خبرگزاری کار ایران

مجموعه شعر جدید مسعود احمدی منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۷۵۲

مجموعه شعر جدید مسعود احمدی به نام «دیگر نبودم مرده بودم» منتشر شد.

به گزارش ایلنا، مسعود احمدی متولد 1322 و مدرس پیشین ادبیات و فلسفه تاکنون 12 مجموعه شعری به خواهندگان و خوانندگان شعر معاصر ارائه کرده است.  «دیگر نبودم مرده بودم» که 60 قطعه را شامل می‌شود، تازه‌ترین دفتر شعری اوست.

شعرهای این دفتر از اوایل سال 1393 تا اواسط سال 1395 نوشته شده‌اند که اغلب درونمایه‌ای فلسفی و اجتماعی دارند؛ اگرچه وجه عاشقانه بسیاری از این شعرها برجسته است.

زبان شعری وی تا آن حد نمایان‌گر سبک ویژه او است که مخاطبان جدی و پیگیر، بدون نامِ سراینده شعرش را می‌شناسند. علاوه بر عاشقانه‌ها، چند شعر سورئالیستی کوتاه نیز درباره دیدار آن دسته از عاشقانی که سال‌ها دوری ناگزیری را تجربه کرده‌اند، از شعرهای خواندنی این مجموعه‌اند.

پیش از این به جز دو منظومه برای کودکان و نوجوانان، مجموعه گفت‌وگوهای مطبوعاتی و... مجموعه «برای بنفشه باید صبر کنی» و گزینه‌ای از اشعار وی به همت عبدالفتاح یوسف و نسرین شکیبی به عربی ترجمه و در مصر توسط انتشارات افاق عالمیه منتشر شده است. همچنین گزینه‌ای دو زبانه (فارسی و انگلیسی) به کوشش منصوره وحدتی احمدزاده که انتشارات افراز ناشر آن بوده است.

«اولین ملاقات» شعری از این مجموعه است که در زیر آمده است:

از پی هفت‌ماه
زن را از انفرادی آوردند
مرد
پاره‌یی ابر در زیر بغل داشت
و پرنده‌یی بر شانه
نگهبانان هیچ‌یک را ندیدند
اما
از آن به بعد گاه و بی‌گاه
از سلول شماره صد و ده
صدای باران می‌آمد
و جیک‌جیک یک گنجشک جوان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز