کاغذی و طرحی برای صلح»، «زمان حال را جلو بکش»، «شوخی با تاریخ گذشته»، «جرئت شرمنده شدن داشته باشید»، «مهندسی آینده»، «پیش‌بینی مسائل پیش‌بنی‌ناپذیر» برخی از عناوین سرفصل‌های این کتاب هستند.

پشت جلد کتاب می‌خوانیم:

«رهبران اقتدارگرا در عمل و کمابیش برای حفظ قدرت خود تنها به بخش کوچکی از جامعه نظیر جمعی از ژنرال‌های ارتش، مدیران عالی‌رتبه و همین طور فامیل و وابستگان خود متکی‌اند تا از حضور آنها در قدرت حمایت کنند. از آنجا که رهبران اقتدارگرا برای ماندن در قدرت تنها به حمایت جمع کوچکی از افراد جامعه محتاجند به راحتی و گشاده دستی می‌توانند به آنها باج دهند و در مقابل نیز آن جمع کوچک به واسطه مزایا و ثروتی که از این طریق به دست می‌آورند هیچ گاه حاضر نمی‌شوند رهبر اقتدارگرای آنها از حکومت خلع شود چون در آن صورت آنها نیز از مزایا محروم می‌شوند. آنها هر کار از دستشان برآید انجام می‌دهند تا رئیس همچنان در قدرت بماند. به همین جهت شهروندان را به شدیدترین وجه ممکن سرکوب، مطبوعات آزاد را ساکت و معترضان را بشدت تنبیه می‌کنند. آنها با انواع شکنجه، قتل و آزار و اذیت تلاش می‌کنند رئیس همواره در جایگاه ریاست باقی بماند و این روند مادام که حق حساب آنها برسد و سبیلشان چرب شود ادامه خواهد داشت.»

کتاب «پیش‌بینی‌های سیاسی» نوشته بروس بوئنو د مسکیتا در ۴۲۴ صفحه و به قیمت ۳۵۰۰۰ تومان توسط نشر ثالث منتشر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز