خبرگزاری کار ایران

شب پرهیاهوی تالار وحدت با موسیقی بوشهری/دولت‌آبادی: کنسرت دل‌پسند و پرهیجان بود

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۸۷۵

گروه موسیقی لیان درحالی شامگاه 23 و 24 اردیبهشت نخستین اجرای زنده خود در سال جدید را در تالار وحدت روی صحنه برد که حضور خالق رُمان کلیدر «محمود دولت‌آبادی» از همان ابتدا مورد توجه دوستداران موسیقی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، در کنسرت شب گذشته گروه لیان، محسن شریفیان با توضیح ترانه‌ای از دوران فئودالیسم در بوشهر، اجراى این اثر را به مهمان ویژه کنسرت خود تقدیم کرد و گفت: خوشحالم که فرصت دست داد تا من امشب شاهد حضور استاد دولت آبادى در کنسرت لیان باشم و این براى ما و همینطور مخاطبان ما افتخار بزرگى است.

اجرای قطعات شاد و ریتمیک بوشهری و حضور پیشکسوتی از حوزه جنوب برای انجام رقص آئینی جنوب و «خیام خوانی» در ادامه برای حضار اجرا شد. این برنامه همانند دیگر اجراهای گروه لیان سرشار ازریتم و انرژی بود و حاضرین در سالن نیز به شدت با قطعات شاد گروه همراهی می‌کردند.

در انتهای این برنامه و درحالی‌که اعضای لیان همگی روی سن آمدند، محمود دولت‌آبادی با اجرای حرکات رقص آئینی جنوب صحنه‌های جالب توجهی را خلق کرد که با استقبال حاضران رو به رو شد و همه به صورت ایستاده به تشویق این نویسنده پرداختند.

شب پرهیاهوی تالار وحدت با موسیقی بوشهری/دولت‌آبادی: کنسرت دل‌پسند و پرهیجان بود

شب پرهیاهوی تالار وحدت با موسیقی بوشهری/دولت‌آبادی: کنسرت دل‌پسند و پرهیجان بود

محمود دولت‌آبادی دقایقی پس این اجرا درباره حضورش در این کنسرت گفت: متاسفم که قبلا به کنسرت لیان نیامدم. دل‌پسند بود و بسیار پرهیجان. زمان اجرای آواز دشتستانی گریه هم کردم. دشتستانی همیشه اشک من را در می‌آورد. بیشتر هیجان و افروخته شدن جان پنهان بود که دست داد و به قول رفقا حالی افتاد و وقت خوش شد.

خالق کلیدر درباره موسیقی مورد علاقه خود نیز گفت: هر هنرمندی که با دلش روی صحنه حرکت کند، با صدا و سازش به دل من می‌نشیند. هر آنچه که مصنوع باشد و از دلی پا نشود و جایی را تکان ندهد، طبعا من را هم نمی‌تواند تکان دهد.

وی افزود: محسن شریفیان درباره ادبیاتِ موسیقی صحبت کرد و اشاره‌هایش نشان می‌داد که موسیقی بدون ادبیات و ادبیات بدون موسیقی موردی ندارد. من در ادبیات هم در زبان و هم در بیان با موسیقی کار دارم. همه‌ی شعر ما موسیقی است و البته در نثر هم پیش از من بوده‌اند کسانی که موسیقیایی کار می‌کرده‌اند و من به خصوص بیشتر موسیقیایی کار می‌کنم. اگر این قصه‌ها نباشد زندگی بیش از این کسل‌کننده می‌شود. هر شعری به نحوی بیان یک قصه است و من خیلی خرسندم که امشب اینجا بودم و ممکن بود بعدا دیگر پیش نیاید. همسرم در انتهای برنامه دست‌های من را محکم فشار داد و گفت خیلی متشکرم که امشب من را به این‌جا آوردی و فکر می‌کنم همین برای محسن و گروهش کافی است. واقعا دست مریزاد و آفرین. امشب ثواب بزرگی برای گروه لیان بود که مردم را شاد کردند. امشب هم اشک من درآمد و هم به معنای واقعی دچار وجد شدم. وجد غیر از شادی است. دست مریزاد آقا محسن دم شما گرم. به همکارانتان صمیمانه تبریک می‌گویم و همه چیز عالی بود. من وقتی گروه‌های این‌چنینی را می‌بینم همیشه آرزویم این است که این‌ها باقی بمانند و ادامه پیدا کنند. من با روحیه‌ای که از محسن روی صحنه دیدم امیدوار شدم این اتفاق ادامه خواهد یافت و این خیلی خجسته است.

پیش از این سیمین بهبهانى، حسین علیزاده، کیهان کلهر، اصغر فرهادى... دیگر هنرمندانی بودند که در سالن کنسرت «لیان» حضور داشتند.

اوکلو فرامرزی، آکا صفوی، امین سلیمیان، مرتضی پالیزدان، حمید اکبری، حسین کاوه خو، حمزه مقدم، مرتی عزیززاده و... نوازنده‌های گروه لیان را به سرپرستی محسن شریفیان در این کنسرت تشکیل می‌دادند.

این کنسرت به همت موسسه کامیاب بهاران و تهیه‌کنندگی علی حق‌شناس برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز