خبرگزاری کار ایران

علی شیرازی مطرح کرد:

چرا «روز ملی آواز» نباید در تقویم سالانه باشد؟

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۲۳۵

مسئولان ما بی‌توجه به میراث فرهنگی و گنجینه ردیف و آواز ملی دست روی دست گذاشته‌اند و نظاره‌گر خاموش شدن آواز و موسیقی ملی ما هستند. برگزاری روز ملی آواز می‌تواند تکانی به این فضای دلسردکننده بدهد.

به گزارش ایلنا، علی شیرازی (آوازخوان و آوازپژوه) گفت: مدت‌هاست همه ما دوستداران فرهنگ و هنر ایرانی، ضرورت وجود روزی مناسب، درخور و دارای یک مناسبت ثانویه مانند سالروز تولد یکی از بزرگان آواز ایرانی را به نام روز ملی آواز در تقویم سالانه کشورمان حس می‌کنیم.

مدیر سلسله نشست‌های آیین آواز افزود: درنظر گرفتن چنین روزی در تقویم سالانه کشورمان می‌تواند نگاه‌ها را دوباره به سمت این هنر جلب کند. همچنین می‌تواند زمینه‌ای برای احیای دوباره هنر آواز ملی باشد، چراکه مدیران و همچنین اهالی موسیقی و آواز همیشه دوازده ماه وقت دارند تا در چنین روزی مراسم و جشن‌هایی درخور برای پاسداشت هنر آواز برگزار کنند. برگزاری جشنواره آواز ایرانی که من مدت‌هاست پیشنهادش را ارائه کرده و خودم و همکاران بسیاری حاضر به مشارکت در این جشنواره هستیم می‌تواند در روزهایی منتهی به روز ملی آواز برگزار شود و خلاص با ترتیب دادن بزرگداشت‌های برای بزرگان و زحمتکشان قدیم و جدید هنر آواز می‌توانیم فضای رسانه‌ای خوبی برای یادآوری این هنر که مدت‌هاست به حاشیه رانده شده ایجاد کنیم.

شیرازی در پایان گفت: همه جای دنیا مدیران دولتی و حتی صنفی نگاه می‌کنند به اینکه چه دارایی‌های ارزنده‌ای در حیطه مورد فعالیت‌شان موجود است تا به وسیله مانور دادن در اطراف آنها حرکتی فرهنگی و هنری در مسیر رونق بخشیدن به آن عرصه از خود نشان دهند اما متأسفانه مسئولان ما بی‌توجه به میراث فرهنگی و گنجینه ردیف و آواز ملی دست روی دست گذاشته‌اند و نظاره‌گر خاموش شدن آواز و موسیقی ملی ما هستند. برگزاری روز ملی آواز می‌تواند تکانی به این فضای دلسردکننده بدهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز