خبرگزاری کار ایران

معاون هنری ارشاد:

ضرورت حلقه‌ای حرفه‌ای برای عرضه آثار هنری

کد خبر : ۶۱۷۲۲۷

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از نخستین نمایشگاه بین‌المللی کار، بر ضرورت حلقه‌ای حرفه‌ای برای عرضه آثار هنری تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، سیدمجتبی حسینی عصر جمعه هفتم اردیبهشت‌ماه از نخستین نمایشگاه بین‌المللی کار در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دیدن کرد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از این نمایشگاه گفت: تعداد فراوان افرادی که در دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های هنری، هنر را فراگرفته‌اند، بیانگر اقبال جامعه و خانواده‌ها به هنر است و ضرورت دارد موضوع اشتغالِ آن‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش هنر در بازارِ کار ایران و جهان، اظهارداشت: ارزان بودن اشتغال‌آفرینی در عرصه هنری، ظرفیت بزرگی است که کمتر به آن توجه شده است. هنرمندان جوان و مستعد بسیاری داریم و این به سامانی نیاز دارد تا زمینه فعالیت و ارائه آثار هنری را فراهم کند.

حسینی در ادامه گفت: عرضه آثار هنری، حلقه‌ای است که به برنامه‌ریزی و تعامل نیاز دارد و در کنار این عرضه، مؤسسات و نهادهای فعال در حوزه تولید و ارائه کالا و خدمات هنری، به دانش هنری نیاز دارند.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با مسوولان وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در این نمایشگاه، با تاکید بر تعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: نیاز است تلاش کنیم مؤسسات فرهنگی- هنری به صنف، تغییر وضعیت دهند و مسایلی مانند بیمه هنرمندان و بیمه فعالیت‌های هنری هنرمندان با توجه به مشخصه¬های آن با همکاری وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، پیگیری شود.

در این بازدید سعید سمیعی (دبیر نمایشگاه) و محمد حمزه‌ای (مدیر نمایشگاه) نیز حضور داشتند.

مرکز کار ایران، نخستین نمایشگاه بین‌المللی کار را در سالن خلیج فارسِ محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران، برگزار کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز