خبرگزاری کار ایران

مذاکره کانون پرورش فکری با ۴۰ ناشر در نمایشگاه کتاب بولونیا

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۳۰۰

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برای فروش و خرید حق نشر با ۴۰ کارشناس در نمایشگاه کتاب بولونیا دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در پنجاه و پنجمین دوره این نمایشگاه، نماینده کانون با ۴۰ ناشر، آژانس ادبی، نویسنده و تصویرگر کتاب‌های کودک و نوجوان قرارهای کاری برای خرید و فروش حق نشر انجام داد.

براساس این خبر، ترکیه، کره‌ جنوبی، فرانسه، آلمان، روسیه، آمریکا، ایتالیا، انگلیس، بلژیک، سنگاپور، کانادا، چین و ژاپن از جمله کشورهایی بودند که به مذاکره با کانون پرداختند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ۱۰۰ عنوان از کتاب‌های جدید، ترجمه شده، کتاب‌های مجموعه‌ای و  برگزیده‌ در این رویداد فرهنگی شرکت کرده بود. در عین حال کاتالوگی به زبان انگلیسی با محتوای معرفی ۳۸۸ عنوان کتاب برگزیده‌ی کانون، ویژه این نمایشگاه به صورت کتاب و فلش ارایه شد.

همچنین کاتالوگ رمان‌های کانون با معرفی ۷۱ رمان، در اختیار علاقه‌مندان و ناشران فعال در حوزه‌ چاپ رمان نوجوان قرار گرفت.

بر همین اساس، «نقره ماهی»، «تو لک‌لکی یا دارکوب»، «کلید کوچولو»، «از این طرف نگاه کن»، «یک دوست تازه»، «ده پرنده‌ زرد و سبز و آبی»، «هستی» و «زیبا صدایم کن» از جمله کتاب‌های کانون بود که مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفت و مذاکره‌هایی نیز برای فروش حق نشر آن‌ها انجام شد.

همچنین حدود ۱۰۰ عنوان کتاب ناشران مختلف دیگر کشورها نیز برای بررسی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری انتخاب شد.

موسسه‌ نمایشگاه‌های فرهنگی و انتشارات پرنده‌ی آبی (بخش کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی) و انتشارات شباویز از دیگر ناشرانی بودند که در این دوره نمایشگاه بولونیا حضور داشتند.

بر اساس آمار منتشر شده در پایگاه نمایشگاه کتاب کودک بولونیا، در سال ۲۰۱۸ این نمایشگاه میزبان ۱۳۹۰ غرفه‌دار از ۱۰۰ کشور جهان بود و ۲۶ هزار و ۷۰۰ نفر از نمایشگاه بازدید کردند که ۱۵ درصد آن‌ها از کشورهای دیگر به ایتالیا سفر کرده بودند. ۲۵۰ کنفرانس در حوزه‌ی چاپ و کتاب برگزار شد و ۷۲۰ خبرنگار از ۴۰ کشور جهان اخبار مربوط به این رویداد فرهنگی را در سطح جهان پوشش ‌دادند.

مهمان ویژه‌ امسال نمایشگاه بولونیا، کشور چین بود که با تاکید بر موضوع «رویاها» در این نمایشگاه حضور یافت. در سالن مربوط به میهمان ویژه تصاویر مربوط به پاندا که نماد کشور چین است در کنار کودکان چینی که مشغول خواندن کتاب بودند، دیده می‌شد که قصد داشت به صورت نمادین آینده‌ درخشان و رویاهای شگفت‌انگیزی که در مسیر کتاب‌خوانی برای بچه‌ها پدید می‌آید را برای بازدیدکنندگان به نمایش درآورد.

نمایشگاه کتاب بولونیا که از ۶ تا ۹ فروردین در ایتالیا برگزار شد محل اصلی مبادله‌ی حق‌نشر کتاب کودک میان ناشران کوچک و بزرگ جهان است و کانون نیز به عنوان یکی از ناشران ایرانی حوزه‌ کتاب کودک و نوجوان با حضور در بیش‌تر دوره‌های این نمایشگاه تلاش می‌کند تولیدات خود را به عنوان یک ناشر ایرانی کتاب‌های کودک و نوجوان معرفی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز